C4 1.6 2011 doet bij starten vreemd in toeren ?
Romanwit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 10 september 2013 11:18 AM

Beste Forumleden,

Ik ben net nieuw op het forum en plaats dit bericht grotendeels voor mijn vader.
Zelf ben ik in het bezit van een Saxo 1.4 VTS en mijn vader van een mooie C4 1.6 uit 2011.
Nu heeft mijn vader al menig tijd een probleem met zijn C4 waar die zich mateloos aan ergert.
De auto is nieuw van de dealer gekocht 2 jaar geleden en het probleem speelt zich nou pak hem beet een jaartje af.
Ik probeer zo goed mogelijk het probleem te omschrijven, als het niet duidelijk is hoor ik het wel!

Wanneer mijn vader de auto start, maakt niet uit met wat voor weer type volgens mij dan gaat de motor uit zichzelf in de toeren lopen alsof je steeds kleine stukjes gas geeft terwijl die in z’n vrij staat terwijl er niemand aan het gaspedaal zit.
Dit doet die een paar seconden of tot je een beetje gas geeft en dan is het weer afgelopen.
Het probleem speelt zich niet eens elke keer af, er blijkt geen regelmaat in te zitten.
Hij is er al verschillende keren mee naar de dealer geweest, die hebben de software geupdate en nog wat andere sensoren vervangen maar nog steeds doet dit probleem zich voor.
Weet iemand wat het misschien wél kan zijn als de dealer zelfs na meerdere keren het probleem niet kan verhelpen ?
Een nieuwe auto van nog geen 2 jaar oud moet toch gewoon starten en lopen ?

Ik hoop dat jullie mijn vader verder kunnen helpen!

Profiel  

Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 528

Gepost: 10 september 2013 11:44 AM
  [ # 1 ]

Als er nog fabrieksgarantie is zou ik de klacht bij een andere dealer melden.

En als je schrijft dat het verschijnsel maar een paar seconden duurt en ophoudt zodra je gas geeft. Is het dan echt iets om je druk om te maken? Je start een auto toch om te gaan rijden (=gasgeven) ?

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  

Romanwit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 10 september 2013 11:54 AM
  [ # 2 ]

De fabrieksgarantie is helaas al verlopen.
Ik zelf zie het probleem ook niet zo, het is meer om me vader gerust te stellen.
Weet verder ook niet of dit nog verdere gevolgen kan hebben voor de motor ?

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 10 september 2013 04:40 PM
  [ # 3 ]

Ik zal er eens opletten bij de mijne.

Profiel  

lewedorper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 10 september 2013 09:29 PM
  [ # 4 ]

Ik heb ook een 1.6 uit 2011 en herken dit wel. Heb het afgelopen zomer 2 keer gehad toen ik met vakantie was. Bij terugkomst (moest toch even bij de dealer zijn) dit ook gemeld, ze hebben toen bij mij ook de software ge-update en daarna heb ik het tot op heden niet meer gehad (even afkloppen:p).

Aangezien dat in jou geval al gebeurt is zal dat niet de oplossing zijn.. Als ze iets vinden ben ik wel benieuwd voor als het bij mij ook ineens weer terugkomt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook