1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Brede Banden GSA
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 september 2013 02:49 PM

In een ander topic kwam ik deze foto tegen.

Ik moet zeggen dat brede banden hem wel goed doen. Weet iemand hier of er velgen zijn met drie gaten die er zo op passen waardoor je ook een bredere maat kan gebruiken?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 september 2013 03:24 PM
  [ # 1 ]

Zouden deze bijvoorbeeld ook passen?

http://link.marktplaats.nl/690242166

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 september 2013 03:26 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij had ik 185 -15 winterbanden op mn GS toen ik em kocht…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 september 2013 03:32 PM
  [ # 3 ]

Staat wel goed. Wat voor velgen had je er onder? Of waren die aangepast.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 september 2013 03:38 PM
  [ # 4 ]

nee, het waren standaard velgen met 165-70-15. Was de hoek niet om te krijgen, stuurde waardeloos. Brede banden werken niet op een gs, de stuurgeometrie is er niet voor gemaakt. Minder grip ook op nat wegdek. Met de juiste maat michelins reed het ding 100x beter.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 september 2013 03:39 PM
  [ # 5 ]

Daar was ik wel al bang voor. Jammer, het staat wel goed.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 september 2013 03:41 PM
  [ # 6 ]

ik was echt verbaasd hoeveel beter dat ding reed met michelins 145-15. Veel veiliger om mee op pad te zijn. Die GS koets is toch extreem onveilig dus dan moet je er echt wel voor zorgen dat je een ongelukje kunt voorkomen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 september 2013 03:44 PM
  [ # 7 ]

Maar zou je er ook gewoon 145-65 15 banden om kunnen doen? Scheelt ook wel weer een paar centen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 september 2013 03:51 PM
  [ # 8 ]

Nee, dat kan niet. Ok, het zal wel passen, maar er klopt niets meer van de afrolomtrek. Dat betekent dus een grote tellerafwijking en de motor moet meer toeren maken om dezelfde snelheid te behalen.

de 145-80-15 banden die er op horen hebben een afrolomtrek van ca 192,5 cm. Zet je er 145-65-15 op dan haal je slechts een omtrek van ca 178,9 cm. Dat is een verschil van meer dan 7 % en dat is echt onwenselijk. Het ding zal er ook nog meer door gaan zuipen dan ie nu doet.

Je bent gewoon aan de beurt met zo’n auto. 145-80-15 of 155-80-15 bandjes kosten gewoon geld. Jammer maar helaas.
Als alternatief kun je nog wel uitwijken naar hoky-poky bandjes van bv firestone of een of ander how-to-kill bandje uit china….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 september 2013 03:53 PM
  [ # 9 ]

how to kill bandjes Laughing

Oke duidelijk verhaal. Bedankt

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 september 2013 03:55 PM
  [ # 10 ]

Die chinese banden zijn écht heeeeeeeeeeeeeeel erg slecht Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 september 2013 03:59 PM
  [ # 11 ]

Laughing Special price for you, for straight-in-coffin tires.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 17 september 2013 06:43 PM
  [ # 12 ]
Peteryed schreef:

In een ander topic kwam ik deze foto tegen.

Ik ken deze GSA persoonlijk, het zijn originele velgen waar een ring tussen gelast is. zodat er gewoon ‘moderne’ banden onder liggen. De wegligging wordt er zeer apart van moet ik zeggen, hij rijdt wat dweilerig. Je kan wel heerlijk asociaal met zwaar gierende banden de bocht door….

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 september 2013 08:36 PM
  [ # 13 ]

Firestone valt nog wel wat mee qua levensgevaar. In elk geval veiliger dan antieke Michelins met diepe droogtescheuren. Helaas slijten ze gruwelijk snel, dus als ik weer aan de beurt ben dan worden het Michelins. Twee keer zo duur maar minstens vier keer zo duurzaam, dus waar voor je geld.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 september 2013 09:58 PM
  [ # 14 ]

155-80-15 XAs (achterbanden DS) doen het ook erg goed onder de GS/A, ligt iets strakker in de bocht omdat ze wat stijvere wangen hebben.
Echter niet goedkoop…

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 september 2013 09:44 PM
  [ # 15 ]

ik heb vredestein classic 155/80r15 onder de gsa liggen, en die bevallen me ook wel.
Moet wel zeggen dat ik mijn auto niet tot uitersten push en dus redelijk ‘‘braaf’’ met de auto rijd.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook