Xsara Coupé aftermarket autoradio - welk inbouwframe?
Chili
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 26 maart 2013 10:52 AM

Ik heb in het forum nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag, dus vandaar maar even een nieuw topic:

Ik wil een aftermarket autoradio inbouwen in mijn Xsara Coupé VTS van 2001.
De standaard autoradio is groter da nde DIN-norm, dus heb ik een inbouwraam nodig.. Maar welke?

Ik kom de volgende 2 tegen, welke moet ik nu hebben:

http://www.mbcaraudio.nl/1-din-inbouwframes/1961-mb-1din-inbouwframe-citroen-picasso-xsara-001.html
Deze lijkt mij enkel geschikt voor de Xsara Picasso, en niet voor mijn coupé?

http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/d4359_Radio_inbouw_frame_raam_Citroen_Xsara.html
Het onderste artikel is voor een Coupé vanaf 2002, maar deze hebben toch hetzelfde dashboard als mijn Coupé uit 2001?

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 maart 2013 08:38 PM
  [ # 1 ]

je hebt gewoon het zelfde frame, nodig als er nu omheen zit, alleen is het gat van de radio dan kleiner, er zijn dus,3 verschilende frame’s in omloop.

Profiel  

Chili
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 maart 2013 09:55 PM
  [ # 2 ]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. De radio die ik wil kopen is kleiner dan de standaard radio die er nu in zit. Dan blijft er dus rondom ruimte over als ik deze inbouw, ik ben dus op zoek naar het juiste stukje plastic om die ruimte op te vullen.

Profiel  

Vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 232

Gepost: 26 maart 2013 10:52 PM
  [ # 3 ]

Er zijn 3x frame bij dealer te verkrijgen standaardt zit er volgens mij 1,5 din in je dan naar 1 din als ik het goed het je dealer weet het wel,zie het plaatje wordt het duidelijker mee..pas op met je electronica dat je bc niet van slag raakt.. nice day

Afbeelding Bijlagen
00038300.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

beremans
> 1800 berichten

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 maart 2013 06:51 PM
  [ # 4 ]

chili, het frontje dat om de radio zit, kan eraf, en dan krijg je een ander frontje waarvan de opening kleiner is. letop wat vert zegt en sla het niet in de wind je kan een aftermarkt radio cd niet aansuiten op de standaard stekker aansluitingen je hebt hiervoor een adapter nodig. hieraan zit een aparte plusdraad zodat je niet de voeding gebruikt van de computer die de hele eenheid van de elektronica rege

Profiel  

Chili
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 maart 2013 07:11 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor de reacties!
Ik had inderdaad al gelezen dat het erg oppassen is dat ik niet de hele boel frituur..
Ik heb een stuurwielbedieningsinterface besteld met de bijbehorende radio-specifieke kabel, maar hiernaast heb ik dus nog een apart ISO verloopje nodig begrijp ik?
Ik had al wel gezien dat ik zelf een geschakelde + vanuit de sigarettenaansteker kan halen, maar ook de constante + moet dus ergens anders vandaan gehaald worden?

Profiel  

Chili
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 maart 2013 05:31 PM
  [ # 6 ]

Volgens mij heb ik e.e.a. nu wel op een rijtje..
Ik heb nog een extra ISO verloopje nodig, om te zorgen dat zowel de constante als de geschakelde + niet van dezelfde bron worden gehaald als waar de boodcomputer haar stroom vandaan haalt.

Verder lees ik ook her en der dat de dealer in sommige gevallen iets moet programmeren in de boordcomputer.
Geldt dit ook als ik een aftermarket (Alpine) autoradio plaats (met stuurwielinterface)?
Of is dit enkel als er een originele radio (RD3) terug in wordt geplaatst?

Profiel  

Chili
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 april 2013 04:04 PM
  [ # 7 ]

Ik ben inmiddels langs 3 dealers geweest, en geen van allen kan het frontje leveren..
1 dealer zegt dat de aftermarket radio gewoon past (onzin, heb het geprobeerd), 1 dealer geeft aan dit gewoon niet te kunnen leveren en de laatste zegt dat ze dit voorheen konden bestellen via “Catalogus Benelux”, maar dat deze er nu niet meer in staan.

Is er iemand die mij (uiteraard tegen betaling) nog aan zo’n frontje kan helpen, of een dealer weet die ze (nog) wel kan leveren?
Zou ik heel blij mee zijn, ik heb nu een dure nieuwe radio die niks ligt te doen…

Profiel  

beremans
> 1800 berichten

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 april 2013 07:17 PM
  [ # 8 ]

je kan de radio toch gewoon inbouwen? alleen heb je dan een spleet aan de boven en onderkant, de slede hangt niet aan het frontje, het frontje zit gewoon los om de radio,

Profiel  

Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198

Gepost: 12 april 2013 08:56 PM
  [ # 9 ]

Ga naar ebay [ebay.nl], en tik in “xsara radio” en de verloopframes voor een 1 DIN radio in de Xsara II komen je tegemoet. Kosten incl. porto ongeveer 15 euro.

Profiel  

Chili
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 september 2013 08:54 PM
  [ # 10 ]

@ Tibor de verloopframes die te koop staan zijn voor alle Xsara’s behalve de mijne (vts Coupe 2.0 uit 2001). Ik heb degene besteld die er het meeste op leek, maar deze past totaal niet. Waarschijnlijk is deze voor een Picasso o.i.d.
Het huidige front past niet om de radio heen, enkel als ik de plastic omlijsting van de radio zelf weghaal.
Ik zou het erg fijn vinden als iemand hier me aan een oplossing zou kunnen helpen. Misschien zijn er mensen die het even bij een dealer in de buurt kunnen checken?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook