Hoelang gaat zo’n auto eigenlijk mee?
Bernardo A.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 25 mei 2012 12:00 AM

Ik heb een C5 2.HDI uit 2001. Bij aanvang een rampenbak en daarom besloot ik de auto op te rijden. Geen inruil, vrij man bij welke dealer dan ook. Inmiddels -en dat gaat dit weekend gebeuren- heeft die auto 4K gereden. Na een dramatisch slechte periode is de auto na 250K redelijk storingsvrij. De boordcomputer heeft met enige regelmaat haar kuren, de radio/cd speler werkt niet optimaal. Maar het veersysteem was afgezien van een lekke veercylinder bij 335K storingsvrij en de motor kan de beurten overbruggen zonder olie bijvullen.

Hoelang gaat dat dat allemaal mee?

De auto heeft wat souveniertjes in de vorm van krasjes en deukjes. Ik wil dit eigenlijk wel op orde brengen, andere radio cd speler (wil geen cd’s meer draaien) maar dan is de vraag of de auto nog voldoende tijd van leven heeft om dit te rechtvaardigen.
Mijn doel is om de auto na 5K weg te doen. Bij renovatie kan de auto langer mee. Ik rijd 40K per jaar.
Nog iemand een goede tip voor de bestuurdersstoel? Die zakt wat in.

Vraag 2
In erg landelijk gebied is de antenne door ongedierte doorgeknaagd. De Antenne kost geen drol, maar het schijnt niet mogelijk om de oude antenne los te draaien.
Iemand met een gouden tip?

Profiel  

ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 25 mei 2012 01:36 AM
  [ # 1 ]

Zo te zien moet het kunnen.

Profiel  

jaspercasper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

- C5 exclusive 2.0HDi
Gepost: 29 augustus 2013 01:49 AM
  [ # 2 ]

Laat antwoord maar misschien heeft een ander er wat aan
Wat betreft hoe lang autoos mee gaan geldt een algemeen antwoord en dat is dat autoos meegaan tot de maximale kilometer stand op marktplaats. Alleen de goed onderhouden gaan zo lang mee natuurlijk. Zoek via marktplaats dezelfde soort auto die je jezelf hebt, merk type bj motor inhoud, krijg je 10 autoos ga ervan uit dat mensen hun auto ook te lang (economisch gezien) aanhouden neem dan aan dat iets van de 8e of 9e auto ongeveer de maximale kilometrage is.

Profiel  

martekie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 04 september 2013 10:21 PM
  [ # 3 ]

5k 6k 7k….
wie zal het zeggen.

motorisch niet stuk te krijgen die 2.0 Hdi blokken. Ik reed met mijn 2.0 Hdi (xsara) blok van 0 tot 350 k. de laagste onderhoudskosten had ik tussen de 230 en 350 k, hoewel ik geen bal aan onderhoud meer pleegde.  Bij 350k ging de originele koppeling wat rammelen, de distri moest vervangen worden de condensor van de airco was lek en de 4 banden waren op, een beurt en apk. Al met al vrij normale dingen bij deze km stand. Voor mij toch de reden om een andere auto te kopen omdat ik geen zin had meer dan 2000 euro te investeren. Had ik dat wel gedaan had ik misschien weer vrolijk 250k erbij gezet. Het blok is namelijk heel sterk. Veel sterker dan de huidige generatie. Bij 350k stond mijn literblikje olie nog halfgevuld achterin terwijl ik inmiddels maar om de 40k olie verwisselde. dus een uitstekend blok om op te rijden !!!

De grootste beinvloedbare factor op de levensduur is redelijk rustig rijgedrag en rustig over drempels etc. Maar veel groter is de factor geluk of pech. je zou kunnen zeggen dat ik bij mijn xsara het geluk had dat al die dingen tegelijk kapot gingen (zaken die eigenlijk al veel eerder aan de beurt hadden kunnen zijn)

Ik heb nu een 1.6 Hdif. Daar hou ik rekening met veel meer problemen die komen gaan, gezien de grote hoeveelheid electronica en het kwetsbaardere blok. Hopen op een beetje geluk dus…..

groet

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook