Beste citroenfanaten,
K ben voornemens een c4 coupe aan te schaffen. Een zwarte 1.6 coupe van 05-2005 met 80.000 op de teller.
Wat zijn dingen waar ik op moet letten ?
Daarnaast ben ik erg huiverig voor een bepaalde klacht die ik veel bij de c4 voorbij zag komen, daar ik 160 km snelweg rijd per dag, de trilling in het stuur.
Weet iemand, of dit een op te lossen probleem is, als de auto het nu niet heeft krijg je die klacht dan nog ? Wat de oorzaak is ?
Graag hoor ik van jullie
Ashwin
Inderdaad; trilling in het stuur is bij sommige c4’s een probleem. Bij die van mij trilt het stuur tussen de 80 en 85 km/uur. Bandenwissel, andere banden, meerdere malen balanceren, zelfs wielen balanceren aan de auto. Niets heeft geholpen….
Iemand hier op het forum nog tips?
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
sjouke, is het nog steeds zo dat de rechter, aandrijfas langer is dan de linker? ik kan de c4 niet, maar vroeger was dat ook al zo bij psa, en werd er een extra gewicht geplaatst, op de langee as, wat ze dan een lager noemde, bij de grote auto,s van psa, zit er een extra lager huis, op de lange aandrijfas, ook kan het zijn, dat de rubbers slapper zijn geworden, zodat er meer beweging komt in de aandrijflijn, ook wel gezien hier op forum, dat moter steunen snel doorhangen,weet je dat dit een uitvinding is van citroen, het rubber dus he, tussen moter en chassis,(niet de speling)———wever neem aan dat het een diesel wordt, je zit dus gauw op 40000km per jaar? iedere auto merk heeft zo zijn nukken/storingen, belangrijk is dat je niet in de eerste jaren voor grote dingen komt te staan, dus banden min 4mm, uitlaat, krokant of al helemaal bruin, andere erop of prijs naar beneden, en dan je disterebutie, even kijken waneer ie moet, dacht 120000km, of 10jaar, dit zijn vaak dure geintjes.en met jouw km zit je daar snel aan. verder even een goede rit maken, en eerst warm rijden en hem dan even op toeren houden op snelweg, bv in 4e versneling even op 130km,p.uur zetten, waar dit mag natuurlijk, dit om verborgen gebreken naar boven te halen, vaak resetten ze het systeem, zodat ie het even weer goed doet,
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
De rechter aandrijfas is idd langer , maar heeft onderweg nog wel een extra punt waar deze ‘‘vastzit’‘
Wever schreef:Beste citroenfanaten,
K ben voornemens een c4 coupe aan te schaffen. Een zwarte 1.6 coupe van 05-2005 met 80.000 op de teller.
Wat zijn dingen waar ik op moet letten ?Daarnaast ben ik erg huiverig voor een bepaalde klacht die ik veel bij de c4 voorbij zag komen, daar ik 160 km snelweg rijd per dag, de trilling in het stuur.
Weet iemand, of dit een op te lossen probleem is, als de auto het nu niet heeft krijg je die klacht dan nog ? Wat de oorzaak is ?Graag hoor ik van jullie
Ashwin
Toevallig de C4 bij een Daihatsu dealer in Breda ?
Hallo Beremans en Saxodriver85 (zie boven).
Als ik het goed begrijp kan ik de trilling/onbelans verhelpen door iets te doen aan de aandrijfas(sen)?
Wat moet er dan precies gebeuren?? Is dit kostbaar?