Hallo
Ik zit sinds een half jaar met een raar probleem, is als volgende, als ik men contact opzet en de auto start dan werken men remlichten niet en de achteruitrijlichten niet, na meermaals te proberen (na contact volledig af) krijg ik ze terug aan het werk, nu valt het op dat ze tijdens rijden ook regelmatig uitvallen. ben al eens naar de garage geweest en daar zeggen ze dat de remlichtschakelaar kapot is maar wat heeft dit met de achteruitrijlichten te maken? probleem is niet altijd, ik heb ook als ik de auto start dat de remlichten en achteruitrijlichten direct werken
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maak de contacten van zekering F7 eens goed schoon. Daar zit op: remlichten, achteruitrijlichten, allerlei aircospul en centrale 15-polige stekker.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Kan ook eens proberen met een nieuwe zekering op F7, heb namelijk nog een nieuwe 15A liggen
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Natuurlijk. Maar ik zou wel de contacten goed schoonmaken. Jouw euvel lijkt op slechte contacten; niet op een defecte zekering.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
A ok, de zekeringdoos zelf ook (de F7) met wat kan je dat het beste reinigen?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Contactreiniger. Bij een elektronicazaak. Misschien Brezan
Maar misschien lukt het ook wel met een fijn schuurpapiertje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik denkt dat moeilijk is, is al een moeilijke plaats om met schuurpapier te werken, ik ga proberen met de contactreiniging
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb dus +- 2,5week geleden de zekering is goed zuiver gemaakt met motip contactreiniger, heeft goed gegaan tot 2 dagen geleden, ik heb vandaag in totaal 2uur gereden van limburg naar kanten van antwerpen (belgie dus, ben belg )(moest iets 2dehands hebben voor de auto) en dat zonder remlichten, ik heb ze vandaag dus helemaal niet aan het werk gekregen, telkens voor starten werken ze, zodra de auto aangaat is gedaan, dus toen ik terug was van de kanten van antwerpen heb ik de zekering + de zelering houder opnieuw gereinigd en in begin deed effe niet daarna gingen ze weer wanneer de auto aan was. kan ook iets anders zijn? want dit probleem is wel heel verveeld hoor
Niet alleen vervelend, rijden zonder remlichten is levensgevaarlijk, mijn advies zou zijn laat de auto staan tot je 100% zeker bent dat je de oorzaak gevonden hebt en het probleem opgelost is!
Je zult er maar een whiplash aan overhouden als een auto bij je achterop knalt omdat je geen werkend remlicht hebt bij een noodstop…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Daarmee, ik heb schrik als ik rij en zie dat ze niet meer werken maar ik heb de auto broodnodig omdat ik en dochtertje heb die na opvang gaat (alleenstaande papa) dus is moeilijk die te laten staan tot de probleem voorgoed van de baan is
En dan ook nog een kind in de auto….
Sorry hoor, maar ik had het wel geweten. Maak er zelf tijd voor, laat het bij een garage uitzoeken of laat de auto staan tot je er tijd voor hebt
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
misschien kunnen ze hier me beetje opweg helpen, het is toch duidelijk een electroprobleem?
Aangezien het de zekering niet is en je achteruitrijlichten en remlichten beide niet werken kan het de schakelaar van beide niet zijn, omdat dit na de zekering een gescheiden systeem is. Dan zou ik de bekabeling eens nakijken van en naar de zekeringkast, aangezien daar die 2 systemen samen komen.
Ik zou de auto starten, en als rem en achteruitrijlichten niet werken eens kijken of je met een multimeter voltage kunt meten door die zekering als je bijvoorbeeld op de rem trapt.
Als je geen voltage meet, zit de storing voor de zekeringkast en kun je daar verder zoeken. Als je wel een voltage meet dan zit de storing na de zekeringkast en moet je daar verder gaan zoeken
En ga op zoek naar elektrische schema’s van je auto, het is een stuk makkelijker als je een kabelbreuk zoekt als je weet waar die kabels lopen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Had de zekering nagemeten, tijdens het werken van de remlichten en ook tijdens het niet werken ervan, de zekering kreeg stroom. ben naar de garage geweest en daar vertelde die mij dat de contactslot defect is, of toch stilaan, iemand een andere mening hierover? (ze hadden daar alles nagemeten in citroen garage)
Ik weet niet hoe die auto elektrisch in elkaar steekt dus dat zou maar zo kunnen, dus daar kan ik je geen antwoord opgeven
Spreek met de garage een no cure, no pay regeling af zodat je het nieuwe contactslot en de uren niet hoeft te betalen als dat geen oplossing bied en laat ze het gewoon proberen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon