Tussenstand; 3000 km verder en nog steeds een glimlach. Het rijdt lekker en ik vind het een hele vertoning.
Vanochtend naar garage Citroen Westerink in Harderwijk, zij hebben de citroen helemaal nagelopen en de airco bijgevuld. De schijven zijn over 15dkm aan vervanging toe maar dat was het enige slijtage punt wat gevonden kon worden. Verder doet de airco het weer en is de hittekap op de motor weer vastgezet.
De linkerhendel van de stoel was los en dit hebben zij ook gefiktst. Erg fijne garage, erg vriendelijk en bekwaam
Morgen worden de koplampen gepolijst en hopelijk heb ik dan de Yatour RD3 module binnen.
En verder ? Tsja… plaatjes
Ondertussen de boel gelast,
Is hij vlekkeloos door de APK gekomen (Op het mistlampje achter na).
En hij een grote beurt gehad. De teller staat nu na aankoop 6500km verder
AAAAAANDDD we staan weer stil. Een lullig klein plastic deeltje dat de koppelpedaal verbind met de kabel is gebroken, qua kosten niet interessant maar het bestellen duurt weer een week.
Tevens wel een originele armsteun gevonden!
Totaal aantal Berichten: 39
- Xsara 1.8 16V Exclusive
Hoi Thomas,
Even een vraagje over het polijsten van de koplampen. Wat kost zo iets en waar laat je dat doen?? Ik zag bij mijn linker koplamp dat er een soort van velletjes aanhangen, net als wanneer je in de zon verbrand bent en je huid gaat vervellen. Toen zag ik jouw opmerking over polijsten en dacht….dat wil ik ook wel. Vandaar….
Groeten,
Stephan.
Hoi Stephan,
Ik heb het laten doen bij een beun in zijn opslag box. Uurtje wachten en het was gepiept. Zoek even op marktplaats naar koplamp polijsten, meestal is het een beun met een poetsmachine.
Kan eigenlijk nooit fout gaan,zolang hij de randen rondom je koplamp maar afplakt.
De meeste marktplaats beunen vragen hier 25 per koplamp voor.
Om precies te zijn heb ik het bij deze jongen laten doen, prima service : http://link.marktplaats.nl/714415062
Maar ik zou het gewoon lekker in de buurt laten doen.
p.s.
Een eigen poets kitje kopen kost 40 euro, maar dan heb je echt nog een machine nodig want met de hand gaat het niet.
Thomas,
Thanks voor de snelle reactie….Harderwijk is op zich niet zo heel erg ver weg vanuit Assen maar misschien zit er idd iemand dichterbij. Ik weet alleen niet of mijn koplampen kunststof zijn. Ik heb een Xsara I uit ‘99 en het ziet er allemaal uit alsof het glas is. Zal morgen eens met m’n ring ertegen tikken
Hahaha, ik vond er 1 in Heereveen met ook een vestiging in Lemmer….zitten in hetzelfde pand als waar ik 2,5 week geleden m’n Xsara heb opgehaald Daar moet ik toch over 2 weken zijn ivm de airco dus dan maar gelijk de lampen laten doen ook.
Ook heb ik eindelijk een armsteun gescoord (Marktplaats). Geen idee of hij origineel is maar de afwerking is erg luxe. Leer met een gecoat scharnier. Je kunt de standaard deksel laten zitten of weghalen. Ik heb deze weggehaald want de verbinding was al kapot.
Ik heb nu al een tijdje zo’n Yatour set en bevalt me prima. Heb in mijn zonneklep een briefje met daarop de albums en bijbehorende CD mappen. Werkt prima.
-Nieuwe koppelingskabel en verbindingsstukje naar het pedaal erin.
Ziet er mooi uit die armsteun!! Klopt het dat deze armsteun een stuk dikker is dan de originele?? In mijn phI is de armsteun namelijk een stuk lager als die van de phII heb ik al gezien. Ik heb er dus nu niks aan en ben op zoek naar een hogere.
Wat bedoel je met de originele armsteun ?
Ik heb, voor aankoop, een proefrit gemaakt in 2 Xsara’s, 1 uit ‘99, die hebben we uiteindelijk gekocht, en 1 uit 2000. Die uit ‘99 heeft een armsteun met een opbergvak ongeveer zo hoog als een cd en met een platte deksel zeg maar. Die uit 2000 had een veel groter opbergvak (of eerder gezegd hoger), daar konden dvd’s in zo diep was dat gat. Die armsteun zat daardoor op de goede hoogte voor mij, die in de ‘99 is te laag. Dus ik zag die foto van jouw armsteun en eerder hier op het forum al een foto van een after-market steun uit Italië die veel dikker lijken dan mijn dekseltje. Als ik die er op schroef zit de armsteun voor mij op de juiste hoogte lijkt me. Vandaar mijn vraag dus…. Ik zal wel ff een foto maken, wellicht verduidelijkt dat ook nog wat.
Groetsels,
Stephan.
Dit is mijn armsteun, zoals je ziet is die een stuk lager als die wie jij hebt. Daarom zoek ik dus ook een hogere. Ik ga deze regenachtige zondag dan ook gebruiken om eens lekker op marktplaats en/ of ebay te zoeken.
Deze had ik inderdaad ook, is niet echt een armsteun te noemen. Ik heb dat klepje weggehaald en deze erover heen geplaatst. Sleut perfect aan en de hoogte is voor mij perfect.
Dat vind ik dus ook….heb me alleen 3 slagen in de rondte gezocht op marktplaats maar kan niks vinden…als ik zoek op armsteun Xsara of armsteun deksel of armsteunklep enz enz….heb wel een heleboel andere leuke en handige dingetjes gevonden hahaha, ruim 3000 hits op alleen Xsara maar geen armsteun dus….Had hier ook al een link gevonden naar 1 uit Italië dus als ik echt niks kan vinden heb ik altijd die optie nog, kost alleen wat meer. Ik blijf zoeken!!