Wat een klote troep is tectyl toch.
Ik ben al dagen bezig de oude tectyl laag weg te krabben
Moet dat echt 100% weg? Of alleen de dikke laag?
Om met epoxy en dinitrol verder te gaan bedoel ik.
Iemand ervaring?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Als er geen roest onder zit zou ik het lekker laten zitten.
Bij het Dinitrolstation maken ze de oude laag zo goed mogelijk schoon met hoge druk, losse delen vliegen er vanzelf af.
Dan goed laten drogen en vervolgens ML erop. Dit trekt in alle poriën en sluit de boel af.
Dan de dikkere metallic laag er overheen om te beschermen tegen steenslag.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Met een staalborstel op de haakse slijper gaat het prima.
Het vliegt er vanaf.of met een föhn en plamuurmes.
Of het onderliggende plaatwerk vervangen,dan ben je er ook vanaf
Bij mij is het er bijna af nog ongeveer een halve vierkante meter.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja klopt, ik ben nu bezig met fohn en plamuurmes en verkrabber.
Daar krijg ik ca 80 % mee weg, daarna met terpentine boenen.
Dan is 95 % weg.
Maar die laatste 5 % kost meer tijd dan de eerste 95.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als die gummy laag maar weg is.
Als het goed is komt er dan zwart te voor schijn .
Dat laat je lekker zitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Huh zwart? Gummy laag weg, dat hoop ik toch niet.
Het is nu zwart teer, dat haal ik weg, en dan komt er een licht gele gummy laag tevoorschijn.
Die laag is bobbelig en zit niet overal.
Daaronder zit beige verf.
Ik zal wel even wat fotos maken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit zit er bij mij onder de zwarte en bobbelige laag.
En tot zover moet je hem wel kaal maken.
Want die bobbelige laag kan her en der ook los zitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ik denk dat citroen het later anders is gaan doen.
hier ziet het er zo uit.(onbehandels, gekrabt en met terpentine shoon gemaakt)
klopt inderdaad dat op een paar plekken die gele bobbellaag los zit, maar dat merk je met krabben.
dan borstel ik met de roterende borstel zoveel weg dat het weer vastzit.
maar over het algemeen ziet het er heel aardig uit vind ik.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat is grondig werk.
Maar wat ik er zo van zie,is het dezelfde opbouw qua lagen.
Het ligt er maar net aan wat men er naderhand op heeft gesmeerd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heeft die gummi laag niet ook nog een geluiddempende functie?
Die ben je wel kwijt dan…














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
H@ns schreef:Heeft die gummi laag niet ook nog een geluiddempende functie?..
Jazeker.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mooi, dan blijft dat dus gewoon zitten
Dat frank het grondig vindt, en een dinitrol centrum het alleen maar afspuit met hoge druk, overtuigt mij dat ik de laatste 5 % tectyl gewoon laat Zitten
Waar kan ik het beste dinitrol kopen?
Dwz met een goed advies en redelijke prijs?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gosliga, leeuwarden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Eerst ML eronder dagje laten drogen.
En dan pas dinitrol erop
De naden dik extra spuiten.
Dit wordt ook mijn werkwijze weet ik nu
Ik heb er alleen epoxy tussen zitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik doe de kale plekken eerst 2x met epoxy, dan de lasnaden kitten, dan nog een laag epoxy.
Epoxy doe ik eerst zwart, dan wit, en dan grijs (zwart met wit) zodat ik goed kan zien wat ik al gedaan heb.
En daarna volg ik het advies van de dinitrol boer
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v