Kan het niet zijn dat het een overgangsmodel is?
GS met plastic bumpers?
Dealers deden wel vaker dit soort dingen om hun verouderde voorraad te kunnen slijten. Naar mijn weten zijn er van Citroën uit geen overgangsmodellen geweest.
Ik heb een keer een 2CV spécial gehad waar de dealer vermoedelijk een derde ruitje in had gezet… waarvoor dank!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
C-Matic op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/713627808
Deze meneer heeft ook een erg leuke CX te koop in een mooie groen metallic.
Gr. Wim.
en de cx:
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
http://koopplein.nl/texel/2195472/citroen-gsa-break.html
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Die GS is van mij geweest. Leuke auto maar niet voor dit geld.
Gs Special 1977 op MP
En een GSA ‘81. Voor 3000,- met een berg onderdelen.
Misschien weer een “overgangsmodel”?
In ‘77 hadden ze volgens mij al een 1130 motor en andere (dichte)velgen.
Ik zie in ieder geval wel ‘77-er achterlichten en dashboard, maar de 1015 en de velgen zijn denk ik ouder…
(ik heb het hier over de GSpecial van Wim V8)
Tja, ik heb geen flauw idee? Maar wat zal er allemaal wel niet gebeurt zijn met zo’n karretje in bijna 37!jaar.
Gr. Wim.
Nou ja, het is wel vreemd…
Wie zet er nou een oude 1050 in een nieuwere auto? Minder power en hoger verbruik. 1130 is gewoon beter.
Of misschien zit er gewoon een 1130 in en hebben ze per ongeluk oude gegevens erbij gezocht.
Die velgen kan ik me nog wat bij voorstellen, want die vind ik persoonlijk mooier dan de nieuwere uitvoering.
De auto ziet er verder wel erg netjes uit!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De prijzen voor GSA’s schieten de laatste tijd behoorlijk omhoog. 2750, 3000 en zelfs al een vraagprijs meer dan 6000 gezien. Voor wie dat een brug te ver is heb ik iets moois staan: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222520/
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Inderdaad! echter het zijn vraagprijzen, geen verkoopprijzen
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ze worden wel steeds vaker voor die prijzen verkocht, al denk ik dat 6950 euro lastig wordt.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m707277949-citroen-gsa-club.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Die van mij is niet aangeschaft als handelsobject, dus ik hoef er geen hoofdprijs voor. Wat ik ervoor krijg stop ik in het onderhoudspotje voor de andere troens, dus het is voor een goed doel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een 100% originele auto met aantoonbare km stand van onder de 50k op de teller.
En een auto die gewoon redelijk is, maar wel wat meer aan gewerkt is.
De garage van hierboven heeft wel vaker auto’s die in de wat hogere prijsklasse zitten.
Maar ik heb ook een GSA te koop zien staan voor dikke 9k, die is uiteindelijk ook verkocht, geen idee voor welke prijs.
Die had origineel 30k op de teller…
Zo vaak zie je zulke auto’s niet te koop.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
H@ns schreef:Nou ja, het is wel vreemd…
Wie zet er nou een oude 1050 in een nieuwere auto? Minder power en hoger verbruik. 1130 is gewoon beter.
Of misschien zit er gewoon een 1130 in en hebben ze per ongeluk oude gegevens erbij gezocht.
Die velgen kan ik me nog wat bij voorstellen, want die vind ik persoonlijk mooier dan de nieuwere uitvoering.
De auto ziet er verder wel erg netjes uit!
De 1130 motor is vanaf modeljaar 1978. Een Spécial van begin 1977 heeft dus de 1015 motor en de oude velgen.