Hallo,
De verlichting van mijn boordcomputer doet het niet. Dus als ik de koplampen aan doe licht het scherm niet op. Ik heb er de handleiding op nageslagen, maar er wordt nergens melding gemaakt dat dit euvel kan voorkomen. Zekering kan het denk ik niet zijn, omdat hij het verder wel doet, het is alleen een lampje dat niet werkt, maar hoe kan ik daarbij komen?
Groeten,
Fem
Bedoel je de verlichting van het centrale display (computer, datum, uur, radio)?
Daar zitten 3 lampjes. Zou dus moeten opvallen als er 1 kapot is. 3 tegelijk lijkt me sterk.
Je kan voorzichtig met een spatel onder de (flexibele) afdekplaat zodat je die kan vastnemen. Dan zowel links als rechts (zit daar met clipsen vast) voorzichtig lostrekken. Dan nog 2 vijsjes (torx) losdraaien en dan kan je bovenaan 3 lamphoudertjes zien. Best is de lampjes ineens alle 3 te vervangen. kost weinig en scheelt je binnenkort weer wat werk. zo heb ik het ook gedaan.
Toch zou ik eerst alle zekeringen eens nalopen, aangezien het helemaal niet oplicht.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Ja inderdaad, die bedoel ik. Ik ga morgen eens proberen wat je voorstelt en zal iets laten weten.
Hartelijk dank voor je reactie!
Het probleem is opgelost! Ik heb de afdekplaat eraf gepeuterd, de lampjes er alle drie uitgehaald en vervangen en nu doet ie ‘t weer! Ik heb de zekeringen niet nagelopen, maar mochten er opnieuw problemen zijn dan zal ik dat uiteraard wel doen.
Dankjewel Stefaan!
Fem
Grrag gedaan
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95