In België zeggen we “schoon van ver en ver van schoon”. Succes met de restauratie alvast! En succes met de zoektocht naar een ‘echte’ voorbumper, die kopie van Cituning is zo afschuwelijk
Groets Sam
Momenteel ben ik nog aan het kijken wat ik zoal nog nodig heb om alles weer compleet te maken. Ook zit ik nog met het feit dat het chassis erg rot is, al die reparaties met polyester hebben niet echt geholpen zal ik maar zeggen.
Al met al gaat ie binnenkort eerst uit mekaar, dan kan ik een goed beeld krijgen hoe de staat is en wat er gedaan moet worden. Het gaat allemaal niet zo snel, je moet ook financieel alles kunnen doen (apparatuur e.d.). Maar de zomer van 2007 hoop ik toch echt een mooie BX sport naar buiten te kunnen rollen
Vandaag tegen een probleempje aangelopen: Ik heb geen idee hoe ik het dashbord eruit moet krijgen , het zit vanonder los (je kan het naar boven bewegen) en ik kan ook geen bevestigingen in de vorm van schroeven oid vinden. Het lijkt nu enkel nog aan het zwarte gedeelte (waar je warme lucht voor de voorruit uitkomt) vast te zitten.
Ook kreeg ik de panelen achter die tegen de zijkant zitten (op de plaats waar bv bij een TRI een ruitje zit) er niet af? De 2 schroeven verwijderd, het lijkt alsof je het eruit moet schuiven maar dat lukte niet echt.
Verder heb ik eigenlijk aan de binnenkant alles al kaal dus dat schiet al aardig op
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Het dashbord bij Type 2/3 zit nog vast met bouten vanuit de parafan bak, weet niet hoe het bij type 1 is.
De paneeltjes van de C-stijlen zitten compleet vastgekit, je moet wel ff weten hoe je het moet doen anders breken ze…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Het dashbord bij Type 2/3 zit nog vast met bouten vanuit de parafan bak, weet niet hoe het bij type 1 is.
De paneeltjes van de C-stijlen zitten compleet vastgekit, je moet wel ff weten hoe je het moet doen anders breken ze…
Ik herinner mij idd dat er nog bouten onder kap zitten Helemaal vergeten..
Weet je zeker dat die paneeltjes vast gekit zitten? Ik kan ze vrij heen en weer schuiven maar krijg ze er niet af.
Die panelen zitten niet gekit maar geklemd.
Je moet em onderaan en in het midden heel voorzichtig lostrekken, daarna schuif je het paneel naar boven toe los. Doe dit echter met beleid, want het kan moeilijk gaan, maar het breekt makkelijk. Maak anders eerst de zijkanten van de kofferbak los, wat dus naast de hoedenplank zit.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ow de roostertjes, ja, idd die zitten met klemmetjes vast.
Het zijn de paneeltjes erboven die vastgekit zijn.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Als ik het zo lees denk ik dat jullie niet goed begrepen hebben wat ik eigenlijk bedoelde haha
Ik bedoel die dingen die zo scheef naar boven lopen, daar kunnen ook wel eens raampjes zitten (ligt aan het model)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Die zitten compleet vastgekit en met paspennen vastgemaakt.
Ik heb zoals een 2setjes gedemonteerd, het lukt perfect met een zwaar(dik) palletmes.
Je moet wel ff op de pennen kloppen voor ze doorzijn maar het lukt
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Jdt schreef:Ook kreeg ik de panelen achter die tegen de zijkant zitten (op de plaats waar bv bij een TRI een ruitje zit) er niet af? De 2 schroeven verwijderd, het lijkt alsof je het eruit moet schuiven maar dat lukte niet echt.
Klopt, als je de schroefjes los hebt, zit het geheel nog met die witte plugjes op een paar plaatsen vast en het zit er ook nog ingeschoven. Voorzichtig iets optillen, dan kun je eronder kijken en kun je zien waar ie nog vastzit.
let wel op, met koude temperaturen breekt het plastic erg gemakkelijk.
Ow, mijn fout… jullie hebben het over de buitenkant.
Citroenbx schreef:Die zitten compleet vastgekit en met paspennen vastgemaakt.
Ik heb zoals een 2setjes gedemonteerd, het lukt perfect met een zwaar(dik) palletmes.
Je moet wel ff op de pennen kloppen voor ze doorzijn maar het lukt
Ruben, jij bedoelt volgens mij de buitenkant van de C-stijlen, terwijl het hier gaat om de binnenkant van de C-stijlen.
Zoals WYD uitlegt, klopt het.
Edit: gaat het nu om de buiten- of binnenkant van de C-stijlen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
XBXG schreef:Citroenbx schreef:Die zitten compleet vastgekit en met paspennen vastgemaakt.
Ik heb zoals een 2setjes gedemonteerd, het lukt perfect met een zwaar(dik) palletmes.
Je moet wel ff op de pennen kloppen voor ze doorzijn maar het luktRuben, jij bedoelt volgens mij de buitenkant van de C-stijlen, terwijl het hier gaat om de binnenkant van de C-stijlen.
Zoals WYD uitlegt, klopt het.Edit: gaat het nu om de buiten- of binnenkant van de C-stijlen?
Verduidelijking gevraagd
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ik zal me er maar niet mee bemoeien,,,,,,
maar als je het dash er al niet uitkrijgt?? hoe wil de dan met de draden de motor en de revisie wegkomen??
20 jaren project??
mvgr wupke:die vermoed dat je beter met een duck oid had kunnen beginnen…