Dat is smaak natuurlijk, mocht je toch witte willen, die heb ik nog liggen nieuw. Had besloten dat ze toch niet onder mijn type een passen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Rolf92 schreef:De BX lekt dus hier, linksvoor
De spin zit, zie ik op het forum, rechtsvoor. Maar er ligt rechtsvoor geen LHM plasje onder de auto.
Easy fix dus?
Ik ben van plan om morgen het kapotte slangetje te vervangen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik te werk moet gaan? Ik heb al een stukje slang met een diameter van 3,2mm. Is het ook handig om gelijk de LHM te verversen?
BX rij je bijna voor niks!
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gisteren de BX weer lekvrij gemaakt. Het slangetje aan de veiligheidsklep is vervangen. Onder het blok was een slangetje van ik vermoed de octopus ingescheurd vlak voor de verbinding met een harde leiding. Stukje er vanaf gehaald en weer vast gezet. Nog een stukje gereden en een paar keer gymnastieken en er was geen drup LHM onder de auto te zien.
BX rij je bijna voor niks!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Toppie gedaan dus
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Nu zit er bovenop de LHM vuldop een T-stukje waar twee buisjes aanzitten. De ene is een loos buisje en de andere ging verder de motorruimte in. Het T-stukje lag in 3 stukken. Wij naar de Hornbach voor een T-stukje wat bij aquaria gebruikt wordt, wat denk je, rek leeg! Bij Veldma hadden ze geen onderdelen van het LHM-systeem meer op voorraad en Hovingh sloperij konden we niet vinden. Het ene buisje waar we de oorsprong niet van konden vinden hebben we maar in de vulopening gestoken met de LHM dop eroverheen. LHM dop hebben we met een zip-tie vasgezet zodat hij er niet afschiet. Nu is de vraag, zijn de buisjes allebei belangrijk (waar zijn ze voor?) of zou ik ze ook gewoon allebei los kunnen hangen?
BX rij je bijna voor niks!
Dat is de ontluchting van het lhm vat geloof ik
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Dacht ik ook, maar snap niet waarom er dan een T-stukje met 2 buisjes op zit. Had Citroen dan toch net zo goed weg kunnen laten?
BX rij je bijna voor niks!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Één komt er waarschijnlijk van de stuurbekrachtigingscylinder, en de ander is naar mijn weten óf loos (ontluchting), of komt van de drukregelaar (lekretour).
Dat groene t-stukje sneuvelt vaker, ik heb 2 gaatjes geboord in de dop en de slangen daar in gestopt.
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Een kort dashcam filmpje (25 min.) voor de mensen die het leuk vinden!
BX rij je bijna voor niks!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Rolf92 schreef:Gisteren de BX weer lekvrij gemaakt. Het slangetje aan de veiligheidsklep is vervangen. Onder het blok was een slangetje van ik vermoed de octopus ingescheurd vlak voor de verbinding met een harde leiding. Stukje er vanaf gehaald en weer vast gezet. Nog een stukje gereden en een paar keer gymnastieken en er was geen drup LHM onder de auto te zien.
Jij durft, enkel een krik onder de dorpel en dan onder de auto kruipen. (bovenste foto)
Er zijn sleutelaars die zo’n aktie niet overleefd hebben
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
D’r ligt anders wél een wiel onder die dorpel. Dat scheelt al een flink stuk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Hij komt toch aardig klem te zitten als de auto van de krik valt!
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Ik moest bij de veiligheidsklep in de wielkast zijn, achter de as. Als hij van de krik op de band gelazerd was, was het vooral schrikken maar zat je niet met je armen vast. De auto op de oprijbrug zetten was spannender. Doordat het oranje plastic eronder lag schoten de oprijbruggen er onderweg bij het erop rijden.
BX rij je bijna voor niks!
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
waterman schreef:D’r ligt anders wél een wiel onder die dorpel. Dat scheelt al een flink stuk!
165mm waarschijnlijk
Maar zonder gekkigheid, dit is echt wel link, zeker als er niets onder het achterwiel ligt. De handrem van de bx zit namelijk voor en met die aflopende oprit.. een beetje kracht ergens opzetten en de auto blijft echt niet op die krik staan!
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Wel fijn dat je lekkage verholpen is!