Nieuw baasje heeft hij gevonden! Die heeft de acadiane even helemaal geel gespoten en er een apk opgeplakt.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 752
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Hm, het moest nogal snel zeker, spiegels geel, achterste bumperblokken geel
En het chassis leek meen ik eerder bij Twan nog “dubieus”, maar blijbaar nu weer als nieuw…...
Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Sjonge jonge jonge, ik hoop dat iemand met een beetje verstand h’m koopt.
De carrosserie is op meerdere plaatsen aan elkaar gebakken waardoor het geheel over het chassis heen is gezakt. Het chassis zelf bestaat trouwens ook uit meerdere stukken staal zullen we maar zeggen :p
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
De prijs word ook steeds gekker..
Er zit wel een nieuwe motorkap op en nieuwe achterdeuren zo te zien.
Zelfs de plaatjes van citroen en acadiane zijn nog oranje…
En het kleine acadiaanjte op het dashboard is weg
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
“In topconditie”
.......Dussss. Dan mogen ze wel flink aangepoot hebben!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Da’s ff snel verdienen. Kun je verwachten van handelaartjes.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Het kan natuurlijk zijn dat de Acadiane écht goed is aangepakt. Dat kun je aan de advertentie niet zien.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dan moeten ze er een heel nieuw chassis in gezet hebben en nog veel meer werk.
Ik heb de auto op de brug bekeken, en ik zat met een schroevendraaier op een gegeven moment door de bodem heen. Het leek me ook niet de man die er eens goed werk van ging maken moet ik eerlijk zeggen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Dacht nog leuke aca op telefoon maar toen ik het kenteken en de grote foto’s op de computer zag maar bedankt.
Alle ramen afgeplakt en geel geblazen. Zelfs de sponningen gewoon nog oranje.
XBXG schreef:Het kan natuurlijk zijn dat de Acadiane écht goed is aangepakt. Dat kun je aan de advertentie niet zien.
Helaas is deze Aca echt niet meer te redden. Chassis was echt slecht, carrosserie slecht. Het enige was dat het autootje altijd bleef rijden, echter de basis was dermate slecht dat je dit alleen met heel veel geld weer in nieuwstaat kon krijgen. Economisch echt niet haalbaar.
En ik kan het weten… heb er bijna 10 jaar in rondgereden. De twee achterste chassisbalken bestonden uit tientallen stukjes plaat metaal over en aanelkaar vastgelast. De bumperbalk aan de achterkant was een koker van 10 bij 10 cm in de carrosserie gelast.
De voetenbak en zijstukken bestonden uit meerdere platen metaal gebakken over elkaar en er tussen in veel roest. In mijn ogen een onhaalbare kaart en zeker geen topconditie. Vandaar ook de zeer lage prijs waarvoor ik de Aca destijds aan Twan heb verkocht. Ik durfde voor de Aca in die staat zeker niet meer te vragen want dat was hij echt niet waard.
Jammer dat de miniatuur Aca verwijderd is van het dashboard. Deze was van oorsprong geel en heb ik zelf maar oranje geverfd… net als de Aca plaatjes aan de achterkant.
Ik had de aca ook voor beduidend minder verkocht dan de andere die te koop stonden op marktplaats. Daardoor zal die man ook wel gedacht hebben dat ie een goede deal had gemaakt, en zo veel winst kon maken.
De auto is trouwens al wel van marktplaats af, maar nog niet van eigenaar gewisseld.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Misschien toch afgezien van de verkoop en houd de eigenaar hem zelf omdat de staat zo onwijs goed is Volgens verkoper was chassis en bodem snaarstrak door de vorige eigenaar gelast.
Ik wist niet dat ik het chassis zo goed gelast had :p
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Hmm, wij hebben destijds veel gelast aan het chassis. Zo strak dat de APK-keurmeester altijd in een deuk lag als hij het zag. Het was wel APK waardig, maar het kwam niet eens in de buurt van snaarstrak…
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
1983….is in mijn ervaring, een hopeloos slecht bouwjaar voor A=types…...Sowieso knap dat je dat chassis elk jaar hebt kunnen oplappen (no pun intended)