19 van de 129
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »

3e Raid Arctique, Kiruna SE > Paris FR, 26 aug - 1 sep 2014
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 september 2013 12:16 AM
  [ # 271 ]

Poe. Bedankt voor de kostenindicatie en de etappe-indeling, bon dieu. Maar ik weet nu i.i.g. dat ik geen vrije dagen hoef te gaan sparen… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 256

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 04 september 2013 09:02 AM
  [ # 272 ]
TRSarno schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik vraag me af je het wel kan vergelijken met een motorrit.

Onderweg zie je ook een hoop neem ik aan, en in de auto kan je ook nog eens gewoon praten met je bijrijder. Op de motor is dat net even wat lastiger Wink

Arjan, op de motor zie je meer en kan je tegenwoordig op >500m praten alsof hij naast je rijdt.

Ik ben zelf in Noorwegen geweest, en weet ongeveer wel hoe je de km’s weg tikt. Maar een etappe van 500 -600km per dag is niet leuk meer. Althans, buiten het rijden van de CX natuurlijk. Als er dan ook nog geplande stops zijn dan worden het lange dagen. Leuk idee om zo’n event te “her-beleven”. Mijn idee is in dit geval heel anders, want het is voor mij ook vakantie. Maar een en ander zal afhangen van de route en agenda.

Ik besef wel terdege dat het een unieke rit is, maar 5 dagen >500km te rijden doe je niet voor je lol in je vrije tijd. Daar komt nog bij dat de km’s ook niet evenredig verdeeld zijn 1e dag is eigenlijk niets, en de laatste dag is 1x gas geven? Die journalisten moesten natuurlijk in 7 dagen in Parijs zijn…....ik niet.

Ik ben bang dat Arno gelijk heeft. >500km is erg veel, zelfs in een CX.
Alleen maar kilometers maken, vele uren in één houding zitten: niet optimaal voor bestuurder en voor meerijder.
Weinig gelegenheid om wat rond te kijken, om musea te bezoeken en om te bewegen.
Zonde van de gelegenheid en het geld.
Dat moet verstandiger kunnen!
250 à 300 km per dag lijkt mij slimmer, maar dan moeten we de route aanpassen en een langere tocht met veerboot maken…lastig dilemma.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 04 september 2013 09:51 AM
  [ # 273 ]

Dat de Raid Arctique heel veel autorijden betekent, is duidelijk. Om nu te concluderen dat de dagafstanden ondoenlijk zijn, lijkt mij echter veel te ver gaan. In 1974 is met 25 auto’s bewezen dat het toen al mogelijk was en in 2004 heeft Branko het opnieuw bewezen. Zullen we de evaluatie van het reisschema even laten wachten tot Branko al zijn verslagen geplaatst heeft?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 september 2013 11:20 AM
  [ # 274 ]
J Dekker schreef:

Weinig gelegenheid om wat rond te kijken, om musea te bezoeken en om te bewegen.

Kijk daar gaat het mij ook een beetje om. Gewoon te kunnen stoppen in een plaatsje, fotootje te schieten etc.

RensKorevaar schreef:

Dat de Raid Arctique heel veel autorijden betekent, is duidelijk. Om nu te concluderen dat de dagafstanden ondoenlijk zijn, lijkt mij echter veel te ver gaan.

Dat het autorijden betekent, dat weet je als je naar Noorwegen/Zweden gaat. En “ondoenlijk” heb ik niet geschreven, lange dagen dat wel Wink

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 04 september 2013 11:26 AM
  [ # 275 ]

OK! Wink Nu, Branko, laat ons niet langer in spanning over je tocht van 2004!

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 200

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 04 september 2013 02:20 PM
  [ # 276 ]

Hier is de kaart van het 1e traject van mijn rit uit 2004. Het verslag volgt later.

om het plaatje beter te zien, klik hier.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9355

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 september 2013 03:42 PM
  [ # 277 ]

Wel leuk om te lezen dat er zo veel verschillende gedacht zijn over de route,en tijds bestek,voor mij is het juist perfect.
Ik vindt dat rijden wel leuk,daarna lekker een terrasje wat eten ,en dan de kroeg in.
En een uurtje of 6 / 7in je cx in een dag van 24 uur vindt ik prima te doen.
Vind het zelf alleen jammer,dat ik pas in de laatste twee maand kan zeggen of ik mee kan,al ga ik daar wel van uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 200

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 04 september 2013 08:36 PM
  [ # 278 ]

Bijna, bijna begint de Raid Arctique 2004, maar eerst nog even de proloog :

DAG 14   - ZATERDAG 11 SEPTEMBER 2OO4

Kiruna ( S )  - Gällivare ( S )  - 240 km

Het is zaterdag en ik sta iets later op dan normaal. Na het ontbijt in het hotel rij ik om kwart voor negen weg uit Kiruna. Net voorbij Kiruna verlaat ik de doorgaande weg om in Jukkasjärvi de speciale Lappenkerk te bekijken. Het is erg mooi in de kerk maar verder is er niemand in de omgeving te zien. Een naastgelegen themapark met authentieke gebouwen is ook weer gesloten en ik rij dan maar door naar Esrange, een satelliet volgcentrum van ESA.
Na 18 kilometer rijden blijkt het bezoekerscentrum ook hier gesloten te zijn. Maar omdat dit een doodlopende weg is gebruik ik deze lege en bochtige weg om met behoorlijke snelheid de ideale lijn te volgen. Lekker CX rijden dus.
Na een niet al te lange rit over de E10 kom ik bij het vliegveld van Gällivare en dit is wederom helemaal uitgestorven. Dan maar naar het hotel. Omdat de naam is veranderd van Quality Hotel Gällivare naar Grand Hotel Lapland ben ik even de kluts kwijt. Maar mijn reservering is hier bekend ! Ik ga eerst maar eens richting Malmberget even verderop waar een grote ijzererts mijn is. Het museum is ook hier gesloten en de mijn kan ook niet bezichtigd worden.

Het Zweedse woord voor gesloten is overigens stängt. Omdat ik net buiten het seizoen zit kom ik dat bord helaas bijna overal tegen.

Dan maar weer terug en Gällivare bekijken. Het is net als Kiruna ruim opgezet en heeft een aparte sfeer. Deze avond eet ik in het hotel. Er is een bar-restaurant en ik begin met een zalm voorgerecht met een lekkere mosterdsaus en daarna is rendier aan de beurt. Dit bestaat uit stukjes vlees met groenten, geserveerd met rijst. Dit is ook weer zeer smakelijk.

Volgens het verslag uit 1974 : Dan kwam het avondmaal van gemarineerde zalm en rendierboutjes, gevolgd door een overnachting in de Lapse hutten van Björnfällan. En zo begonnen ze aan een 3400 kilometerslange tocht door Europa

Nou ja, we zullen zien.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 04 september 2013 09:14 PM
  [ # 279 ]

Dat moet stinken, als het overal stängt. De keuze om de tocht van 2014 in augustus te rijden en niet in september, lijkt dus een gelukkige te zijn…

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 05 september 2013 10:57 PM
  [ # 280 ]

Vandaag hebben we hoogstofficieel en supervriendelijk bericht van het Conservatoire gekregen: daar zijn we welkom! Very Happy

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 september 2013 11:15 PM
  [ # 281 ]

Oef, dit draadje al een paar maanden niet gevolgd.
Wat een leesvoer! Daar ben ik voorlopig nog niet doorheen… Laughing

Profiel  

JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 256

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 06 september 2013 09:07 AM
  [ # 282 ]
RensKorevaar schreef:

Vandaag hebben we hoogstofficieel en supervriendelijk bericht van het Conservatoire gekregen: daar zijn we welkom! Very Happy

Dat is goed nieuws, ik moet bekennen dat ik er nog nooit geweest ben, dus een goede gelegenheid om het eens te bezoeken.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 september 2013 03:41 AM
  [ # 283 ]

Ik had de naam gekopieerd om mijn verlof in kaart te brengen…..en toen ik nog iets wilde googlelen stond de tekst natuurlijk nog in het geheugen, en wat denk je…..... op het finse forum wordt er ook over gesproken over dit topic Raid Artique 2014  Laughing

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 07 september 2013 08:40 AM
  [ # 284 ]

Hyvää! Ik kan er niet veel van bakken, maar het lijkt alsof ze denken dat we gek zijn. Ze hebben gelijk Very Happy.

Profiel  

marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 07 september 2013 09:37 AM
  [ # 285 ]

Ik heb wat posts in de google translate gegooid, en het lijkt dat sommigen net zo gek zijn….

——
Wilt u alstublieft vragen aan de Nederlandse Citroën Club aan wat ze van het idee zou denken dat een groep Finse CX : s toetreden tot de wachtrij Gällivare hun RAID en rijden dezelfde route
——

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  

19 van de 129
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook