62 van de 75
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s trax
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 02 september 2013 10:32 PM
  [ # 916 ]

Vastgebakken droge zuid-belgische blubber in de kruiskoppeling?

Profiel  
 
Gepost: 02 september 2013 10:42 PM
  [ # 917 ]

In de eerste misschien, deze dateerde van na de laatste Pressé. Die eerste maakte tijdens de rally af en toe al verdachte geluiden, maar deed het nog prima tijdens het hogesnelheidsijken van de tripmaster tijdens de laatste dag Very Happy.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 november 2013 12:24 AM
  [ # 918 ]

De bak ligt er uit. De linkerkant zit er zo uit:

De rechterkant zo:

Dit is niet even met een hamertje weer recht te kloppen. Waarschijnlijk maar zoek naar een nieuwe voortrein.

De bak is nog te ranzig om er wat zinnigs over te zeggen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 12 november 2013 08:44 PM
  [ # 919 ]

Misschien een optie om een paar homokineten te monteren? Scheelt een hoop ellende en de bak krijgt ook minder klappen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 november 2013 09:23 PM
  [ # 920 ]

Dat overweeg ik zeker.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 november 2013 10:37 AM
  [ # 921 ]

Gelukkig geen grote externe schade aan de bak.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 13 november 2013 01:36 PM
  [ # 922 ]

Ik denk dat het verstandig is dat we de eindstukken vernieuwen, aanpassen zodat ze dubbel gelagerd zijn, net als ik bij Graddus gedaan heb.
Is gelijk ook de afdichting gemodificeerd.
Pignon en kroonwiel zijn niet helemaal fris meer…

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 14 november 2013 12:45 AM
  [ # 923 ]

Vanavond even op ziekenbezoek geweest bij de Parel. Aandrijfas is afgebroken, kruisstuk volledig aan gort, wieg flink beschadigd, kortom daar zit al een hoop werk in. De ombouw destijds is gebeurd met gebruik van het originele tractiondifferentieel. Te zien aan de slijtage op de pignon en het kroonwiel is hier een combinatie gemaakt van twee sets gebruikte pignon/kroonwielen. Door het slecht aanliggen van de onderdelen op elkaar zijn deze heel slecht op elkaar ingesleten (heel klein raakvlak). Geen aanrader om zo weer in elkaar te steken dus. Op zoek naar een donor?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 november 2013 09:35 PM
  [ # 924 ]

Met dit setje pignon/kroonwiel gaan we dus niet verder. Iemand een donorbak liggen? Een vierbak van een ID/DS, ik weet niet of ieder bouwjaar volstaat.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 november 2013 09:46 PM
  [ # 925 ]

Foto’s…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 14 november 2013 11:32 PM
  [ # 926 ]

In elk geval moet het een vierbak zijn van voor 1965 (het type van een langeslagmotor).

Er zijn geen foto’s Yuri, ik dacht dat Mark er meer gemaakt had, dus ik heb er gisteren geen genomen, maar geloof van mij dat het pignon akelig scherp was inclusief lelijke bramen.

Profiel  
 
Gepost: 14 november 2013 11:33 PM
  [ # 927 ]

Overigens Ree, misschien moet je eens contact opnemen met Toon van Citroclassique, die beweerde vorig jaar dat hij er daar nog hopen van had.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 november 2013 07:49 PM
  [ # 928 ]

Nou, de donorspullen zijn bij elkaar. Op Chateau Deux Chevaux staat een sloper die deels voort mag gaan bestaan in de parel.

Hier komt de wieg uit, de aandrijfas en het stuk tussen het kruisstuk en de versnellingsbak. Bij Citro Classique ligt een mooie donorbak. Zaterdag ga ik alles ophalen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 20 november 2013 09:06 PM
  [ # 929 ]

Mooi reisje, veel plezier.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 november 2013 09:29 PM
  [ # 930 ]

Kun je hier wel koffie drinken. Smile

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
62 van de 75
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook