Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Bij bepaalde plastic interieur onderdelen aan de auto schilfert er verf af of begint deze te blazen.
Het ergste is het handvat aan de bestuurders deur (ik wist zelfs niet dat er op deze delen verf zat )
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ja, ik heb dat ook, bij beide handgrepen in de achterportieren.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Het afschilferen aan de bestuurdersdeur is wel hee erg bij mij.
En verder zijn er zoveel baasjes die waarschijnlijk binnenkort ook wel gaan beginnen afschilferen, dat is echt wel erg.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Bij jhvink is het te snel dat er beschadigingen optreden, maar de auto van knight-rider is van 2007. Dan kun je wel gebruikssporen verwachten. Liever niet maar ook niet te vermijden.
Gelakt plastic ziet er mooier uit maar is kwetsbaarder. Ik weet dat Skoda er bij de Octavia mee gestopt is om die reden en toen ongeverfde kunststoffen gebruikte. Zag er goedkoper uit maar bleef wel langer mooi.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
[beetje plastidip erover en het is weer mooi…
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
@ Frie: Gebruikssporen zijn inderdaad normaal, maar dit vind ik eerlijk gezegd niet kunnen.
Ik weet ook wel dat de auto al van 2007 is, maar hij heeft nog maar net 40000 km op de teller staan.
Mijn vorige auto, de Saxo uit het onderschrift, was in 2010 toen ik heb verkocht heb 12 jaar oud had bijna 65000 km en daarvan zag het interieur er nog uit alsof hij nieuw was!
@ ronama: heb ik ook al aan gedacht, maar het zijn zoveel onderdelen, en om die makkelijk en goed te doen zouden die gedemonteerd moeten worden, veel werk dus.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
En het afschilferen blijft verder gaan.
Welke ezel bij Citroën heeft eigenlijk beslist om die dingen te verven? Dat hadden ze toch veel beter gewoon zo gelaten, die verf bied totaal geen meerwaarde, want onder de verf heeft het gewoon dezelfde kleur
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
knight-rider schreef:
Welke ezel bij Citroën
Ehhh… ‘t mag wel even een béétje minder hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
heb ik ook al aan gedacht, maar het zijn zoveel onderdelen, en om die makkelijk en goed te doen zouden die gedemonteerd moeten worden, veel werk dus.
Maar daarna wel weer als nieuw .. leuk en handig spul !
Gewoon nadeel van moderne auto’s , het moet allemaal premium en “zacht” aanvoelen ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik zie geen verschil tussen de plaatsen waar wel nog verf zit en de verf weg is, maar ik voel ook geen enkel verschil.
Beide voelen ze even zacht / hard aan. Dus nogmaals, ik zie er geen nut in!
Trouwens een goede soft touch kan je best bereiken door de juiste samenstelling te gebruiken om je plastic te maken, en niet met een of ander laagje verf er op aan te brengen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)