http://cx-basis.de/eshop/popup_image.php?pID=4955
Die moet je denk ik hebben voor strak schakelen.
Mooi dat de operatie geslaagd is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dank voor de tip. Ik heb ook al eens versnellingsbak armpjes voorbij zien komen als oplossing. Ook al weer iets dat dan toch weer niet echt haast heeft, ik kan intussen zelf prima met de bak overweg. Alleen een Mercedesrijder in mijn kennissenkring krijgt het ding met geen mogelijkheid in de versnelling
Met de TRX-en maar eens getest wat de snelheidsmeter aangeeft. Da’s dus te weinig. 120 echte km/uur is 130 op de teller. Bij 50 scheelt ‘t al ruim 5 km. Dusss: binnenkort het tellerblok er maar eens uit. Bij stilstand staat de teller al 5 km/uur aan te geven. Eens kijken of ik het wijzertje kan verzetten, zodat het ding bij stilstand ook echt op 0 staat. Daarmee is de fout dan weer een stukje kleiner. Jammer eigenlijk dat ik dat bij de 14” banden noot heb gecontroleerd - ik wist dat het ding een afwijking had, maar geen idee welke.
(De snelheidsmeter die er in zat toen ik ‘m kocht gaf exact de snelheid aan. Wist ik veel. Op één dag drie keer geflitst op een weg van nog geen 20 km )












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welke maat TRXen hebben ze er onder gezet?


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
210 - zoals het hoort. Rekening volgt nog ...












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, dat is in elk geval de maat die eronder hoort, dus dat zou niet de teller afwijking verklaring.
Het is wel normaal dat de teller iets afwijkt bij 130, maar 10 is wellicht aan de hoge kant.
En bij nieuwe banden zou het altijd iets meer kms moeten aangeven, die zijn nog niet afgesleten dus een groter wiel.
Volgens mij is die afwijking best normaal te noemen hoor.
Als je het voor elkaar krijgt om de nulafwijking eruit te halen zou je dus 5 km afwijken bij 130. Lijkt mij perfect.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ach ,gewoon een dagje circuit zandvoort ,en de afwijking is weg
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heb je de TRX’en nu bij Oldtimer gekocht? Dan zijn ze inderdaad fors aan de prijs. Ik heb al eerder op het forum geschreven dat de firma Classic Tire in Aalsmeer veel goedkoper is. Ik heb een paar maanden geleden daar weer eens 2 TRX’en gekocht. En Classic Tire bestelt ze rechtstreeks bij Michelin. Ze waren zeer vers aan de productiedatum te zien.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tresbeau doet het onderhoud aan mijn auto. Die rekent geen rare prijzen, dus die hebben ook de banden verzorgt. Op veel nettere TRX-velgen dan ik in de schuur heb liggen. Daarmee nemen ze mij ook een hoop zoekwerk uit handen, en voorlopig hoef ik geen velgen te laten spuiten of poedercoaten. Telt allemaal mee


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tijdens een wat langere rit gemerkt dat ik een stuk zekerder door de snelweg op- en afritten sjees. En ook een keer wat harder dan voorheen. Da’s natuurlijk niet goed voor de levensduur van het rubber. Maar wel leuk . Er zijn meerdere stuurkogels vervangen en de wielen en banden zijn vervangen. In verband met de vervangen stuurkogels is de auto natuurlijk ook opnieuw uitgelijnd. Ik vraag me af waar nu de belangrijkste verbetering in zit. Zou natuurlijk zomaar in een spelingsvrije vooras kunnen zitten. Of in een beter uitgelijnde auto. Gezien de snelheid die ik rijd in de bochten verwacht ik eigenlijk niet dat ik het effect van andere banden zou kunnen merken. Geeft niet, natuurlijk. ‘t Ding rijdt prettiger, da’s mooi.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo hoort het ook, met een CX kan je best goed de bocht om












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tuurlijk maken je banden alles uit! Vooral in bochten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Goed om te horen, vers rubber op de weg is fijn !
Verder dus geen andere vervelende issues tegen gekomen, anders dan wat slijtage dingen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mwah De rekening bouwt in totaal wel weer op tot het verkoopbedrag van een leuke CX - dat dan weer wel. Maar los van enig laswerk aan dorpel, bodem en subframe inderdaad gewoon slijtage-vervanging. Wat nu vervangen is, daar ben ik wel weer een paar jaar (25?) van af. Volgend jaar is er vast wel weer iets anders aan de beurt.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klinkt inderdaad als regulier onderhoud / slijtage / vervanging…...
herkenbaar.
Maar net even een stukje gezweefd op zondag - heerlijk / genieten ! Daar doen we het voor !
Onderweg nog een Diana en een mooie DS gepasseerd, met een wederzijdse blik van herkenning, altijd leuk !
Jij ook weer veel zweefplezier !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje