Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012
- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
Robin Visser schreef:De SM is een uitermate betrouwbare en degelijke auto waar nauwelijks iets aan kapot gaat.
Uiteraard, daarom heb ik ook gekozen voor deze voiture Hoewel er momenteel nog wel wat kleine puntjes van aandacht zijn
Maar nog even over het boekje, ja dat was mij al opgevallen dat er 1973 op staat, en dat klopt inderdaad niet met het bouwjaar van de auto. Dus het zal wel een reproductie zijn. Helaas maar niet minder mooi.
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-01-2008
- Xantia V6 Exclusive
Heb de berichten gelezen over de aankoop van de SM. En heb nog even gekeken op leboncoin. Wat vinden jullie van deze auto?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zit een gat in het dak…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Andere te koop SMs mag in het te koop topic
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200873/P2190/#1769333
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012
- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
Dick Willemsen schreef:Heb de berichten gelezen over de aankoop van de SM. En heb nog even gekeken op leboncoin. Wat vinden jullie van deze auto?
Hoewel ik het er mee eens ben dat dit in de het te koop topic hoort kan ik het toch niet laten om jullie nog even te laten weten dat dit één van de SM’s is die ik heb bekeken in mijn zoektocht.
Leuk dakje maar er moet nog flink wat gebeuren aan die SM. Interieur is helemaal, en dan ook echt helemaal kapot en is op de Franse wijze overgespoten. Komt van Corsica. Maar ok on-topic.
Vandaag eerst nog even de onderdelen van de restauratie van de Eend uitgezocht.. Wie wat bewaart heeft wat.. veel rotzooi
Maar nu alles is geïnventariseerd en de rotzooi weg is heb ik ruimte voor de extra onderdelen die bij de SM zaten. Wat kun je toch blij zijn als je sommige onderdelen tegenkomt
Heeft er iemand trouwens ervaring met schouwen door de RDW voor aanvang van een restauratie?
Gr M
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ja,je kunt met de SM naar de RWD ,
En je kunt ze ook bij je thuis laten komen,dit laatste is iets duurder.
Papieren laten zien,hij/zij kijkt of dit overeenkomt met de gegevens wie in je SM staan,en klaar.
Als je er naar toe gaat ,moeten de wielen eronder zitten,stuur en de motor.
Stoel weet ik niet zeker.en je moet um dus kunnen duwen,om naar binnen te gaan.
In mijn geval ,kwam de beste man bij mij thuis,en ik had alles ,maar dan ook alles uit elkaar.
Hij heeft her en der lootjes aan gedaan ,en alle papier werk in orde gemaakt en het was in orde.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Stoel hoeft er niet in, ik zat op een kratje bier
gr Mark
Weet iemand als de RDW komt schouwen of ze dan ook meteen kenteken-papieren afgeven (of een verklaring waarmee je de papieren kunt ophalen)?
De procedure is naar het dichtst bij zijnde RDW keuringsstation gaan en daar vragen naar import van de auto. Je toont de koopovereenkomst of het oude kenteken en 3 dagen later heb je het kenteken in de bus. Vervolgens naar de plaatselijke kentekenplatenbowr en daarna kun je rijden. Succes !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom schouwen enz? Die auto heeft toch al een NL kenteken??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Waarom schouwen enz? Die auto heeft toch al een NL kenteken??
Inderdaad,dit is alleen nodig,dat wanneer je met de slijptol dusdanig in de buurt komt van het chassis nummer dat het lijkt alsof hieraan gerommeld is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012
- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
waterman schreef:Waarom schouwen enz? Die auto heeft toch al een NL kenteken??
Klopt, maar ik heb roest rondom het chassisnummer waardoor de nummers ook niet helemaal lekker leesbaar zijn. Omdat ik de auto helemaal van top tot teen wil aanpakken wil ik dit ook weer helemaal strak hebben. Dus ‘t lijkt mij handig om vooraf de RDW erbij te halen om dan iets van een verklaring te krijgen waarmee de plaatwerker de mogelijkheid krijgt om het chassis daar weer strak te maken. Dus mij lijkt het dat ik een soort schouw moet aanvragen.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je met of bij het chassisnummer moet werken is dat wel handig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Slapende honden wakker maken. Als ie straks getaxeerd wordt voor de verzekering en de taxateur heeft twijfels over de gesjoemel met de nummers dan kan dat voor problemen zorgen. Het nummer in mijn auto is er tijdens de productie ook door een dronken fransoos in geslagen. bijna onleesbaar.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211464/P95/
gewoon even laten verzegelen, scheelt een hoop ellende achteraf. Het liep bij mij met een sisser af maar het leed is niet te overzien als het mis gaat bij bv een steekproef tijdens APK
gr Mark