je betaald werkelijk 5 jaar maar profiteert er maar 3 jaar van.
tijdens je 2 jaar garantie wordt je ook gedepaneerd etc, enigste moet je de beurten betalen.
mijn eerste beurt (20000 km) koste 99 euro en zeg dat de 2e beurt (40000 km ) 200 euro kost dan ben ik op 2 jaar 300 euro kwijt aan onderhoud doe daar nog een stel ruitewissers bij a 50 euro zit je op 350 euro.
indien je het totalcare pakt ben je 24*41= 984 euro kwijt.
het is maar wat je wilt.
Takelen na een ongeval is er wel bij inbegrepen als je lid bent van de (louter Vlaamse) VAB of, zoals ik, van TOURING WEGENHULP / TOURING SECOURS, de Belgische tegenhanger van de ANWB.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ronama schreef:je betaald werkelijk 5 jaar maar profiteert er maar 3 jaar van.
tijdens je 2 jaar garantie wordt je ook gedepaneerd etc, enigste moet je de beurten betalen.
mijn eerste beurt (20000 km) koste 99 euro en zeg dat de 2e beurt (40000 km ) 200 euro kost dan ben ik op 2 jaar 300 euro kwijt aan onderhoud doe daar nog een stel ruitewissers bij a 50 euro zit je op 350 euro.
indien je het totalcare pakt ben je 24*41= 984 euro kwijt.het is maar wat je wilt.
inderdaad! hier heb je een punt, maar als je nu zou voor krijgen zoals ik met mijn picasso heb gehad(gelukkig binnen de garantie)buiten de garantie,namelijk dat mijn aircocompressor stuk is gegaan,dan had ik mijn contract al terug gewonnen!!! in mijn picasso is mijn aircocompressor kapot gegaan:kostprijs voor het vervangen door een nieuwe,want ja, je kan ook kiezen voor een gereviseerde: €947 zonder de werkuren!! gelukkig was de mijne nog in garantie!!daarvoor eigenlijk heb ik een beetje gekozen voor het contract totalcare,dan ben ik 5 jaar safe eender wat er gebeurd met mijn C5.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
c5breakhdi schreef:Takelen na een ongeval is er wel bij inbegrepen als je lid bent van de (louter Vlaamse) VAB of, zoals ik, van TOURING WEGENHULP / TOURING SECOURS, de Belgische tegenhanger van de ANWB.
kan je,je even beter uitdrukken:<< takelen na een ongeval is er wel bij inbegrepen>>zei je!! maar waar bedoel je bij inbegrepen???verzekering?citroencontract?of als je een abonnement van touring hebt??
Als je een abonnement van Touring hebt.
Dus als je een ongeval hebt gehad kan je Touring bellen om een takeldienst te sturen, en als je lid bent van Touring kost je dat helemaal niets.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
c5breakhdi schreef:Als je een abonnement van Touring hebt.
Dus als je een ongeval hebt gehad kan je Touring bellen om een takeldienst te sturen, en als je lid bent van Touring kost je dat helemaal niets.
ik heb mijn polis nog niet gekregen,maar volgens mijn verzekeringsagent zou takelen na een ongeval bij mij inbegrepen zijn in mijn omnium!wat het allemaal in houd en van waar tot waar en in welke landen dat weet ik niet!! zal ik moeten nalezen! en trouwens zoals mijn vorige wagens,eens ik geen omnium meer neem,dan ga ik ook bij den TOURING!! uit vorige ervaringen nog nooit teleurgesteld over geweest!! ik ben nog nooit getakeld gehoeven,maar ze hebben me wel al een paar keer goed geholpen!! vooral in mijn jonge jaren
Vorige week heb ik wat moeilijkheden gehad om een defecte lamp van de linkerkoplamp te vervangen, het lampje was bij mijn poging om het te verwijderen klem komen te zitten, zo half er in half er uit, terwijl mijn handen al vol schrammen zaten. Dus omdat ik lid ben van Touring heb ik die mensen gebeld, na een half uurtje wachten stond de wegenwachter aan de deur, en die heeft de klus geklaard. Daarvoor heeft hij wel de batterij moeten verwijderen en terugplaatsen, en dit had gevolgen voor het terug starten van de motor (je moet enkele minuten wachten, maar de wegenwachters van Touring weten, aan de hand van technische nota’s die ze krijgen, voor elk type auto waar ze precies moeten op letten), maar de man is er bij gebleven tot de auto startte en alle storingsmeldingen achterwege bleven. En dat allemaal GRATIS.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
c5breakhdi schreef:Vorige week heb ik wat moeilijkheden gehad om een defecte lamp van de linkerkoplamp te vervangen, het lampje was bij mijn poging om het te verwijderen klem komen te zitten, zo half er in half er uit, terwijl mijn handen al vol schrammen zaten. Dus omdat ik lid ben van Touring heb ik die mensen gebeld, na een half uurtje wachten stond de wegenwachter aan de deur, en die heeft de klus geklaard. Daarvoor heeft hij wel de batterij moeten verwijderen en terugplaatsen, en dit had gevolgen voor het terug starten van de motor (je moet enkele minuten wachten, maar de wegenwachters van Touring weten, aan de hand van technische nota’s die ze krijgen, voor elk type auto waar ze precies moeten op letten), maar de man is er bij gebleven tot de auto startte en alle storingsmeldingen achterwege bleven. En dat allemaal GRATIS.
bedoelde ik ook! nog nooit ontevreden geweest over touring
ik heb xenon wat gaat dat worden als er ooit een lamp stuk gaat?? blijkbaar zou je die zelf niet kunnen vervangen! of heb ik ‘t nou helemaal mis?
Volgens het instructieboekje moet je voor xenon naar de garage, want het is te gevaarlijk (hoogspanning).
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Xenon pitten gaan ongeveer vijf keer zo lang mee, dus dat is dan voor de volgende eigenaar
Het werk voor het vervangen is niet veel meer dan halogeen, maar de vervangende pitten zijn wel wat prijziger. Vooral omdat je eigenlijk allebei moet vervangen als er eentje stuk is.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C5 Break 2.0 HDI
Mijn vrouw heeft een C5 Break HDI 2.0 gehad ( ingeruild op 150000 km voor een C8 ).
Volgende problemen gehad (onder garantie vervangen):
- CD speler (tja dat is niet van Citroën)
- Slot achterruit
- De relais (met koelvinnen) die de aanjager van de airco stuurt (tijdens de hete zomer van 2003) de geest gegeven.
Storend en slordig maar nooit een frank, pardon euro moeten betalen wegens garantie.
Auto ingeruild voor c8 wegens 3 kinderen die groter worden.
Ik ben het trouwens helemaal eens met de stelling van een van de schrijvers dat je vaak baat hebt bij kleinere dealers die met hart en ziel Citroenist zijn en bij Citroën heel veel gedaan krijgen. Hopelijk kunnen ze wel blijven bijbenen inzake electronica want dat vergt vaak hele dure apparatuur waarin moet geïnvesteerd worden.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Betrowubaarheid Citroën
Naar aanleiding van mijn vorige bericht:
Ik (en mijn echtgenote) hebben tot op heden 12 Citroëns gehad (mijn C6 die ik besteld heb in Juli vorig jaar is mijn 13e oeioeioe) als ik terugkijk inzake betrouwbaarheid:
1) Xantia Activa TCT (145000 km) nooit probleem gehad.
1b)Xantia Activa HDI 2.0 (150000km) nooit probleem gehad, wel heeft Citroën preventief de hogedrukleidingen van de HDI vervangen
2) Visa Super E: 190 000 km (joint de culasse op 120 000 km) maar dat zal wel aan mijn toenmalige rijstijl gelegen hebben
3) BX 1400 i : 140 000 km nooit problemen gehad met uitz van steen in radiator (tja)
4) Berlingo 2.0 hdi verkocht op 135 000 km nooit problemen gehad
5) ZX 1400 ongvereer 120 000 km: probleemloos
5) CX GTI 2500 Turbo II: joint de culasse (motor was eigenlijk nog de body van de originele 1955 DS motor waar men de bovenbouw van gemoderniseerd heeft en het aantal PKs waarin eenvoudig weg teveel voor deze motor). Oh ja: 490 000 km in gereden!!!! (ik reed in die tijd 120 000 km / jaar)
6) XM 2.01 385 000 km (yep) 2 X (onder garantie) uitlaatspruitstuk, pompje van het handschoenkastje, 2 X 5e versnelling (buiten garantie maar door mijn kleine dealer bij Citroën bekomen dat enkel de manuren moesten worden betaald). Chroomstrips op de deuren die mat werden .
brandstofpomp vervangen (was eigenlijk niet nodig)
Als ik nu gevoelsmatig terugkijk had ik vooral met de Xantias het gevoel dat die auto’s niet stuk konden. En daarnaast ook die Visa Super E 1100 als ik zie hoe ik dat karretje afgebeuld heb (3 keer per week Den Haag <—> Brussel) die auto gaf geen krimp. Maar ja, ik was toen ook nog heel jong het was mijn eerste Citroën en daar zal wel een romantische verkleuring bijhoren zeker.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Allemachtig, naast Citroenist ben je kennelijk ook kapitalist, met 4 Citroens, en ook niet de minsten! En ik was al zo blij met mijn ene 90 + 20 PK HDI (o nee, ik haal de draadjes door mekaar; nou zittie in de kneup). Wat een onderhoudsplanning zal dat vergen! Of moet ik die 4 Citroens ” chronologisch” bezien?
Wat is een joint de culasse???
Koppakking
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije