Al enige tijd irriteerde ik mij aan slecht werkende boxjes in de deuren van mijn Saxo VTS uit 1999.
Nu bleek dat bij één box een draadje niet goed was aangesloten, dus dat is niet zo’n probleem.
Maar het viel me op dat beide deuren ook nat waren aan de binnenkant. De aansluiting van de boxen aan de bestuurderzijde waren ook iets geoxideerd (één aansluiting). Nu zitten die boxen er nog niet zo lang in en bij het vorige setjes was dat niet het geval.
Ik weet wel dat het nu ineens veel regent, maar is het normaal dat een deur nat is aan de binnenkant? T’is mij nooit eerder opgevallen. Zijn mijn rubbers wellicht gaar? Of is het afwateringssysteem wellicht verstopt? En zo ja, waar zit dat dan?
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
er komt inderdaad altijd water in de deuren terecht, daarom zit er ook folie tussen deurpaneel en deur, zodat de deurpaneel niet verkleurt en begint te soppen, vaak is het zo dat de standaard speaker, een ondiepe inbouw heeft, iets van 4cm, en er zit dan vaak een kap overheen, ivm valend water, deze wordt vaak verwijdert, omdat de nieuwe speaker te diep is, maar wel als gevolg dat de speaker dan nat wordt, en carossie vertoont, en ja, het afwatering systeem zit gewoon onder aan je deur, waar anders, alleen zie je het niet zo gauw, maar,, dus deur open en dan zie je vlak boven de felsnaad, sleufjes zitten, deze door steken met bv een stukje buigzaam plastic, bv oude creditkaart nemen en die in een reepje knippen van 8mm. somige gebbruiken een voelermaatje, maar dan beschadig je meestal de lak, en dan heeft roest vrijspel.
Oke, bedankt! Was geen zwembad in de deuren, maar gewoon vochtig. Maar zal idd het afwateringssysteem ff checken.
Wellicht dat ik dan op de sloop nog eens kan kijken voor zo’n kap voor de boxjes.