Totaal aantal Berichten: 139
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
hallo allemaal deze middag had ik weer pecht met mijn xsara 1.6i 16v bouwjaar 2003
ik merkte nammelijk het volgende
normaal als ik de start hoor je een ligt gezoem vanachter gedurende 1 a 2 seconden denk dat dit de benzine pomp is?
nu vandaag was het geluid veel harder dan normaal en bleef het ook zoeme na 1 km begon auto te schokken en dat was moment om langs de kant te gaan want toen viel motor stil.
als ik nu probeer te starten hoor je niets zoemen bij de pomp. zekering heb ik gecontroleerd en de stekker die op de pomp/vlotter zit heb ik gemeten en deze krijgt nog spanning zodra ik contact opzet dus ik denk dat wel duidelijk is dat deze stuk is. of ben ik mis?
nu vraag ik me wel af waarom die stuk is gegaan zou het gewoon pech zijn of kan het ook zijn dat de filter onder de wagen dicht zit en daardoor de pomp is blijven draaien.?
en bij de filter onder de wagen zit ook nog een ander onderdeeltje waar een 3 tal benzine leidingen opzitten wat is dit voor iets? (zie foto)
ga morgen naar de autoshop voor een benzinepomp te bestellen ( 150 €) als ik deze erin heb gezet zou ik dan gewoon kunnen starten of moet er ergens ontlucht worden?
alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 139
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
hallo mijn auto is weer rijdend ik heb de benzine pomp vervangen maar nu vraag ik me af waar de relais eigenlijk ergens zit die de pomp aanstuurd