79 van de 127
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
   
La SM de Bogarde
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 september 2013 01:11 AM
  [ # 1171 ]

staat hij niet 180 graden “verkeerd” ?? die cilinder 1 kan nu ook op moment van inlaat/uitlaatslag staan en dan wordt er (uiteraard) niet ingespoten…..Been there,done that. Dus krukas een keer rond draaien dan pas de verdeler erin met de rotor naar bougiekabel 1 gericht en wellicht is het dan: starten….lopen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 september 2013 01:11 AM
  [ # 1172 ]

Volgens mij is de timing van de D-Jetronic niet kritisch, je spuit in in 2 groepen, dus 3 cylinders per keer. Wat wel nauw komt is de contacthoek van die extra contacten: Als die te kort is dan werkt het niet. Je kunt dat controleren door bij draaiende motor de spanning te meten: Volgens het boek 2.8 volt, en de open spanning is 5 volt. Dat is bij een 123 ook al kritisch, maar weerkt meestal wel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2013 03:42 PM
  [ # 1173 ]

Dus.. Draadje in het gebit gebroken…..
Toch even verder met de timing. Volgens de kundendienstanleitung van der franzose,  moet bank 1 inspuiten 169 verdeler graden na tdc cylinder 1. Als je de Volvo kap neemt en de nummers erop gebruikt, staat dat maximaal verkeerd! Maar het is kennelijk niet belangrijk want cylinder 2 inlaat opent pas 131 graden na dat inspuit moment….op de 123 heb ik wel eens de draden gewisseld en dat maakte niks uit…

Om toch zo dicht bij de opgegeven setting te komen verschuif ik de bougiekabels 75 graden tov de kap. Binnenkort inbouwen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 september 2013 04:11 PM
  [ # 1174 ]

Inspuiten gaat niet per bank. 1, 6 en 2 gaan tegelijkertijd open en een slag van de krukas verder 5, 3 en 4.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2013 10:14 PM
  [ # 1175 ]

Bedoel ik.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 september 2013 10:18 PM
  [ # 1176 ]

Zit het weer in elkaar nu?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2013 11:06 AM
  [ # 1177 ]

nog niet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 02 september 2013 01:40 PM
  [ # 1178 ]
bogaard77 schreef:

Dus.. Draadje in het gebid gebroken…..
Toch even verder met de timing. Volgens de kundendienstanleitung van der franzose,  moet bank 1 inspuiten 169 verdeler graden na tdc cylinder 1. Als je de Volvo kap neemt en de nummers erop gebruikt, staat dat maximaal verkeerd! Maar het is kennelijk niet belangrijk want cylinder 2 inlaat opent pas 131 graden na dat inspuit moment….op de 123 heb ik wel eens de draden gewisseld en dat maakte niks uit…

Hmm. Ik kom uit op 22 graden voor BDP van start van de inlaatslag. Oftewel op 338 gr van de hele 4-takt cyclus. Het uitschakelmoment lijkt me niet van belang. Voor zover ik het snap doet de computer daar namelijk niets mee.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2013 02:14 PM
  [ # 1179 ]

Het uitschakel moment is alleen belangrijk om een voldoende puls te krijgen bij hoge toeren. Dus de dwell moet niet te klein zijn.

En inderdaad, 338 graden krukas = 169 verdeler graden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 02 september 2013 05:38 PM
  [ # 1180 ]

OK. Ik snap het, althans de graden. Dwell? Er zit geen bobine achter die spanning moet opbouwen. En vooral is er uiteindelijk weinig aan af te stellen. Morgen eens kijken hoe dat bij de VdLaan zit. Die doet het al een jaar prima.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 september 2013 05:42 PM
  [ # 1181 ]

Dwell is hetzelfde als graden, alleen dan als percentage. Bij een 4-cilinder is de maximale contacthoek 90 graden. De Dwell is dan 100%. Dus een contacthoek van 63 graden is dan 70% Dwell.
Bij mijn vdLaan zit het originele gebitje er in.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2013 06:02 PM
  [ # 1182 ]

Ja geen bobine die oplaadt maar wel een gemiddelde spanning die de ecu moet aantrappen. Met 5 volt erop houd je gemiddeld 2,8 volt over. Je kan de puntjes afstellen om de contact hoek(dwell) aan te passen en ze gelijk te zetten. Walter kan met zn machine die dwell in beeld brengen. Mijn gebit is de laatste keer aangepast zodat ze even lang en lang genoeg openen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2013 09:14 PM
  [ # 1183 ]

Yessss! Starten lopen! Nu nog afstellen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 september 2013 10:09 PM
  [ # 1184 ]

Mooi!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2013 10:28 PM
  [ # 1185 ]

Every solution breeds new problems…

Ontsteking op 22graden bij 2000 rpm gezet. Dat ging, maar toerental te hoog. Dus lucht ietsje dicht.. Opeens ging ze op 4 pitten lopen. Fak! Morgen verder…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
79 van de 127
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook