Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of je spreekt in bestuurders kant en bijrijders kant, daarover kant je nooit een discussie hebben.
Afgezien bij een RHD
nltecoko schreef:SalsaChris schreef:Links of rechts het is maar waar je staat t.o.v de auto.
AUW!! Je trapt op een van mijn gevoeligste lange tenen.
Om eindeloze verwarring en zinloze discussie te voorkomen, is er maar ÉÉN acceptabele manier om de plaats aan te geven, en dat is zoals gezien vanuit de bestuurdersstoel en kijkend in de normale rijrichting. Elke andere aanduiding is willekeurig en verwarrend. RECHTS is dus de uitlaatkant, de inlaat zit LINKS, en die zit ook links als je achterstevoren op je kop onder het dashboard hangt met je voeten uit het passagiersraam. Altijd.
Hahaha, ik dacht wel dat ik op iemand zijn tenen zou stappen hier mee. ZALIG
Kleine vergissing mijnent wegen. Ik zal er rekening me houden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
nltecoko schreef:SalsaChris schreef:Links of rechts het is maar waar je staat t.o.v de auto.
AUW!! Je trapt op een van mijn gevoeligste lange tenen.
Om eindeloze verwarring en zinloze discussie te voorkomen, is er maar ÉÉN acceptabele manier om de plaats aan te geven, en dat is zoals gezien vanuit de bestuurdersstoel en kijkend in de normale rijrichting. Elke andere aanduiding is willekeurig en verwarrend. RECHTS is dus de uitlaatkant, de inlaat zit LINKS, en die zit ook links als je achterstevoren op je kop onder het dashboard hangt met je voeten uit het passagiersraam. Altijd.
Volgens mij klopt dit niet nltecoko, als je achterstevoren ondersteboven met je rug op de bodem ligt(anders zit je met je gezicht in de vloermat) dan is links de bijrijderskant en daar zit de uitlaat.
Maar hoe moet die RECHTER motorsteun vervangen worden was de vraag:
Heb ik zelf nog nooit gedaan met de motor nog in de auto.
Kan het met beide steunen losmaken en dan een krik onder het motorblok?
bogaard77 schreef:Ai..is geen feest. Bouw inlaat uit. Zet krik onder het blok. Demonteer motorsteun .
Uitlaat uitbouwen? Damn! Heb er net een nieuwe vlampijp in gestoken. En nu moet deze en terug uit? Niet tof
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Arjan Verkade schreef:Of je spreekt in bestuurders kant en bijrijders kant, daarover kant je nooit een discussie hebben.
Afgezien bij een RHD
Of met een Engelse auto
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
SalsaChris schreef:Links of rechts het is maar waar je staat t.o.v de auto.
In bootjes hebben ze het daarom over bakboord en stuurboord.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
In GB hebben ze het bij auto’s dus ook over near side & off side. Near side is dan links: de kant die het dichtst bij de stoep is (Near the Side)
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Beide motorsteunen zijn te vervangen zonder de inlaat- of uitlaat los te moeten maken hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heeft het zin om enkel de rechter te vervangen? Of kan ik maar beter het zekere voor het onzekere nemen en toch maar meteen beide vervangen?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Bij mij waren ze alletwee zover ingedrukt dat ze niet meer binnen specificatie waren af te stellen. Ik neem aan dat de motorsteun aan uitlaatkant (rechts) het het zwaarste te verduren heeft vanwege de extra warmte, de andere kant kun je er makkelijk uithalen, dus mijn advies is; neem die gelijk mee.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
H@ns schreef:
Volgens mij klopt dit niet nltecoko, als je achterstevoren ondersteboven met je rug op de bodem ligt(anders zit je met je gezicht in de vloermat) dan is links de bijrijderskant en daar zit de uitlaat.
Woeha, je hebt het vast zelf uitgeprobeerd!
Foto’s!!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Oké, dan worden ze beiden vervangen. Hoe hoog moet de motor afgesteld worden?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wbogaerts schreef:Arjan Verkade schreef:Of je spreekt in bestuurders kant en bijrijders kant, daarover kant je nooit een discussie hebben.
Afgezien bij een RHD
Of met een Engelse auto
In de UK hebben ze toch ook allemaal een RHD?
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Staat duidelijk in het WPH
Ik heb kennelijk een oud wph, want het vervangen van de motorsteunen in de wagen staat er bij mij niet in…