Hallo allemaal,
Ik heb vorige week bij mijn C5-ph1 2.0 16v op LPG-G3 de distributieriem laten vervangen. Direct na het vervangen kwam de storing P0341 naar voren.
Deze storing doet zich zowel op gas als op benzine voor. (bij het wisselen van brandstof, foutcoddes uitgelezen en gewist en op advies ook de accupolen losgehad en doorverbonden)
In de hoop deze storing op te lossen heb ik de nokaspositiesensor vervangen. Helaas zonder resultaat.
Nu, na een kleine 500 km komt er een P0300 storing bij.
Vlak voor het wisselen van de distributieriem zijn ook de bobine vervangen en de bougies (NKG LPG)
Naast de algemene vraag waar komen de storingen vandaan/wat kan ik eraan doen zou ik willen weten of het vervangen van de distributieriem hier ook de oorzaak van kan zijn. Evt. tandje verschoven tijdens montage?
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Volgens mij is dat iets met de Nokkenaspositie sensor! de P0341 dan!
De P0300 duidt op missfire in 1 of meerdere cilinders verdachte nr 1 is dan de bobine zoals veel voorkomt!
En anders even op http://www.c5club.nl kijken en vragen of er iemand met een lexia bij jou in de buurt woont!
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Daar staat de vraag/antwoord al ...
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=13826
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
ops: zooo snel was ik niet haha
Greetz Martijn