Utrecht was toch al van plan een stap verder te gaan en alle diesels ouder dan 8 jaar gehéél uit de stad te weren? In Amsterdam hebben ze het alleen nog maar over een parkeervergunning.
En ik ben uiteraard erg benieuwd of ik nog heen en weer mag switchen tussen de eend,mehari en trax.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Is dit juridisch wel mogelijk?
Laten we het anders stellen, je wilt een oldtimer kopen, dan wordt het door de politiek niet mogelijk gemaakt! Dan zou je moeten verhuizen of zo?

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
jaco schreef:Utrecht was toch al van plan een stap verder te gaan en alle diesels ouder dan 8 jaar gehéél uit de stad te weren? In Amsterdam hebben ze het alleen nog maar over een parkeervergunning.
Terwijl de economische levensduur van een auto 10 jaar is, je hebt hem gekocht met de toen geldende regels, je betaald wegenbelasting en je laat je auto elk jaar APK keuren.
Hoezo niet meer gebruik mogen maken van de openbareweg en je auto !!!!
Daarbij is echt niet iedereen in de gelegenheid nadat je diesel 8 jaar is geworden deze te vervangen voor een jonger exemplaar.
Over klasse discriminatie gesproken.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dit zat vanmorgen in de mail….... Waarschijnlijk naar iedereen die een “87 heeft en een vrijstellingsbrief heeft gehad
Beste ...,
Vanavond zaten Arjan Lenoir en ondergetekende met onze advocaat prof. Mr. Barkhuysen om de tafel inzake de oldtimerkwestie. Daarbij kwamen de brieven aan de orde, waarin de belastingdienst u meldde dat u geen MRB meer hoefde te betalen voor uw oldtimer. U krijgt deze brief enkele weken voor uw auto de vrijstellingsleeftijd bereikt, of enkele weken nadat u de nieuwe eigenaar van een reeds vrijgestelde oldtimer bent geworden.
Wij hebben vernomen dat belastingkantoren momenteel verschillende berichten versturen. Wij zijn daarom op zoek naar brieven uit 2013 van de belastingdienst waarin u verteld wordt dat u geen MRB meer verschuldigd bent voor uw oldtimer.
Wij roepen daarom iedereen die een dergelijke brief uit 2013 heeft op, deze in te scannen en naar ons te mailen. Dat kan via een reply op deze mail of te mailen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).
Wij zien uit naar uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ook onze zuiderbeuren gaan ook voor de milieubijl ....

Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik ben benieuwd wat de miljoenennota morgen te melden heeft over de afschaffing van de mrb voor oldtimers.
JW

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik denk niet dat daar iets nieuws in staat, dat plan is immers allang bekend. Grote vraag is vooral wat de Eerste Kamer straks doet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 25RD Turbo
Ik hoop inderdaad dat de eerste kamer de onbillijkheid van de voorstellen inziet,
maar gezien de stemverhoudingen in de eerste kamer heb ik daar nog niet gelijk vertrouwen in.
Wat betreft de miljoenennota: Het CPB zegt in haar berekeningen (MEV) van deze maand rekening
te houden met een opbrengst van 250 miljoen euro. We hadden het toch over 153 miljoen?
Wat betekend dit nu weer? Creatief gerekend, of toch nog een verrassende wending?
JW

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Het gaat om statistiek en daarvoor geldt dat 83,4% van alle statistieken verzonnen zijn.
Met dezelfde stelregel schat ik een kans van 23,7% dat hooguit de helft van dat bedrag gehaald wordt en een kans van 73,6% dat Brussel deze getallen uit de begroting slikt.
Ik had (net als velen van jullie) weer een mail van Vrijstelling oldtimer: meer info.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Maak de borst maar nat, de automobilist gaat in totaal een miljard meer betalen via accijnsverhoging en verhoging van de MRB. De vrijstelling opheffen is daar een onderdeel van. Morgen horen we het van Willem.
Ik woon in Antwerpen en was al enkele weken op zoek naar een cx , hebben ze hier toch wel besloten een lage emissie zone in te voeren vanaf 2016…diesels van 15 jaar oud en benzinewagens van voor 1992 komen er gewoonweg niet meer in , ook voor bewoners zoals mij. Mijn diesel passat ui 95 kan ik dus wegdoen , wat mijn bx betreft is het afwachten , deze staat nl ingeschreven als oldtimer , die zouden er eventueel nog in mogen….maar is niet duidelijk… ik kan mij absoluut niet inbeelden dat dit het verschil gaat maken…zucht

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Snap ik niet? Een BX ontspingt de dans mogelijk omdat het een oldtimer is, maar een CX niet?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 25RD Turbo
De miljoenennota is te downloaden. Er staat op blz 170, 179, 182 het volgende in over ‘onze’ kwestie:
“Ten slotte zorgen onder andere het aanpassen van de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers en de verhoging van het tarief van de assurantiebelasting (onderdeel van de belastingen van rechtsverkeer) voor hogere ontvangsten bij de betreffende belastingsoorten.”
“Opbrengsten:
MRB voor oldtimers in 2014t/m2017 opbrengst: resp. 156, 155, 154 en 153 miljoen
Overgangsrecht MRB voor oldtimers in 2014t/m2017 opbrengst: resp. – 33, – 32, – 30, – 29”
JW

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ze geloven er blijkbaar nog steeds in…
156 miljoen redden ze niet, hoe vaak is ze dat nu al gezegd