38 van de 68
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 juni 2013 07:48 PM
  [ # 556 ]

@ Waterman, ik koop de lak in spuitbus van Motip. Je moet ze overal kunnen vinden, anders laat je maar iets weten.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 29 juni 2013 02:18 PM
  [ # 557 ]

Heren,

nu ik de hydraulique tester in gebruik kan nemen, kun je volgens WPHB de HR testen. Maar daarvoor heb je een koppelstuk nodig die een 6mm leiding met de 4mm leiding verbind. Bestaat er zoiets ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 20 juli 2013 01:21 AM
  [ # 558 ]

De dakrand zit op zijn plaats gelast, alsook de C stijl, regengoten enz..
Enkele pics :

De gootranden voor de kofferbak die in de regengoot komt, gaan we met carrosserielijm vastlijmen.

De C stijl en andere gevoelige plekken waar veel plaatdelen samenkomen, zijn vertind.

wordt vervolgd!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 20 juli 2013 09:00 AM
  [ # 559 ]

Prachtig vakwerk!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 21 augustus 2013 02:03 PM
  [ # 560 ]

Gisteren weer wat verder gedaan. We hebben de regengootjes verder passend gemaakt op de auto en de plaatdelen gepresenteerd ( achtervleugels en kofferklep).
De kofferklep sluit nu overal goe af. Het was een tijdrovende job en met pasjes van milimeters hebben we het goed gekregen.

Nu wil ik de draagarmen demonteren.
Ben al begonnen met de hydraulique leidingen los te maken. Heb eerst een tekening gemaakt en foto’s getrokken hoe wat waar aangesloten is. Alles ging gelukkiglijk goed los bravo

Hoe maak ik de draagarmen los ?


Behoudens vergissing mijnentwege, vind ik hiervan niets terug in WPHB.

Graar zou ik de draagarmen meepakken, voorzien van nieuwe lagers enzo.
Nog andere aanbevelingen op de draagarmen ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 21 augustus 2013 09:17 PM
  [ # 561 ]

Voor zover ik me herinner staat het vervangen wel in het werkplaatshandboek. Die heb je ook nodig om straks de hoogte weer opnieuw in te stellen.
In hoofdlijnen:
-maak de stabilisatorstang los nadat de torsiestangetjes zijn losgemaakt/ontkoppeld.
-haal de borging van de grote moer in de kofferbak los en tik voorzichtig de moer los (tenzij je een sleutel hebt)
-maak de drie moeren aan de buitenzijde los
-tik de draararm er uit.
Soms zit eea flink vastgeroest. Dan kun je een krik oid tussen de beide draagarmen plaatsen en zo eea naar buiten drukken. De eerste is dan geen probleem. De laatste vraagt inventiviteit: een stuk hout om de krachten van de krik op te vangen en daarna de tweede draagarm eruit drukken. In mijn geval lukte dat niet: ik heb de druk erop laten staan en heb met een oude houtbeitel aan de buitenzijde tussen flens en draagarmlagersteun ruimte gemaakt. Na wat slaan kwam langzaam de vastgeroeste draagarm naar buiten.
Succes.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 21 augustus 2013 11:25 PM
  [ # 562 ]

@ Dickesse, je hebt gelijk. Ik heb er blijkbaar overgekeken.
Ik ben mijn fototoestel vergeten op de werkplaats dus vanavond eventjes geen pics.
Maar heb WPHB gevolgd en de draagarmen zijn ‘vlotjes’ eraf gekomen.

Verder heb ik de kokerbalken geinspecteerd op roest waar de lager van draagarmen gemonteerd zijn en dat ziet er allemaal nog goed uit dance

De benzine tank is ook gedemonteerd, deze was nogal roestig aan de onderzijde buitenkant.
Tankbodemplaat is nog in prima staat.

Morgen post ik pics.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 22 augustus 2013 02:20 PM
  [ # 563 ]
Mr. Smith schreef:

Graar zou ik de draagarmen meepakken, voorzien van nieuwe lagers enzo.

Waarom wil je dat doen als ik vragen mag? Is een hoop werk met o.a. uitpersen.
Heb je speling op de lagers?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 augustus 2013 11:12 PM
  [ # 564 ]
camemBert schreef:
Mr. Smith schreef:

Graar zou ik de draagarmen meepakken, voorzien van nieuwe lagers enzo.

Waarom wil je dat doen als ik vragen mag? Is een hoop werk met o.a. uitpersen.
Heb je speling op de lagers?

hoi Camembert
je hebt gelijk, het is een hoop werk. De WPHB voorziet een combo van handelingen met special tools.. tools die ik nie heb   red face

Ik wil op zijn minst alles kunnen inspecteren. De draagarmen liggen los. Ik heb geen speling op de draagarmen of lagers voor zover ik weet. Aan het vet te zien, lijken ze nog in prima staat te zijn. Misschien kan ik de dezelfde lagers terug monteren met nieuw vet. Dat zou ideaal zijn. Maar dan nog moet de boel los zodat ik alles van een nieuwe laklaag kan voozien.
Ik hoop op hulp te kunnen rekenen van collega’s op deze forum voor de wielnaaf aslagers te kunnen demonteren.
Weet iemand waar deze tools te vinden zijn of zijn er andere manieren ?


Pics volgen

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 augustus 2013 11:36 PM
  [ # 565 ]

Hier zijn ze dan :

De draagarm’pjes’  :

Remtrommels zien er nog goed uit, geen diepe groeven etc..
Remvoering :

De veercilinders voorzien van nieuwe dichtingen :

Na koffiepauze en de WPHB bijbel bij de hand, begonnen met de lager van de ophanging :

Hoe kan ik zien of de lagers goed zijn ?

Op één lager staat op de achterkant p/n van SKF lager ‘France’ :

Bij het binnenste lager kwam ik deze ‘ring’ tegen, ik vermoed dat ze van de dichting komt ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 augustus 2013 11:41 PM
  [ # 566 ]

Ik kan dus wat hulp/tips gebruiken voor de wielnaaf zijde te demonteren… Rolling Eyes

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 augustus 2013 10:23 AM
  [ # 567 ]

Wanneer er geen speling op zat en er geen rare geluiden of bij draaien zware stukken in het lager zaten was er niks mis mee. Wanneer je de lagers schoonmaakt en de loopvlakken en rollen inspecteert op pitting en scheuren en alles is nog mooi dan kun je ze weer terugzetten. Vul de lagers door een klodder vet in je handpalm te nemen en het met het lager in de andere hand het vet erin te schrapen. Verder gewoon WPH volgen.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 augustus 2013 12:41 PM
  [ # 568 ]

Eventjes gepiekerd gehad hoe de wielnaaf eruit te persen.
Na een nachtje slapen lag de oplossing onder mijn neus : ik heb wielnaaf eruit geperst met een potkrik!
Special tools ? Ik denk het niet FU

En dat ging vanzelf dance

We kunnen weer wat verder cheese

Hieronder zie je hoe ik de draagarm heb opgespannen en de potkrik eronder heb gezet

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 05 september 2013 07:51 PM
  [ # 569 ]

Wat tijd gevonden om te posten. Ik wacht nog op mijn bestelling voor de wielewaaldop zodat de remankerplaten kunnen losgemaakt worden. Clubmagazijn bezocht en weer wat nieuw materiaal ingeslagen.

Metaal onderdelen netjes gesorteerd in beugels, moeren, vijzen etc… gaan naar de zinkerij :

De benzinetank lekt en is aardig geroest, de lak komt overal los. Er komt een andere in de plaats.

Het plaatwerk wordt ook ineens aangepakt. De voorschermen zijn helemaal gedemonteerd en de bekende plekken worden aangepakt.

1 lichtbak ( links )  opgeschuurd met water en schuurpapier, eerst P600 en dan P1000. Weet nog niet goed of ik ze zelf ga spuiten of laten spuiten.

Onderdelen verder in de lak gezet

Ook even totaal iets anders gedaan, hogedrukregelaar die ik nog had liggen van deze wagen, getest op uitslagdruk. Verder dan de uitslagdruk test ben ik niet geraakt, toen sloeg de manometer door Grrrr
Interessant gegeven was de uitslagdruk : deze sloeg af op 160bar. Te weinig dus..
Volgende keer test ik de inslagdruk. Ben niet verbaasd dat ze ook te weing zal aangeven.

Volgende keer weer wat verder.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 september 2013 08:33 PM
  [ # 570 ]

Volgens mij is 160 bar ok.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
38 van de 68
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook