Laatste m`n ashoes losgekomen en dankzei dat al het vet eruit.
Na flink vet opnieuw erin geduwd te hebben en de hoes vast gezet te hebben blijf ik het probleem houden dat als ik een tijdje 130 ga rijden de as een vreselijk geluid gaat maken.
De kosten zijn het niet zo van een losse homokneet of complete aandrijfas maar er zitten 3 types is.
De dealer hier waar ik goede contacten mee heb weet ook niet welke erin hoort via chassisnummer en uitbouwen opmeten weer inbouwen dan nieuwe bestellen en weer demonteren en monteren heb ik natuurlijk weinig zin in.
Nu heb ik in een heel oud topic gelezen dat het verschil van lengte zit in de draadeinde van de buitenkant homokneet?
Maar de vraag is dus klopt dit ? want in dat topic stond niet welke nu gemonteerd is.
Ik heb een nummer gekregen van de dealer maar als ik die intyp op ebay kom ik uit op een as van een Xantia :S
Ik wil graag weer een paar rondjes Ringen met de auto en dan moet die dus wel tegen snelheden kunnen van 130 want hij loopt iets harder dan dat
49x bekeken maar niemand die een antwoord weet :O
Blijkbaar hebben de Saxo rijders nog niet voor dit probleem gestaan
Wat voor geluid maakt ie?
Toen ik mijn Saxo kocht was er ook steeds een probleem met de ashoes. Dat maakte dan een zingend geluid boven de 80 en was weer weg bij rustig rijden. Ashoes is toen een paar keer vastgezet en uiteindelijk vervangen. Dus misschien dat de ashoes vervangen ipv alleen vastzetten de truc ook doet (tenminste, voor voorlopig)
Helaas is uiteindelijk mijn as wel stuk gegaan, maar dat maakt een bonkend geluid in, in het begin, alleen de bochten. Die van mij werd daar overigens gewoon mee goedgekeurd.
Ashoes zit wel goed vast daar ben ik niet bang voor en het geluid is even enkele weken weggeweest en nu is die weer terug en uiteraard gelijk even gekeken of die weer los wag gekomen maar de hoes zit nog perfect op z`n plek
Ik zal dus echt de as moetenvervangen of op z`n minst de homokneet maar de complete as is bijna net zo duur dus ik vervang liever even alles zeker aangezien een asje vervangen zo gedaan is
Hij maakt trouwens een jankend geluid en ik heb een as nog nooit z`n geluid horen maken en ik ben wel wat gewend na 15 jaar autohandel gedaan te hebben