![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/penguin.gif)
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Terug van vakantie naar spanje moest de auto naar de garage, 150.000 beurt incl. reparatie airco, distributieriem en waterpomp. Melding van de garage dat er ook 3 liter olie bij moest. Dat klinkt veel, maar ik heb t nooit gecontroleerd en er ging geen lampje branden. Wel iets om in het vervolg periodiek te doen. Een week later start de auto niet meer, de boordcomputer denkt dat het 2004 is, conclusie garage: accu defect.
Bij het starten via de noodaccu van citroen assistance klinkt de motor als een diesel (het is toch echt een benzine motor) die wat moeite heeft te starten… Maar goed, auto naar de garage gereden en accu is vervangen. Weer een week later en ong. 400 km gereden, gaat er een lampje defect, ik ben daar niet zo goed in, dus ff langs de garage. Krijg de melding dat er ook weer 3 liter olie bij moest! Huh? Ze zien geen lek oid, en ik moet de olie de komende 1000 km in de gaten houden..
Dus nu peil ik trouw iedere 200 km de olie, maar ik zie dat het niveau erg hoog is. Bij een koude motor komt het niveau tot ong. 3 cm om de spiraal, dus ver boven het max.niveau op het platte streepje. Bij de garage peilen ze als de motor warm is, en dan staat ie in het midden… Volgens de garage is dit prima, maar ik vind het vreemd. Ben nu 800km verder en het niveau zakt niet.
Is het niveau verschil normaal ? Ik heb dit niet eerder meegemaakt met een citroen.
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX
Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Grote kans dat de garage je 3liter olie in rekneing heeft gebracht en geen olie heeft bijgevult (heb je het gecontrolleerd na de eerste keer?)
Verder hoeft er echt geen “3 liter olie” bij als je een grote beurt krijgt; dan wordt alle olie vervangen incl. de filter (heb je gecontrolleerd dat ze dit ook gedaan hebben?)
Ik zou ermee naar een onafhankelijke garage gaan, de rekening met werkzaamheden van de dealer voorleggen en hun laten kijken of de reperaties wel goed zijn uitgevoerd. Indien niet; terug naar de dealer en je geld terug vragen!
![Avatar](/images/avatars/default_set/penguin.gif)
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gisteren naar een andere garage geweest (citroen garage motorhuis) . Ze hebben gedurende de dag de olie 3x gepeild, het zit een millimeter boven de max, maar dat kan geen kwaad. Waarom het (extreem) veel hoger is als de auto een hele nacht stil staat weten ze ook niet. Alles ziet er in ieder geval goed uit, dus dat is wel een geruststelling.
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX