stuurhuishoes
gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

- XM 2.1td service
Gepost: 28 augustus 2013 08:17 PM

Gaat lekker met de Xm. ik moet ook nog even de linkerstuurhuishoes vervangen. Is niet zo heel moeilijk, maar er zit nu een plastieke hoes omheen. Ik kan bij Brezan een rubberen of een plastieke bestellen, maar ik weet niet of die onderling inwisselbaar zijn, de rubberen lijkt me makkelijker, die is uit te rekken om hem om de stang te trekken. Is dit verder geen probleem, de doorsnede is nl. niet hetzelfde volgens de catalogus.

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3244

Gepost: 28 augustus 2013 09:09 PM
  [ # 1 ]

Ik herken je dilemma. Tijdens de grote Beun hebben we (=Expelliarmus) universele rubberen hoezen geplaatst. Gaat makkelijk en blijft goed zitten.
Maar bij mijn mislukte poging het rondsel te reviseren heb ik die hoes gescheurd. In een vlaag van vermeende verstandsverbijstering een originele hoes bij de dealer besteld en ik was not amused toen ik zag dat dat een soort plastic is.
Maar….. het valt reuze mee. Ik heb de stuurkogel losgedraaid, de hoes met een föhn warm gemaakt en dan kun je ‘m makkelijk over de stuurstang op z’n plek trekken. De andere kant, die op het stuurhuis zit, is een enorm gepiel vanuit de wielkuip of van onder af omdat je er niet lekker bij kunt. Maar als je het LHM-vat even opzij legt, is het een centje van een fluit: het verwijderen en plaatsen van het vat kostte meer tijd.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank

- XM 2.1td service
Gepost: 28 augustus 2013 09:38 PM
  [ # 2 ]

Kijk aan, bedankt, ik denk dat ik dan de rubberen maar neem, dat pielt misschien wat soepeler aan de motorzijde.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 augustus 2013 12:37 AM
  [ # 3 ]
wimb schreef:

Ik herken je dilemma. Tijdens de grote Beun hebben we (=Expelliarmus) universele rubberen hoezen geplaatst.

Die hoezen, waar we speciaal voor naar Norauto in Frankrijk zijn gereden, uit verveling omdat de beunclub vroeg dicht ging Smile

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3244

Gepost: 29 augustus 2013 07:59 AM
  [ # 4 ]

Mr. Green
Het waren dan ook wel hele bijzondere hoezen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank

- XM 2.1td service
Gepost: 30 augustus 2013 12:06 AM
  [ # 5 ]

zit er op, appeltje eitje door de wielkast, soms zit het mee!

Profiel  

gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank

- XM 2.1td service
Gepost: 30 augustus 2013 12:43 AM
  [ # 6 ]

overigens wel pas nadat ik de handremkabel los had gemaakt en opzij had gelegd, dat dan weer wel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook