Hoi mensen,
De Digit moet binnenkort weer op voor de APK.
Helaas deed de claxon het al even niet, dus maar eens op onderzoek uit gegaan.
Zo los op een accu doet de claxon aangestuurd door het compressortje prima.
Op de knop in het dashboard reageert het echter niet. Draden teruggevolgd en gezien dat de + op een kastje aan het schutbord L-voor zit en de - zat op de bout waar de compressor mee is bevestigd.
Na wat prutsen kreeg ik af en toe wel geluid wanneer ik de knop op het dashboard indrukte.
Helaas na montage niet meer. Ik denk dat het in het kastje zit, heb het idee dat er te weinig stroom uit komt op de + waardoor hij het niet doet.
Er zitten op het kastje 3 kabels aangesloten nu, de - is leeg.
Iemand een schemaatje voor alle vier de kabels?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij mij is de schakelaar op het dashboard een keer overleden, evenals dezelfde grootlichtschakelaar aan de andere kant. Als je de schakelaar even los haalt en de aansluitingen op je dashboard doorverbindt kan het zomaar zijn dat die het dan wel doet.
Is dat kastje trouwens Digit-eigen?
Totaal aantal Berichten: 6134
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik zie ook een hoop roest bij een van de aansluitingen op de foto. Wellicht dat schoonmaken en schuren van de contacten ook nog soelaas biedt.
Zo te zien is dit gewoon een relais voor een hogere stroom, ik denk met een standaard relais dat het wel weer werkt.
Totaal aantal Berichten: 558
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Bij mij was ook de schakelaar overleden.
Een andere gehaald (toevallig bij Vermond), deze geplaatst en voila. De toeter deed het weer.