beste
ik heb een berlingo met airco sinds 2weken
deze is met gewone airco.
echter nu s’ochtends is er dauw op de voorruit.
ik kan dit wegdoen met de ruitenwissers.
maar als ik start , lijkt het alsof mijn vooruit snel begint te bevriezen , en kan ik niet meer door de ruit kijken.
ik moet dan de voorruit langsbinnen vlug afkuisen met hand of doek , en ik doe dan de ruiten open ,en een beetje airco aan ,
kortom raar
wat moet ik doen of instellen om dat niet te hebben?
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
lijkt me sterk dat je airco te hevig staat, of tenminste te hevig op de voorruit gericht staat: draai binnenboordventilatie handmatig weg van de ramenstand (icoontje met raampje) en naar voeten, of naar bestuurder/passagier…. en het probleem zou opgelost moeten zijn…
dauw buitenop kan je niks aan doen en is compleet afhankelijk van weersomstandigheden,
dauw binnenin kan wijzen op een slechte afdichting érgens in het vehikel… raam/deurrubbertje die niet perfect meer afsluit bvb… waarlangs vochtige lucht binnen kan die zich dan bij koelere temperaturen op ramen afzet…
maar op hete zomerdagen zal je ‘s nachts sowieso wat vochtafzet hebben binnenin door de koelte ‘s nachts…. gewoon airco even op “voetenstand” zetten ofzo…
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Airco juist wel op de ramen, zijn de ruiten op een wip droog.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
s’ochtends ligt de airco nogthans af , tis fris genoeg om 7h30
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Het is niet omdat het fris is dat de airco niet kan aanstaan, precies voor de ruiten vrij te houden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
je m’ excuse!
ik vond je vraagstelling niet zo duidelijk wanneer je aangaf dat “het lijkt alsof mijn voorruit snel begint te bevriezen” hetgeen al enige vraagtekens doet rijzen wetende welke maand van het jaar we zijn… leek me de enige mogelijkheid met voorsprong, een véél te hevige airco die de dauw aan binnenkant van je ruiten doet aanvriezen…
vandaar mijn reactie om je airco te minderen of tenminste niet op de voorruit te richten… (naast het feit dat het me al extreem lijkt dat je airco in augustus je ramen doet aanvriezen)
geef toe dat het voor enige verwarring zorgt he!
Nobody expects the Spanish Inquisition!
http://www.youtube.com/watch?v=2u-ljDjXg0w&feature=youtu.be
je ziet de dauw opkomen net boven de boordcomputer.
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Al gezocht of de matten droog zijn?
De onze ( zusje tepee ) heeft dit juist hetzelfde maar is heel afhankelijk van het weertype en dus niet altijd…
Het is wel degelijk buiten op de raam dat dit zich bij ons voordoet…. en daar is niets aan te doen ( behalve even vegen met de ruitenwissers==, maar komt direct weer terug )
De airco op zich koelt wel zeer goed vind ik.
Grtz
BC
Picasso was niet alleen een schilder…......