40 van de 68
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 17 september 2013 01:23 AM
  [ # 586 ]

De veercilinders die ik gereviseerd heb, getest volgens WPHB. Veercilinder in bankvijs, niet opgespand maar zo geplaatst dat de rand van de veercilinder onder de bekken van de bankvijs komt. En dan lekker 40bar opgezet en 3 dagen laten staan. Die dingens lekken niet gauw denk ik

En dan weer aan de slag gegaan met de draagarmen.
Eerst opgewarmd in de oven zodat de lakken goed drogen en uitharden.

In de winkel goede vet gevonden van Kroon. Het lijkt aardig op vet die ik eerder bij demontage aantrof. De consistentie is erg goed. Ze kleeft erg goed en dat wil je namelijk met een goede vet. Ik heb ook SKF vet gekocht, maar dat lijkt me eerder beter geschikt voor de wielnaaf. Ze ‘vloeit’ beter dan de Kroon vet.
Lagers goed ingevet en kooi voorzien van 50g vet.

Nieuwe aanslagrubbers gemonteerd en gekozen om strak RAL8017 kleur :

Volgens WPHB moet je de grote moer ( sleutel 38! ) aandraaien met 0,8 à 0,9kgm. En dan 6/6 terugdraaien en dan borgen. Maar wat wordt er bedoelt met ‘6/6’ terugdraaien ???
ik ben niet mee huh

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 september 2013 01:34 AM
  [ # 587 ]

Is dat niet 1/6? 6/6 zou betekenen een hele slag. 1/6 is dus 1/6 van 360, is dus 60 graden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 17 september 2013 01:38 AM
  [ # 588 ]

Dat zou ik toch ook denken, 1/6 slag terugdraaien, lijkt me eerder logisch dan 6/6
Fout in WPHB ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 17 september 2013 09:07 AM
  [ # 589 ]

Bij nieuwe lagers idd iets terugdraaien. Bij gebruikte lagers is dat niet nodig.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 september 2013 12:35 AM
  [ # 590 ]

OK, gewoon de moer terugzetten zoals het was.

Vandaag niet veel kunnen doen, maar wel de achterste bumper uit de verpakking gehaald en gepresenteerd.
uiteraard enkele pics gemaakt. Oud en nieuw naast elkaar :

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 27 september 2013 10:25 PM
  [ # 591 ]

1 draagarm volledig gemonteerd. Lagers goed ingevet met TSL vet.Moet nog op moment aandraaien maar heb geen dop liggen van 36mm. Dan maar eentje besteld.  2de arm ging iets minder vlot, binnenlager beschadigd toen ik de ring aantikte op de lagerbus idiot


Vraagje, volgens WPHB moet de keerring op 4,5mm van de rand van de naaf vallen. Hoe kritisch is deze afstand ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 september 2013 11:30 PM
  [ # 592 ]

Plaatsing van de keerring is niet kritisch, als hij maar recht (= overal ongeveer even diep) zit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 27 september 2013 11:44 PM
  [ # 593 ]

thanks Egbert

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 11 oktober 2013 09:53 PM
  [ # 594 ]

Met dank aan clubmagazijn, een NOS binnenlager set kunnen scoren mét gereedschap voor montage bravo
Hier zie je het lager en de montage tool :

Ik heb alles teruggemonteerd zoals WPHB het voorschrijft maar heb hier en daar mijn bedenkingen.
Het moment om aan te draaien is 1mkg, klopt dat ?
Verder heb ik geen speling op de wielnaaf, maar mijn lagers zijn nog steeds hoorbaar.
Hoorbaar in de zien dat ik het lager hoor, maar niet bepaald een ‘zoemend’ geluid die harder wordt naarmate je harder laat draaien.

Klopt het aanhaalmoment en mag je het lager nog een beetje horen of moet ie helemaal stil zijn ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2013 10:14 PM
  [ # 595 ]

Je mag em niet horen. Ook moet het lager niet makkelijk draaien, in de zin van, als je er een zet aan geeft dat ie lang doorloopt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 11 oktober 2013 11:28 PM
  [ # 596 ]

en klopt het koppel van 1mkg??

mijn lagers draaien relatief langer rond.
Misschien proberen met dikker lager vet ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 12 oktober 2013 09:36 AM
  [ # 597 ]

10 kg/m volgens WPHB D420-00

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 oktober 2013 11:30 AM
  [ # 598 ]

Bedankt Repelsteeltje. Ik heb idd de manual van 1966 erbij genomen : 10mkg. Ik heb verder gekeken en er staan meerdere aanhaalmoment fouten in : die van de ‘wheel arm pivot’ is ook verkeerd : moet zijn 8 tot 9mkg en NIET 0,8 à 0,9mkg.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 oktober 2013 11:36 AM
  [ # 599 ]

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 oktober 2013 12:23 PM
  [ # 600 ]

Stond er dus toch goed?
En als je de draagarm weer gaat monteren: gegevens zijn hetzelfde als van het wph.  8-9kgm en daarna 1/6 slag losdraaien.
Het ziet er allemaal prachtig uit trouwens! very good

Profiel  
 
 
40 van de 68
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook