Xsara piccaso 2.0 HDI 2005 “Laadspaning”
firedriver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 25-05-2009

Gepost: 04 september 2013 11:11 AM

Beste vrienden,
Denk dat zijn alternator zijn tijd heeft gehad.
Meet geen laadspanning van ongeveer 14 v tijdens het draaien.
Dun kabeltje dat met de alternator verbonden is krijgt spaning na aanzetten van contact, maar schommeld om de 6 seconden van 0 volt naar 12 volt, is dat normaal.
Na een tijdje krijgt ik an alle meldingen, Airbag, Abs,..., zal wel aan zijn stroomafname zijn, elektronica kan gekke dingen doen hé, wanneer de batterij goed opgeladen is door een batterijladder krijg ik deze meldingen niet totdat zijn batterij zwak wordt.

Dikke gr.
Jantje

Profiel  
 
firedriver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 25-05-2009

Gepost: 04 september 2013 03:46 PM
  [ # 1 ]

Dag samen,
Deze batterij een goed opgeladen, motor gestart waarbij ik een foutmelding krijg, en toch vind ik het raar dat het lampje van de alternator niet brand, tijdens het draaien van de motor meet ik ongeveer 10 a 11 volt, heb toch maar een alternator besteld, dan zal het wel moeten opladen,waar bevind zijn relais, ben niet zo gekend met deze type’s.


Foutmelding “P 0562 systeem voltage te laag”.

Gr.
Jantje

Profiel  
 
firedriver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 25-05-2009

Gepost: 07 september 2013 02:48 PM
  [ # 2 ]

Dag samen,

Krijgt de alternator pas volgende week woensdag.

Ondertussen wat nagekeken,na demontage,  + van de batterij aangesloten op de B+ van de alternator, D+ van de alternator aangesloten met de + van de batterij met tussen een testlampje van 12 v, en de massa verbonden met de - van de batterij.
Normaal gezien zou deze lampje moeten branden als de alternator niet draait, denk dat het zijn spanningsregelaar is, zijn doide’s zijn ok, wikkelingen zijn ok na het meten.
Het enige wat ik raar vind dat als ik met de V-meter zijn spaning meet van de stekker van D+ na het aanzetten van de contactslot werkt deze pulserend, dus om de 6 sec. krijg ik 12v, kan zijn dat het normaal is bij deze type wagens, ik weet het niet, of kan desnoods een forumgebruiker deze test eens doen waarbij ik iets meer te weten kom, duurt maar een paar seconden, betreft en 2.0 HDI motor.
Gr.
Jantje

Profiel  
 
firedriver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 25-05-2009

Gepost: 08 september 2013 09:52 PM
  [ # 3 ]

Ondertussen via een andere site een antwoordt gekregen.
De spanning dat van de contactslot naar de D+ van de alternator gaat is pulserend.
Gr.

Profiel  
 
firedriver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 25-05-2009

Gepost: 09 september 2013 06:09 PM
  [ # 4 ]

Voila,
Toch vandaag aangekomen, gemonteerd en alles werkt terug normaal.

Gr.
Jantje

Ps: Jantje bedankt Jantje voor zijn antwoorden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook