Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij had ik 185 -15 winterbanden op mn GS toen ik em kocht…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nee, het waren standaard velgen met 165-70-15. Was de hoek niet om te krijgen, stuurde waardeloos. Brede banden werken niet op een gs, de stuurgeometrie is er niet voor gemaakt. Minder grip ook op nat wegdek. Met de juiste maat michelins reed het ding 100x beter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ik was echt verbaasd hoeveel beter dat ding reed met michelins 145-15. Veel veiliger om mee op pad te zijn. Die GS koets is toch extreem onveilig dus dan moet je er echt wel voor zorgen dat je een ongelukje kunt voorkomen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat kan niet. Ok, het zal wel passen, maar er klopt niets meer van de afrolomtrek. Dat betekent dus een grote tellerafwijking en de motor moet meer toeren maken om dezelfde snelheid te behalen.
de 145-80-15 banden die er op horen hebben een afrolomtrek van ca 192,5 cm. Zet je er 145-65-15 op dan haal je slechts een omtrek van ca 178,9 cm. Dat is een verschil van meer dan 7 % en dat is echt onwenselijk. Het ding zal er ook nog meer door gaan zuipen dan ie nu doet.
Je bent gewoon aan de beurt met zo’n auto. 145-80-15 of 155-80-15 bandjes kosten gewoon geld. Jammer maar helaas.
Als alternatief kun je nog wel uitwijken naar hoky-poky bandjes van bv firestone of een of ander how-to-kill bandje uit china….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die chinese banden zijn écht heeeeeeeeeeeeeeel erg slecht
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:In een ander topic kwam ik deze foto tegen.
Ik ken deze GSA persoonlijk, het zijn originele velgen waar een ring tussen gelast is. zodat er gewoon ‘moderne’ banden onder liggen. De wegligging wordt er zeer apart van moet ik zeggen, hij rijdt wat dweilerig. Je kan wel heerlijk asociaal met zwaar gierende banden de bocht door….
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Firestone valt nog wel wat mee qua levensgevaar. In elk geval veiliger dan antieke Michelins met diepe droogtescheuren. Helaas slijten ze gruwelijk snel, dus als ik weer aan de beurt ben dan worden het Michelins. Twee keer zo duur maar minstens vier keer zo duurzaam, dus waar voor je geld.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
155-80-15 XAs (achterbanden DS) doen het ook erg goed onder de GS/A, ligt iets strakker in de bocht omdat ze wat stijvere wangen hebben.
Echter niet goedkoop…
ik heb vredestein classic 155/80r15 onder de gsa liggen, en die bevallen me ook wel.
Moet wel zeggen dat ik mijn auto niet tot uitersten push en dus redelijk ‘‘braaf’’ met de auto rijd.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)