Mooi dat het weer verder gaat!
Ik moet nog drie jaar wachten voordat mijn dochter er zo uitziet, maar enige gelijkenis is er al wel
Die clipjes kun je ook nog wel proberen te redden door te peuteren.
Ze hechten niet aan de kit die gebruikt is, maar ze breken wel snel door ouderdom.
Mijn ervaring is dat je ongeveer de helft heel kunt houden, dus met twee koetsen kom je een heel eind
Succes!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom wil iedereen die clipjes toch heel houden?
Je kit het geheel straks gewoon vast.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
HvdL schreef:Ondertussen is de draad weer opgepakt, samen met mijn dochter (7). Die lijkt trouwens verrassend veel (excuus voor de vage telefoonfoto) op een iets jongere versie van La Leo, al heeft ze nog niet zoveel CX-kennis. Bonus: vandaag had ze toevallig ook nog eens rode nagellak! Ze leert snel en weet de ratel en de W40 goed te gebruiken. Vandaag heeft ze de koplampen en de grill eraf gesleuteld en ze heeft een begin gemaakt met de bumper.
Oooooo wat geweldig!!!
‘de dochter die ik nooit had’
Ik wordt er helemaal emotioneel van….snif.
Echt heel erg leuk om te zien. Doe je haar wel handschoentjes aan, want anders blijft punt 1 de nagellak niet lang mooi en punt twee haalt ze anders lelijk haar handjes open en dat kan echt niet bij een vrouwelijke monteur!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@frank: als je het niet meer ziet zitten ga je kitten
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 848
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Waarom clipjes behouden? Omdat die chromen strips er dan zo lekker op kunnen schuiven! Kitten kan altijd nog.
Ook even op de to do lijst: werkhandschoenen voor mijn dochter halen. Ze vindt zwarte handen geen probleem. Kapotte handen wel. De nagellak bleek trouwens niet bestand tegen de monteurzeep.
In de andere koets zitten de zijruiten nog, maar er zitten zwarte strips omheen. Vind ik minder fraai, maar dat is nu nog totaal geen zorg. Als ik de helft van de clips weet te redden kan ik misschien gewoon de strips overzetten. Maar goed, dat is voorlopig geen prioriteit. Eerst maar eens door met strippen en de donorkoets aanpakken. Die is namelijk niet ‘sans problème’. Onder meer de ‘balk’ aan de voorzijde (waar de bumper tegenaan zit), is door de roestkevers aangevreten. Als ik er koplampen in zou zetten, donderen ze er zo doorheen. Ook de accubak is grotendeels opgelost, en niet in de goede zin van het woord. Zo is er nog wel wat. Wellicht is er wel iets van de omgekeerde cabrio af te pulken voor hergebruik. Wat uiteindelijk richting autopletter gaat, is waarschijnlijk wel met een stevige werkschoen plat te stampen.
De ‘nieuwe’ koets is van familiale veranderd in een break, inclusief de zwarte opzetstukken voor de achterbank. Die moeten er ook af, maar ze zijn misschien handig voor later. ‘k Heb er zin an!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede morgen.
Wees wel zuinig op je sier /stoot strips .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx

- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Strips van voor naar achter heb ik niet op de CX. Dat scheelt weer. Het is in ieder geval zaak zoveel mogelijk van het plastic, ook in het interieur, heel te houden tijdens de demontage!
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Op de eerste pagina staat een foto met sier strips.
Of zijn die in de betere tijden al verwijderd?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx

- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Da’s scherp Frank, maar die foto op de parkeerplaats is al van lang geleden. Ik vond ‘m op internet toen ik zocht op de benaming van de kleur. De wagen was toen niet in mijn bezit. Van de vorige eigenaar begreep ik dat de wagen al eens van bumper tot bumper is overgespoten, maar twee jaar na die facelift kwamen de blazen overal al weer tevoorschijn. De strips zijn bij die operatie waarschijnlijk niet teruggeplaatst. Op de foto’s met de dakkoffer zie je ook geen spoor meer van die dingen… Ik mis ze niet.
Eerder heb ik een 2200 Pallas van 1976 gereden en die had ze wel. De lijnen van de CX komen mijns inziens beter tot hun recht als de strips er niet op zitten en striploos scheelt weer een plek waar vuil ophoopt en roest ontstaat, maar genoeg daarover. Voor je het weet volgt op deze post weer een pagina’s lang dooremmerende discussie over het nut, de noodzaak en de schoonheid van de strips, waarbij de stripaanhangers en de naaktrijders elkaar te vuur en te zwaard bestrijden. Het is vooral een kwestie van smaak.

- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Beste allemaal,
Het was al geruime tijd verdacht rustig op het front. Daar is een reden voor. Als ZZP-er (zelfstandige zonder poen) heb ik niet altijd de beschikking over de combinatie tijd en geld om aan mijn CX 2400 familiale van 1980 te werken. Soms is er tijd, maar geen geld om iets aan te pakken en als er geld is, is er geen tijd.
De combinatie tijd-maar-geen-geld dreigt nu chronisch te worden. De CX wordt daarom een molensteen om mijn nek, aangezien zelfs ‘slopen met beleid’ geld kost. Daarom wil ik de hele zaak (twee te fuseren break/familiale-koetsen met papieren, één compleet interieur (lichtbruin rib, kastanjebruine panelen, bolletjesasbak), een extra achter-subframe plus twee langsliggers) in de etalage zetten.
Deze overweging heeft niets te maken met de treurige nieuwe regels voor bezitters van oldtimers. Die zorgen er wel voor dat de markt dit soort materiaal er niet beter op wordt, vrees ik. Daarom ben ik benieuwd of er een break/familialebezitter (liefst één) is die wel geld en tijd (én plek) heeft…
Groet!
Wat jammer!
Ik hoop dat er iemand met het klusje verder gaat.
Maar als dat niet lukt breng hem dan aub niet naar de sloop.
Er zijn vast mensen die willen helpen met demonteren.

- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Yep, slopers zijn er vast genoeg. De vraag is of er nog iemand wat munten overheeft voor het materiaal. De sloop/metaalboer geeft gegarandeerd wel wat, maar liever niet natuurlijk. De huur voor de opslag en sleutelwerkplek is nu in ieder geval opgezegd, dus de tijd begint te dringen. Binnen twee maanden moet de tent leeg…
Toen ik het plan smeedde voor deze opknapklus, trokken zich nog niet zoveel donkere wolken samen boven inkomen en boven de markt voor jonge oldtimers. Die kaarten liggen nu anders, helaas.
Groet!

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zo’n klus zullen weinigen tot zich nemen.
En ook al was de markt goed ,dan nog zullen vele van ons,er niet niet aan beginnen.
Ikzelf ,zou het ook niet gauw doen.
Vooral omdat het een klus is waaraan al begonnen is.
Succes met alles VgF .
De boer is troef
Après cette énième cx

- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Dat begrijp ik, al is er alleen gedemonteerd en niets gelast. Je kunt het ook zien als een flinke voorraad onderdelen voor iemand die zelf met een break of familiale aan de slag is/gaat.

- AX 1.1i TGE (verkocht)
- AX 1.1I Mistral
Beste mensen,
De familiale en de rode koets zijn sinds deze week in andere handen. De handige donder gaat verschillende CX-en opknappen en gebruikt daar dit donormateriaal voor. Persoonlijk ben ik best blij dat hij ook een familiale gaat bouwen. Ik ben benieuwd, helaas is het volgens mij geen forumschrijver. Dit boek gaat voor mij voorlopig dicht, ik moet downsizen en daarom rij ik nu de BX break van de man die mijn roest en onderdelen heeft overgenomen. Misschien ooit weer een CX….
Groet!