Wanneer ik mijn bx meer dan een week laat stilstaan loopt de benzine uit de benzinefilter terug naar de benzinetank , en moet ik bijgevolg 30sec lang starten vooraleer er terug benzine in de filter komt. Ligt dit aan de pomp ? Het gaar hier om een bx 14re uit 86 met 150c motor.
Ik ben ook op zoek naar dit nieuw stuk leiding op de foto want deze is gescheurd en lekt, weet iemand waar ik dit kan vinden ? Het probleem is dat de diamaters aan beide zijden niet gelijk zijn.
Totaal aantal Berichten: 763
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Dat bochtje kan ondertussen ook wel op het zwakke punten lijstje van een BX
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb wel een aantal van die slangen bewaard en je mag er gerust één overnemen, maar de vraag is hoelang die dan heel blijft. Zelf iets fabrieken lijkt me ook een goede optie.
zou een oplossing kunnen zijn , maar ik ga misschien eerst toch proberen een nieuw te vinden , vond het nu nu niet bepaald een leuke job om de benzinetank te demonteren…
Totaal aantal Berichten: 763
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Kun je het daar gelijk goed schoonmaken en tectyleren
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Is dat niet een stukje van de tankontluchting ??
Welke slangen zitten er dan op de twee witte aansluitingen van de dompelaar ??
Bij mij was de slang vanaf de chassisbalk naar de benzinepomp lek , ook verlopend van 10 mm naar 6 mm .
Dat heb ik met twee verloopstukjes en drie stukjes slang opgelost .
Daarna nog een nieuwe benzinepomp ( na drie weken stilstaan niet meer aan de praat te krijgen )
en nu doet hij het al twee maanden goed .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dat stukje slang wat kapot is, is van de tankontluchting.
De slangen op de witte aansluiting zijn de aanvoer naar de pomp en de retour slang van de carburateur of injectiehuis.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dat kan dan toch geen startproblemen geven ?
Enkel benzinelekken als je in de bocht gaat , of de bak helemaal volt tankt !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Sigmund schreef:
Ik ben ook op zoek naar dit nieuw stuk leiding op de foto want deze is gescheurd en lekt, weet iemand waar ik dit kan vinden ? Het probleem is dat de diamaters aan beide zijden niet gelijk zijn.
Sigmund geeft al aan dat het hier om 2 problemen gaat.
Ik denk inderdaad dat de benzinepomp inwendig lekt (als er tenminste geen benzine uit een slang lekt, maar dat zou je moeten ruiken).
Ik heb wel eens met een Peugeot 205 gehad dat ie vrij plotseling helemaal ophield met pompen.
Ik denk dat ze nog wel nieuw te krijgen zijn.
En die slang heeft een akelige scheur, is die niet meer nieuw te krijgen?
Scheelt weer in het gepiel met verloopstukjes…
ik vind meestal toch alles op internet , maar die slang blijkt toch een probleem te zijn , zal eens bij citroen dealer gaan , maar ik vrees dat ze ni veel tijd gaan steken in iemand die stukje slang komt vragen voor een bx..
en anders , zelf dan maar een constructie maken
Pomp is wel gemakkelijk te vinden
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat bochtje is niet meer nieuw te leveren, maar misschien heeft een dealer het nog ergens op de plank liggen (van 20 jaar oud ).
Die plank mag best 20 jaar oud zijn
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Verloopstukjes van Gates (met dank aan Waterman)
http://www.gatesrubbercompany.net/europe/brochure.cfm?brochure=2490&location_id=5167
o.a. bij Brezan te krijgen?
thanks, is idd een goede oplossing zal dit weekend eens gaan horen bij brezan
waarom niet gewoon een stukje nieuwe universele benzineslang van 8 mm ertussen, past prima over 10 mm leiding heen, en op 6 mm leiding kan je het ook gewoon vastzetten, met een goeie benzineslang klem. Doen wij al jaren zo…...gaat prima.
Hoef je ook niet moeilijk te doen verder met zoeken enzo.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap