6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Kwaliteit en betrouwbaarheid C5
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 14 januari 2006 03:55 AM
  [ # 76 ]

de meeste autodealers hebben het op de plank staan,
ik haal het bij de mercedes dealer Cool in alkmaar
(zelfs een mercedes heeft wel eens een probleem)

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 15 januari 2006 12:12 AM
  [ # 77 ]
c5willem schreef:

(zelfs een mercedes heeft wel eens een probleem)

DUH, een mercedes IS een probleem Evil or Very Mad

Wink

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 15 januari 2006 01:19 AM
  [ # 78 ]

Ondertussen is bij mijn C5 break het DERDE PROBLEEM VAN 2006 opgedoken : bij het wegnemen van het sierdeksel is gebleken dat het motorblok op een bepaalde plaats vol smurrie zit (vet, olie en dieselbrandstof), zou te wijten aan een slechte dichting, dus weer eens naar de dealer
Gelukkig heb ik een contractuele waarborgverlenging tot 5 jaar / 150000 km, anders was deze auto een dure grap

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 15 januari 2006 02:43 PM
  [ # 79 ]
c5breakhdi schreef:

Gelukkig heb ik een contractuele waarborgverlenging tot 5 jaar / 150000 km, anders was deze auto een dure grap

Wat is eigenlijk de gebruikelijke garantie/waarborg op een C5?

5 jaar / 150000 km zou ik in 3 jaar al op hebben.

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten

Gepost: 15 januari 2006 02:58 PM
  [ # 80 ]
EW schreef:
c5breakhdi schreef:

Wat is eigenlijk de gebruikelijke garantie/waarborg op een C5?

5 jaar / 150000 km zou ik in 3 jaar al op hebben.

Normaal krijg je twee jaar garantie, maar je kan hier in België een “Contract Plus Flex” ondertekenen, waarbij je auto gedurende 5 jaar (of maximaal 150000 km, wat het eerst voorvalt) volledig gewaarborgd is (onderdelen en werkuren). Je hebt gedurende de ganse normale waarborgperiode de tijd om te beslissen of je een waarborgverlenging neemt, maar op het ogenblik dat je beslist betaal je sowieso ook voor de reeds verstreken periode. Dat betekent dat je, wanneer je, zoals ik, na 23 maanden beslist om een Contract Plus Flex te nemen, je voor die 23 verstreken maanden ook moet betalen, en voortaan ook elke maand een premie betaalt (voor een C5 is dat 20 euro) tot je auto 5 jaar oud is of tot je het contract zelf opzegt (bv. omdat je je auto verkoopt).
Zie ook hier :  

Profiel  

Frank65
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 197

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 18 januari 2006 12:38 PM
  [ # 81 ]

Patrick zegt terecht dat je zelf verantwoordelijk bent voor de anticorrosie-inspectie maar als een auto langere tijd bij een dealer in de showroom staat en de garantie vervalt doordoor vind ik dat toch “geen goede zaak” :madloser

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 januari 2006 08:41 PM
  [ # 82 ]

Normaal krijg je twee jaar garantie, maar je kan hier in België een “Contract Plus Flex” ondertekenen, waarbij je auto gedurende 5 jaar (of maximaal 150000 km, wat het eerst voorvalt) volledig gewaarborgd is (onderdelen en werkuren). Je hebt gedurende de ganse normale waarborgperiode de tijd om te beslissen of je een waarborgverlenging neemt, maar op het ogenblik dat je beslist betaal je sowieso ook voor de reeds verstreken periode. Dat betekent dat je, wanneer je, zoals ik, na 23 maanden beslist om een Contract Plus Flex te nemen, je voor die 23 verstreken maanden ook moet betalen, en voortaan ook elke maand een premie betaalt (voor een C5 is dat 20 euro) tot je auto 5 jaar oud is of tot je het contract zelf opzegt (bv. omdat je je auto verkoopt).
Zie ook hier :  

ik heb het contract total care genomen.is ook een verlenging van de waarborg tot 5 jaar + onderhoud +vervangen van alle slijtage onderdelen(behalve banden=optie)+alle onvoorziene herstellingen en je wagen word ook nog eens in de meeste europese landen,bij imobiliteit,naar de dichtst zijnde citroendealer gebracht.is je wagen langer dan 24 uur geimobiliseerd en is er meer dan 7 uur werk aan ,dan krijg je nog een gelijkwaardige vervangwagen. en dit kost mij 40,76€ per maand.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 januari 2006 01:47 PM
  [ # 83 ]
maeseelek schreef:
blooper1963 schreef:

Zie ook hier :  

ik heb het contract total care genomen.is ook een verlenging van de waarborg tot 5 jaar + onderhoud +vervangen van alle slijtage onderdelen(behalve banden=optie)+alle onvoorziene herstellingen en je wagen word ook nog eens in de meeste europese landen,bij imobiliteit,naar de dichtst zijnde citroendealer gebracht.is je wagen langer dan 24 uur geimobiliseerd en is er meer dan 7 uur werk aan ,dan krijg je nog een gelijkwaardige vervangwagen. en dit kost mij 40,76€ per maand.

dus als ik dat goed lees dan heb je in feite geen bijstand meer nodig van de VAB of Touring?

Je bent voor 5 jaar safe op alles wat gebeurt voor die 41 € de maand?

in theorie ben je safe voor 5 jaar.ik heb dit contract meteen afgesloten bij het in ontvangst nemen van mijn wagen en volgens de dealer is er alles inbegrepen,behalve de banden ! das optie. nu (ik hoop van niet) afwachten tot ik eens pech heb natuurlijk Wink

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten

Gepost: 19 januari 2006 10:19 PM
  [ # 84 ]

@blooper1963 : Is het takelen na een ongeval hier ook bij inbegrepen ?

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 januari 2006 11:39 AM
  [ # 85 ]
c5breakhdi schreef:

@blooper1963 : Is het takelen na een ongeval hier ook bij inbegrepen ?

ik weet ‘t niet precies,maar ik vermoed van niet.want alle herstellingen ten gevolge van ongevallen zijn ook niet gedekt en een ongeval daar kan citroen in theorie in de meeste gevallen niet voor aansprakelijk gesteld worden.logisch, daarvoor ben je verzekerd! ik heb een full omnium genomen.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 januari 2006 11:49 AM
  [ # 86 ]

In NL zit takelen na een ongeval inbegrepen in het verplichte deel van de verzekering. Is dat in B niet het geval?

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 januari 2006 11:56 AM
  [ # 87 ]

@ EW: nog nooit naar gekeken, en ze hebben mij nog nooit hoeven te takelen! maar je hebt wel een punt,want van zodra ik mijn nieuwe verzekeringspolis thuis heb gekregen ga ik die eens duchtig door lezen en kijken wat er allemaal vermeld staat Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 20 januari 2006 12:07 PM
  [ # 88 ]

Heeft ook een heel praktische reden: Stel je strandt op, ik noem maar wat, de linkerbaan van een snelweg, of de derde van (in NL) de A12, de A4 ofzo met een klap die een eind maakt aan het functioneren van je motor.

Dan is het voor de verkeersveiligheid en vooral de doorstroming van belang dat de auto gewoon weggesleept wordt. Daarom is het in NL opgenomen in het verplichte deel van de verzekering.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 januari 2006 12:16 PM
  [ # 89 ]
EW schreef:

Heeft ook een heel praktische reden: Stel je strandt op, ik noem maar wat, de linkerbaan van een snelweg, of de derde van (in NL) de A12, de A4 ofzo met een klap die een eind maakt aan het functioneren van je motor.

Dan is het voor de verkeersveiligheid en vooral de doorstroming van belang dat de auto gewoon weggesleept wordt. Daarom is het in NL opgenomen in het verplichte deel van de verzekering.

is bij ons niet anders! maar ik weet eigenlijk niet of ‘t in de verzekering zit of dat je ‘t uit eigen zak mag betalen!! bij een full omnium geloof ik wel dat dit kosteloos is,maar nog eens ik zal ‘t eerst moeten nalezen Wink

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 20 januari 2006 10:12 PM
  [ # 90 ]

ben met andere auto’s al eens getakeld,dat zat gewoon bij de verzekering.
ik heb trouwens de uitbreiding erbij voor 50 of 60 euro per jaar en dan heb je tevens een reisverzekering erbij of je nu met de auto of met een ander vervoer middel onderweg bent.

Profiel  

6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook