Totaal aantal Berichten: 28
- Visa club
- Xantia HDI 110 berline exclusive
- Visa 11 RE
Sinds kort heb ik een Xantia 2.0 HDI 110pk met maar 138.000 km uit 1999, import natuurlijk.
Na een Chyparse behandeling een perfecte auto geworden afgezien van het volgende.
Het motormanagement lampje blijft aan met na uitlezing code P0220: Throttle position sensor.
Op allerlei fora in Frankrijk en Engeland blijkt het een vrijwel onoplosbaar probleem te zijn op Citroens en Peugeots.
Eerste actie was de positie sensor vervangen: geen resultaat zoals “beloofd” in al die fora.
Er schijnt een fabrieksmodificatie te zijn om de aarding te veranderen van de luchtmassameter en sommige draden te voorzien met extra afscherming wegens overspraak maar ook deze zaken hebben niet altijd tot een definitieve oplossing geleid.
Zijn er in dit forum nog ervaringen uit te wisselen ?
Ik heb geen bijwerkingen tot nu toe.
Ronald
Ik heb wat technische documenten van Citroen met info over allerlei storingen en oplossingen.
Die lijst is nogal lang, als je dat vooraf zou lezen, dan zou je nooit een HDI kopen, gelukkig valt het reuze mee in de praktijk.
Als je interesse heb om die lijst door te spitten, dan kan ik deze wel naar je mailen.
- Visa club
- Visa 11 RE
Prima voorstel !
Ronald
Als je me PBtje stuurt met je email adres
- Visa club
- Visa 11 RE
Is gestuurd, via de knop PM kan je me ook direct bereiken overigens.
Mvg, Ronald