













































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Italiaanse sets van “autoclima” gebruikten ook york compressors hoor. York is dus zeker niet “altijd af-fabriek” gebruikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Past deze ook?
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/332737894.htm?ca=12_s
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
De specialist had het over niet origineel omdat het in combinatie met kleine condensor was en de originele blijkbaar een condensor over de gehele breedte van de twee fans hadden.
Nu ben ik dus op zoek naar de volgende maat ongeveer:
Serpetine systeem H350mm, B303mm en D48mm.
Belangrijk was de wartelaansluiting zei de man.
Weet niet of die van de GTI past, hoop iemand met een sloper te treffen of een old-stock nieuwtje…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
In de eerste jaren zijn er, voor zover ik weet, gewoon halve geleverd. Dit idee:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Zo een ja, dus toch origineel?
Kan ik er nu ook zo’n originele grote op plaatsen?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik heb destijds, bij de aanschaf van deze condensor, begrepen dat in de vroege modellen altijd een halve zit en pas in de latere een brede.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je niet per se origineel wil blijven kan je iedere universeel condenser erop zetten die er tussen past. Ik heb een standaard modelletje van Hella op de SM gezet. Werkt beter dan de originele en is dunner..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waar heb je de droger gezet Joris?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vlak achter de radiator.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nog even inhakend op ‘af fabriek’ en ‘achteraf ingebouwd’: Richard Bolt stelt dat mijn auto ook een achteraf ingebouwd systeem heeft, zoals dat origineel door de dealer werd ingebouwd. Een serie 2 CX, dus wel de Sandenpomp. Voordeel volgens hem dat er minder vloeistof in gaat. Werking hoeft eigenlijk niet minder te zijn.
Enne - de York pomp is misschien een wat lompe stamper, maar in mijn DS heeft ‘t ding altijd prima gewerkt en echt wel voldoende koude lucht geleverd. Als iets goed werkt en origineel zo is geleverd, waarom dan persé vervangen voor iets dat ‘t nog een klein beetje beter doet? Is trouwens het hele idee achter ‘t rondrijden in oude auto’s, toch?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem van de York pomp is dat ie 10 pk trekt en de sanden maar 5. Daarbij belast de Yorkpomp de nokkenas en vooral de distributieketting echt belachelijk veel..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb zojuist even gekeken, in mijn ‘79 Gti zit een originele fabrieksairco en heeft een Sankyo SD508- pomp.
Na 15 jaar stilstand in 2007 gevuld met R12 ( in belgië, hier net over de grens bij een Citroën- dealer) en heeft een jaar of 4 goed gekoeld. Vorig jaar opnieuw gevuld door plaatselijke airco"specalist”, met als gevolg dat ie maar een week heeft gewerkt…
Richard Bolt heeft op het lustrumevenement naar de airco gekeken en constateerde dat door foutief vullen de pomp nu lekt tussen het pomphuis en de poelie. Pomp naar de kl😂te
De Sankyo- pompen worden af en toe nog wel eens nieuw aangeboden voor rond de 300,—€. Maar voor de 500 km die ik per jaar met het oranje ding afleg…...


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, mocht je een keer echt niks weten voor je verlanglijstje, heb je dit nog achter de hand Bij 500 km/jaar is een open raam bij mooi weer helemaal geen gek alternatief.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/530067777.htm?ca=12_s
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Misschien heeft hij de condensor ook nog?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.