Ik ben bezig om mijn kachelradiateur te vervangen wegens lekkage.
Het hele dashboard met stuur en alle schakelaars heb ik al gedemonteerd met behulp van de (Duitstalige)beschrijving elders op dit forum. Alleen moet ik nu het kachelhuis demonteren en deze krijg ik niet los. Hij zit aan de achterkant nog vast op de leidingen vd airco. In de beschrijving lees ik hier niets over terwijl op de foto’s te zien is dat het wel om een versie met airco gaat.
Die van mij is(stiekem een Partner) van 1998.
Ik stel voor dat je eerst even de forumregels leest.
Crossposten is niet toegestaan!
Ik heb het andere topic op slot gezet!
Sorry, was niet de bedoeling. ik hed het inderdaad in de verkeerde gezet maar weet niet hoe ik het kan verwijderen.
Ik zal de regels nog eens nalezen.
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Ik denk dat je de leidingen van de airco in de motorruimte moet loshalen.
Oke ik ga vandaag de leidingen vd airco loshalen en kijken hoever ik kom.
Hoop niet dat er heel veel druk op staat.
Ik heb vandaag de leidingen onder de motorkap los gehaald. Stond behoorlijk wat druk op, maar het is toch gelukt. Ik heb de druk langzaam laten ontsnappen, daarna kon ik het kachelhuis wegpakken en dan het gedeelte waar de kachelradiateur in zit.
Hij bleek gelukkig wel lek te zijn. Dat verklaart dus de wazem aan de voorruit bij ingeschakelde kachel en de zoete geur van koelvloeistof.
De nieuwe radiateur is in bestelling, als deze gearriveerd is kan ik de boel weer in elkaar zetten.(als ik nog weet hoe het in elkaar zat)
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Hmm, toen ik bij een xsara de kachelradiateur vervangen heb, liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Echter met wat gepruts kreeg ik de radiateur er uiteindelijk net uit, zonder dat ik de airco leidingen los hoefde te halen.
ik heb het geprobeerd maar dat ging echt niet lukken. Helaas.
Alles zit weer in elkaar zoals het hoort.
Zelfs de ventilator heb ik weer gangbaar gekregen door alle contacten in te spuiten met contactcleaner.
De voorruit is weer te ontwasemen en niet zoals het voorheen was, kachel aanzetten en voorruit beslaat..
Nu alleen de airco weer laten vullen en op druk laten zetten.
Geeft toch wel voldoening om het zelf op te lossen(met behulp van het forum dan he)
Bedankt voor de tips en de kennis.