6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Klaske, de oranje Dyane
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 september 2013 08:01 PM
  [ # 76 ]

Vanmiddag even naar de lokale garagist getuft om alle smeerpunten van nieuw vet te voorzien. Daarnaast heb ik de scharnierpunten van de ophanging vet gemaakt met een kwastje motorolie want ze begon soms auditief wat te protesteren bij het rijden over heuveltjes.

De onderkant ontving het oordeel ‘zo goed als nieuw’ en er werden geen spelingen of andere afwijkingen geconstateerd in de ophanging. ‘Die gaat zonder problemen door een volgende keuring, alleen de bandjes zijn wat droog’.
Mooi om te weten, al is ze pas in 2015 weer aan de beurt. knuffel

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
vicsevents
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 06 september 2013 12:00 AM
  [ # 77 ]

De Dyane staat er kanp bij Wouter. Mooi dat het spatbord een goede bestemming heeft gekregen. Leuke auto!!

Citroen roule bien!!!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 september 2013 02:34 PM
  [ # 78 ]

Ik denk trouwens dat dit bij de volgende keuring wel een probleem gaat worden… Er is erg veel fantasie voor nodig om de tekens te herkennen.

Zelf twijfel ik niet aan de identiteit want deze Dyane is sinds 1992 in onderhoud geweest bij een en hetzelfde bedrijf in Holwerd en ze is altijd van de eerste eigenaresse geweest.

Maar wat kan ik verwachten en hoe maak ik de kans op een horrorverhaal zo klein mogelijk? Er zijn namelijk diverse verschrikkingen te vinden over onleesbare chassisnummers, gevolgd door onderzoekjes bij RDW, resulterend in vernietigde kentekens…

En ik vind het jammer van het oorspronkelijke deel 1. Als ik het goed begrijp wordt dat vervangen omdat de plaats van het chassisnummer verandert. En krijg je dan ook zo’n lelijke ‘1’ op de nummerplaat?

Afbeelding Bijlagen
Chassisnr.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 06 september 2013 09:01 PM
  [ # 79 ]

probeer het nummer eerst wat op te schuren en evt de tekens wat open de krabben met een schroevendraaier.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 06 september 2013 09:12 PM
  [ # 80 ]

Ja of een staalborstel er over.

Je krijgt geen 1 meer op je kenteken. Als de motorcodes kloppen maakt het, het zoeken voor de RDW wel wat makkelijker. Ik zou me er met deze auto niet teveel zorgen om maken. Mijn Ami had ook zomaar een nieuw chassisnummer gekregen.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 06 september 2013 09:46 PM
  [ # 81 ]

Staalborstel erover en dan kopervet er overheen smeren. Dan blijft het nummer ook in de toekomst leesbaar.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 06 september 2013 09:58 PM
  [ # 82 ]

Idd met beleid schoonmaken!
Eerst beginnen met oude verf/tectyl/kit etc te verwijderen met thinner oid, daarna voorzichtig met staalborsteltje en hele kleine schroevendraaier de cijfers en letters uitkrabben.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 september 2013 10:18 PM
  [ # 83 ]

Is het nou roest of zit er prut overheen?
Het is zo zwart namelijk…
Maar de keurmeester is wel erg makkelijk over dat nummer heengestapt…

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 september 2013 01:27 AM
  [ # 84 ]

Het is verwering in combinatie met vuil, vet, roestomzetters enz. Schoonmaken heb ik al geprobeerd maar daar werd het niet duidelijker van. Ik zal nog eens proberen of ik wat meer details tevoorschijn kan halen door de rommel eruit te plukken maar het ziet eruit als een schots gebergte, dus ik verwacht er niet veel van.

Stomme plek voor een chassisnummer trouwens. De voetenbak ligt standaard vol met zand, steentjes en ander schurend vuil en er wil ook wel water blijven liggen onder de matten. Iets verder naar achteren was een duurzamere plek geweest.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 07 september 2013 02:04 PM
  [ # 85 ]

Met dat laatste ben ik het helemaal eens!

http://www.care4car.nl/nl/category/rustremovers/

Deze Rustico stond op Citromobile.
Zag er heel indrukwekkend uit! Ik denk dat ik de volgende keer een bus meeneem.
Maar ik weet niet of het ook werkt als er al van alles overheen is gesmeerd…

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 08 september 2013 11:33 AM
  [ # 86 ]

it,s amazing mike !  Laughing

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 september 2013 04:02 PM
  [ # 87 ]

Even in de weer geweest met een schuursponsje, klein staalborsteltje en een tandenborstel. Duidelijker dan dit wordt het niet. Resultaat: een paar tekens min of meer leesbaar…

Ik heb in dit plaatje erboven gezet wat het zou moeten zijn.

De erosie is duidelijk niet van de laatste maanden. Toch maar ‘ns kijken of ik wat meer aantoonbare geschiedenis tevoorschijn kan halen. Dat scheelt altijd weer bij een eventueel identiteitsonderzoek.

Afbeelding Bijlagen
Chassisnr-2.jpgChassisnr-3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 september 2013 09:47 PM
  [ # 88 ]

Ik zou met een scherpe kraspen de letters een beejte “helpen”

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 08 september 2013 11:31 PM
  [ # 89 ]

precies, en als dat niet wil met een graveer pen

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 september 2013 12:11 AM
  [ # 90 ]

Ze staat intussen mooi droog in de stalling. Voordat ze wegspoelt in een van de stortbuien…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook