Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Dat gaat wel wat worden!
Mooi man!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Tjee Bram, Ik zie nou pas dat je een volle parkeergarage aan auto’s versleten hebt!
Die BX mag hopelijk wel even blijven toch?
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Haha Hans, dat heb je goed!
Over het huidige wagenpark ben ik erg te spreken.
De Bx bevalt nog steeds goed, en zelfs zo goed dat ik Twan zn 16V er voor heb laten schieten
Gaat wel goedkomen denk ik
Life’s too short to drive without comfort!!!
Het ging al een tijdje goed, maar met de regenbuien van pas had ik weer problemen met dit hok.
Afgelopen dinsdag viel die ‘s ochtends vroeg uit bij de eerste rotonde die ik tegen kwam en hij wilde niet gelijk aanslaan. Gelukkig liep de rechterafslag van de rotonde een beetje af en kon ik hem daar naar toe duwen om van de provinciale weg af te zijn.
Pas na veel monotone startpogingen sloeg die weer aan en de rest van de rit heeft die het eigenlijk probleemloos gedaan. Ik was nog nét op tijd op ‘t werk die ochtend.
Toch de rest van de werkdagen maar een andere auto gepakt.
Een van de vorige eigenaren vond het destijds nodig om de ontstekingsmodule te verplaatsen. (van het ontstekingshuis naar het schutbord) Met als gevolg wat aan elkaar geknutselde draden en 2 onstekingsmodules in de auto.
Dus die troep heb ik eruit gesloopt en er weer een origineel onstekingskabelboompje van een vuile GTI in gemonteerd. Mét een andere onstekingsmodule die uit een goed lopende auto komt, uiteraard met een flinke klodder koelpasta eronder. Anders hebben we er binnenkort weer gezeik mee.
Het oude ontstekingskabelboompje:
En de onstekingsmodule weer op z’n originele plek met een vers kabelboompje:
De tijd zal het leren of dit ook de oorzaak was van de problemen…..
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ja, vocht en haperen kan natuurlijk ook de bobine zijn…
Bij mijn ‘87-er zit de ontstekingsmodule samen met de bobine (zo’n tonnetje) van fabriekswege tegen het schutbord.
Volgens mij is het daar koeler dan op het ontstekingshuis…
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet hoe gevoelig dat hier ligt, maar TE veel koelpasta kan juist een ongewenst effect hebben…
Ik heb de schroefjes van de module goed strak aangedraaid, dus alle pasta die er dan teveel tussen zat werd er wel uitgeperst leek me.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoewel ik in deze situatie er weinig ervaring mee heb, weet ik dat het op andere toepassingen vaak maar met een drupje wordt gedaan.
Nou ja, als het werkt geen probleem. Anders maar met wat minder proberen…
Wordt die aluminium plaat niet warm door de motor op die plek ?
Elektronica is over het algemeen niet zo blij met warmte…
Of is dat echt de originele plek zoals ze het in de fabriek bedacht hadden?