Ik wil graag in onze Jumpy (BJ 2007) een Pioneer Avic f940bt inbouwen, echter ik weet niet waarop ik de roze draad voor het snelheidssignaal op aan kan sluiten.
Iemand die het wel weet?
misschien een stomme vraag, maar is er wel iemand die het gedaan heeft?
ik ben ook opzoek naar het pulsdraad.
Totaal aantal Berichten: 124
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Als car audio dealer kan ik je hiermee helpen. Afhankelijk van het model jumpy kom je dan op ;
Jumpy 2004-2007 ; klokunit rechter 26 polige gele stekker, positie 5 gele draad
of klokuni 26 polige blauwe stekker, positie 9
WD-indicatie is 5000pulsen /km
Jumpy vanaf 2007;passagiersruimte 20 polige rode stekker bovenop zekeringkast/BSI positie 10 WEL PULL UP toepassen.
of gebruik maken van een CAN bus adapter en vanaf die omvormer verder werken.
of via motorruimte ; ABS 26 polige stekker, PULL UP toepassen.
via de ESP; 46 polige stekker,positie 33 PULL UP toepassen.
Indien je dit tweede type van de Jumpy hebt is het gebruik van de speedpulse niet zo gemakkelijk, PULL UP betekent dat het signaal te klein is om extra info af te geven, men gaat dan het signaal versterken door een weerstand bij te plaatsen en daarop een spanning te zetten. Mocht je dit moeten doen PM me dan even dan stuur ik je het schema door. Als je wat ervaring hebt met electronica lukt dit anders zou ik even de hulp inroepen va iemand die hierin thuis is. Mocht je meer info nodig hebben , PM dan even dan stuur ik je een technische fiche door van je betreffende model wagen.
Groeten
BART
BX? Omdat ie lekker fout is….
@Bart CSD: thanx
Na het zoeken bij de Fransen zelf, ben ik er achter gekomen, daar wordt steeds gerept over een groene draad… alles is groen, dus dat was geen optie, tot dat ik eens doorvroeg, riep er 1, tachoklok, de blauwe stekker, 2e pin, en presto.
en mijn vrouw kan nu navigeren.
mijn excuus dat ik het niet eerder heb gemeld, viel me op dat het forum niet zo druk bezocht wordt.