Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MWH.C schreef:Is Schultenbräu trouwens niet exclusief Aldi, om maar even de pauper in mezelf bloot te geven?
Klopt. Bij de Lidl verkopen ze graffenwalder, maar dat klinkt zo ruk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
(tip: Finkbräu, bij de Lidl: perféct!)
Maar JESUS CHRIST waterman, wat een terror. Gaan we de juridische degens kruisen, of laten we de eerste spuiter in zijn eigen afwalwater-sop gaarkoken?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat laatste, daar twijfel ik over. Ik vraag mij af of het zin heeft en of ik er zin in heb. Klaar is klaar denk ik dan maar..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Een stukje tekst (met knipoog) over enkel en alleen dat Schultenbräu niet van Lidl is wordt hier weggehaald, dan zal ik er ook maar een stukkie likkie likkie bijdoen want dan werkt t wel; Goed bezig hoor!
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Triest weer zo’n verhaal te lezen. Persoonlijk zou ik toch arbitrage overwegen. Beide partijen gaan nu het schip in en kijken elkaar waarschijnlijk nooit meer aan. De spuiter in kwestie heeft in het verleden wel goed werk (spuitwerk dan) geleverd, dus zou je zeggen dat het moet kunnen. Met arbitrage kun je beide partijen tot een compromis brengen.
Jammer dat er geen systeem a la Partner Garage is zoals de DS-club heeft, voor alle klassieke Citroens. Bij aanvang van een klus moet je m.i. van te voren gewoon goede afspraken maken en die vastleggen, zeker als je zelf geen kennis van zaken hebt. Ook ik doe dat elke keer weer als ik iets uitbesteed. Gewoon even op een A-4 of in een mail vastleggen wat je hebt afgesproken en voor welke prijs. Ook afspreken dat als het tegenzit om opnieuw de eindprijs te bepalen. Dit is me in de afgelopen 20 jaar uitstekend bevallen en ik heb gelukkig nog nooit gezeur gehad.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Herkenbaar verhaal… mijn 69-er DS is 2 maanden terug voor de 3de maal geheel voorzien van een nieuwe zwarte laklaag. Ditmaal gekozen voor een spuiterij van 2 broers in een vaag brabants dorpje waar de ene broer al zijn hele leven plaatwerker is en de andere broer de spuiter, Kostte iets meer maar nu is het dan ook prachtig!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja, hij is al terug:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
adiante schreef:Triest weer zo’n verhaal te lezen. Persoonlijk zou ik toch arbitrage overwegen. Beide partijen gaan nu het schip in en kijken elkaar waarschijnlijk nooit meer aan. De spuiter in kwestie heeft in het verleden wel goed werk (spuitwerk dan) geleverd, dus zou je zeggen dat het moet kunnen. Met arbitrage kun je beide partijen tot een compromis brengen.
Arbitrage? Compromis? Nee. Kijk, de auto is 3x gespoten:
1x na het herstel van het plaatwerk
1x omdat er een puist kwam na 3 weken
1x omdat die puist terug kwam
Na de 3x geen puist meer, en ik heb x bijbetaald omdat ik het opgelost wilde hebben. Als er dan kleurverschil optreed moet dat gewoon opgelost worden. Zonder extra bijdrage, ik heb immers betaald voor goed werk. Als ik vervolgens verzoek om het kleurverschil kosteloos op te lossen moet dat gewoon gebeuren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij arbitrage wil het helemaal niet zeggen dat de klant moet bijbetalen. Het is natuurlijk helemaal aan jou hoe jij je zaken oplost, maar het laat ook zien dat jij een andere keuze maakt. Ik denk echter dat die eerder uitzondering is dan regel en ik persoonlijk niemand toewens.
Ik hoop alleen maar dat anderen wel mijn ervaring om heel goed van te voren afspraken te maken positief opvolgen. Want wat schieten we nu op met wéér zo’n soort verhaal?
Overigens denk ik dat jij bij arbitrage gelijk krijgt!
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:O ja, hij is al terug:
Bedoel je nu,dat je hem vandaag weer terug hebt gebracht?
Of was dit ter verduidelijking
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee Frank, dit is gewoon om mensen die later hebben ingeschakeld eventjes te laten zien hoe het resultaat is
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Jezus Yuri, wat een gezeur! Blijkt maar weer dat zelfs de beste dit kan overkomen
En het blijft behelpen met de middenstand; ze de echte verantwoordelijkheid laten nemen voor slechte prestaties is een vaak een kunst!
Een geruststelling is misschien dat het in alle lagen van de bevolking voorkomt…
Niet te vroeg juichen maar blijven bidden nu!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. Nu dat ding dus vers gespoten, afgebouwd en gepoetst is en het interieur weer als nieuw oogt werd het ook tijd een andere doorn in mijn oog eens grondig aan te pakken: de wieldoppen.
De wieldoppen van een SM zijn van RVS gemaakt en daar zijn vervolgens 2 kleuren op gespoten: zwart voor het hart en een soort zilvergrijs met een héél lichte groene zweem er doorheen. Daarmee zijn de “vakjes” gespoten.
Na 40 jaar is met name dat grijs lelijk geworden, heeft het losgelaten of is het er af gewassen. Het resultaat is een vaal grijze, semi glimmende wieldop. Geen porem.
Daar moet iets aan gedaan worden dus….
Eerst de dop schoonmaken met een beetje wasbenzine. Geen thinner, want thinner lost de laatste resten van de grijze verf op en als alles er écht af is kan je niet meer goed zien waar je de boel moet afplakken… Da’s niet handig.. Na het schoonmaken de dop afplakken. Dat is echt een rotwerk. En het moet netjes en strak gebeuren anders wordt het namelijk niets.
Na het afplakken neem je de te spuiten vakjes wél af met een heel klein beetje thinner en daarna moet je die vakjes even opruwen met bv een scotch-brite doekje of korrol 400 schuurpapiertje. Daarna weer afnemen met een weinig thinner. Niet te veel want dan komt je afplakband weer los… daarna spuiten:
Eerst het grijs:
En dan het hart, dat hoort zwart zijde-mat.
Zo ziet dat er dan uit:
Nu laat je de boel drogen, zeg een uur of twee. Daarna het afplakband verwijderen en de dop een hele nacht laten doordrogen.
Na het drogen kun je er voor kiezen om de glimmende delen te polijsten. Ik heb dat wel gedaan, soms is het niet nodig. Ik kies er voor om dat met een polijstschijfje op een boormachine te doen. Dat moet heel voorzichtig en je moet wel weten wat je doet. Bij mij is het erg goed gelukt en is dit het eindresultaat:
Nog 3 te gaan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat ziet er zeer mooi uit
Heb jij nog een foto van jou polijst gebeuren,of is dat dezelfde als wie je voor de veercilinders gebruikt?
( grote schijf op de boormachine)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi! Nog even over poetsen: ik dacht dat nieuwe lak eerst een paar weken moet uitharden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.