Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Heeft iemand een idee waar het water vandaan komt wat soms (niet altijd ) in mijn kofferbak ligt?
Heb de vloerbedekking allang laten drogen en ligt te wachten in de schuur,het binnenpaneel van de achterklep los gemaakt en is in de schuur gedumpt tot (betere of drogere) tijden.
Via een waterslang de achterklep,ruit en achterlichten natgespoten en de zoon laten plaatsnemen op de platte achterbank als watercontroleur doch kon geen nattigheid voelen.Wel is het slot aan de binnenkant van de klep iets nat,ook als de wagen uit de auto-wasserette komt is deze enigzins nat.Rubberrand v.d klep is droog=OK.
Kan dit komen door de bevestiging van de spoiler e/o ruitenwissermotor?
Bij de Xantia is dit een bekend euvel nl. de achterlampen afkitten maar bij de XM nimmer over gehoord,daar komt geen water doorheen.Iemand een suggestie?Dank.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
ik zou even gaan knoeien met een hogedrukspuit.
een tuinslang wil de kruiplekwegen niet zo makkelijk duidelijk maken.
verder heb ik even geen idee, wel weet ik dat je soms via hele gekke plaatsen water binnen kan krijgen.
bij een gsa ooit eens een half dashboard uitgebouwt.
bleek het water langs de accu en motorkap ontgrendelingskabel naar de achterkant van het dash binnen te komen, om zich vervolgens is een soort van spons te verzamelen, waardoor het water op de voeten kwam in scherpe bochten NA een regenbui.
dus het kan van de gekste plekken komen..
mvgr wupke
Regino,
Ik heb ook een lekke kofferbak gehad (berline, geen break). Bij mij kwam het water via de afwateringsgootjes langs de achterklep in de achterlichtunits terecht. Die liepen dan langzaam vol en daarna liep het water naar binnen.
Ik heb de rubberranden van de achterlichtunits goed schoongemaakt en het rubber ingesmeerd met vaseline. Ook heb onderin de lichtunits wat gaatjes geboord, zodat het water (als het er toch nog in komt) weer weg kan lopen. Sindsdien geen problemen meer.
Overigens heb ik ook regelmatig andere oorzaken gehoord (zie ook XMNL forum op yahoo-groups). Ik ben er achter gekomen door de kofferbak leeg te maken en vervolgens met de tuinslang heel veel water langs de achterklep te laten lopen.
Veel Succes!
Robert
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik heb al een paar keer gelezen dat het door die rubberrand tussen dak en portieren kan heenkomen. Daar zit nogal eens wat ruimte tussen, het schijnt dat je die weer moet dicht kitten n dan ben je ervan af. Het schijnt ook vrij vaak voor te komen.
Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe je dit het beste netjes kunt doen, want kitspuiten hebben bij mij altijd ‘een grote mond’.
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Re: Water lekkage in de achterbak.
Regino schreef:Heeft iemand een idee waar het water vandaan komt wat soms (niet altijd ) in mijn kofferbak ligt?
Heb de vloerbedekking allang laten drogen en ligt te wachten in de schuur,het binnenpaneel van de achterklep los gemaakt en is in de schuur gedumpt tot (betere of drogere) tijden.
Via een waterslang de achterklep,ruit en achterlichten natgespoten en de zoon laten plaatsnemen op de platte achterbank als watercontroleur doch kon geen nattigheid voelen.Wel is het slot aan de binnenkant van de klep iets nat,ook als de wagen uit de auto-wasserette komt is deze enigzins nat.Rubberrand v.d klep is droog=OK.
Kan dit komen door de bevestiging van de spoiler e/o ruitenwissermotor?
Bij de Xantia is dit een bekend euvel nl. de achterlampen afkitten maar bij de XM nimmer over gehoord,daar komt geen water doorheen.Iemand een suggestie?Dank.
Opgelost!Alle (achter)lampen rubbers ingekit en ook van de rode plastic sierpaneel.Tevens de spoilerbevestiging rubbers en ruitenwissermotor rubber ingekit!Nu kan mijn achtermat er weer in zonder een “spons"te worden!
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Re: Water lekkage in de achterbak.
Regino schreef:
Opgelost!Alle (achter)lampen rubbers ingekit en ook van de rode plastic sierpaneel.Tevens de spoilerbevestiging rubbers en ruitenwissermotor rubber ingekit!Nu kan mijn achtermat er weer in zonder een “spons"te worden!
Bedankt, voor het zoeken… Nu weet ik wat me te doen staat
Groet,
Marco
Groet, Marco