Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
met rooie turtlewax krijg ik het zelvde effect als met comador 4 maar ik ben imand die om de 2 weken (in de zomer) de auto poets.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Visserkevis schreef:Natty’s paste klinkt als een goedje dat wat langer blijft zitten dan turtlewax.
Maar rooie turtlewax is ook wel weer makkelijk en goedkoop.Wat een mogelijkheden toch weer
Als je daar in gaat verdiepen dat autopoetsen oftewel detailen gaat er ook een wereld open.
Kan ik uit ervaring vertellen!
Maar een keer goed in de turtle wax bied ook bescherming
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Eigenlijk al een tijdje aardig tevreden over mijn break. Hij loopt prima en koud starten gaat na al het af-ge-stel bijna goed. Zodra de startmotor 1 keer rondgaat slaat ie gelijk aan, blijft dan een paar seconden goed lopen en slaat dan resoluut af. Dan nog een keer starten zonder gas geven en hij slaat weer prima aan.
Nu komt het: als ik gas geef bij een koude motor die nog geen minuut gelopen heeft pruttelt en bokt de motor als een dolle. Stationair gaat dus redelijk, maar gas geven levert gebok op.
Vandaag was het goed vochtig en was dit probleem heel veel erger: ploffen en knallen.
Het klinkt mij als een ontstekingsprobleem in de oren.
Ik heb wel al de meeste spullen vervangen door nieuw spul: bougies, alle bougiekabels, rotor, verdelerkap (en luchtfilter).
Net als test maar even met een plantenspuit op diverse kabels en aansluitingen gesproeid om te kijken of misschien 1 van de nieuwe bougiekabels toch rot was, maar geen effect gezien van mijn gesproei.
Zodra de motor een paar minuten gelopen heeft loopt hij fantastisch.
Wie heeft er suggesties waar ik kan gaan zoeken naar de oorzaak van dit geplof en geknal?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Edit (de knop Wijzig zegt U bent niet geautoriseerd):
Net de vraagbaak eens doorgelezen over ontsteking afstellen ed.
Daar las ik dat de ontstekingsvervroeging door middel van een vacuumslangetje aangestuurd wordt.
Die heb ik net gelijk gecontroleerd op zowel garigheid als zuigkracht.
Slangetje is goed, geen scheurtjes oid te vinden.
Er wordt ook prima aan het slangetje gezogen.
Daar ligt het dus niet aan.
Ik zou van het weekend eens kunnen proberen of ik met de stroboscoop erbij het ontstekingsmoment kan controleren.
Dat wordt vast even een prutswerkje waarbij ik mijn hand mooi open kan halen aan uitstekende slangklemmetjes enzo
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Lijkt me een goed idee! Als je mij maar niet gaat bellen voor advies vind ik alles best ben ff druk met andere dingen
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Zojuist het ontstekingsmoment gecontroleerd, en wat bleek? Hij stond veeeel te vroeg.
De markering op het vliegwiel was niet eens zichtbaar in het ‘kijkvenstertje’.
Het was nog wel even zoeken naar de markering op het vliegwiel, en omdat hij niet te zien was met draaiende motor heb ik er een ministreepje witte verf op gedaan.
Hij staat nu weer op het goede moment afgesteld.
Heb er een youtubeje van gemaakt maar daar zie je de markeringspunten niet goed.
Op de foto zie je 2 streepjes verf die uit elkaar liggen. Dat was 1 streepje verf dat ik erop gezet heb voor ik alles loshaalde (zodat ik iig alles weer precies terug zou kunnen zetten zoals het stond). Best een fors verschil!
Testritje wees uit dat hij eigenlijk hetzelfde rijdt, maar volgens mij doet ie nu bovenin de toeren wat meer.
Morgenochtend maar weer even kijken, want daar ging het allemaal om natuurlijk.
http://www.youtube.com/watch?v=cV7IOqAnBLk
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
T kreng start nu weer erg slecht… paar maanden geleden nog af laten stellen bij een gespecialiseerde garage, o.a. is toen de brandstofpomp vervangen, maar nu weer terug bij af…
er is in het verleden erg veel met de carburateur gerommeld, nu op zoek naar een andere (Weber 36 TLP / TLC)
er is helaas erg weinig info te vinden over dit type carburateur (is toch best veel gebruikt; ook door peugeot en zelfs volkswaggel) dus als iemand meer informatie heeft , of liever nog een onverprutste complete carb, graag!
greetzzzzzzzzzzzzzz
Rusty (ik help wel eens mee de citroëns op de weg te houden )
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??