Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanmiddag even naar de lokale garagist getuft om alle smeerpunten van nieuw vet te voorzien. Daarnaast heb ik de scharnierpunten van de ophanging vet gemaakt met een kwastje motorolie want ze begon soms auditief wat te protesteren bij het rijden over heuveltjes.
De onderkant ontving het oordeel ‘zo goed als nieuw’ en er werden geen spelingen of andere afwijkingen geconstateerd in de ophanging. ‘Die gaat zonder problemen door een volgende keuring, alleen de bandjes zijn wat droog’.
Mooi om te weten, al is ze pas in 2015 weer aan de beurt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
De Dyane staat er kanp bij Wouter. Mooi dat het spatbord een goede bestemming heeft gekregen. Leuke auto!!
Citroen roule bien!!!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik denk trouwens dat dit bij de volgende keuring wel een probleem gaat worden… Er is erg veel fantasie voor nodig om de tekens te herkennen.
Zelf twijfel ik niet aan de identiteit want deze Dyane is sinds 1992 in onderhoud geweest bij een en hetzelfde bedrijf in Holwerd en ze is altijd van de eerste eigenaresse geweest.
Maar wat kan ik verwachten en hoe maak ik de kans op een horrorverhaal zo klein mogelijk? Er zijn namelijk diverse verschrikkingen te vinden over onleesbare chassisnummers, gevolgd door onderzoekjes bij RDW, resulterend in vernietigde kentekens…
En ik vind het jammer van het oorspronkelijke deel 1. Als ik het goed begrijp wordt dat vervangen omdat de plaats van het chassisnummer verandert. En krijg je dan ook zo’n lelijke ‘1’ op de nummerplaat?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
probeer het nummer eerst wat op te schuren en evt de tekens wat open de krabben met een schroevendraaier.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Staalborstel erover en dan kopervet er overheen smeren. Dan blijft het nummer ook in de toekomst leesbaar.
Idd met beleid schoonmaken!
Eerst beginnen met oude verf/tectyl/kit etc te verwijderen met thinner oid, daarna voorzichtig met staalborsteltje en hele kleine schroevendraaier de cijfers en letters uitkrabben.
Is het nou roest of zit er prut overheen?
Het is zo zwart namelijk…
Maar de keurmeester is wel erg makkelijk over dat nummer heengestapt…
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het is verwering in combinatie met vuil, vet, roestomzetters enz. Schoonmaken heb ik al geprobeerd maar daar werd het niet duidelijker van. Ik zal nog eens proberen of ik wat meer details tevoorschijn kan halen door de rommel eruit te plukken maar het ziet eruit als een schots gebergte, dus ik verwacht er niet veel van.
Stomme plek voor een chassisnummer trouwens. De voetenbak ligt standaard vol met zand, steentjes en ander schurend vuil en er wil ook wel water blijven liggen onder de matten. Iets verder naar achteren was een duurzamere plek geweest.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Met dat laatste ben ik het helemaal eens!
http://www.care4car.nl/nl/category/rustremovers/
Deze Rustico stond op Citromobile.
Zag er heel indrukwekkend uit! Ik denk dat ik de volgende keer een bus meeneem.
Maar ik weet niet of het ook werkt als er al van alles overheen is gesmeerd…
it,s amazing mike !
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Even in de weer geweest met een schuursponsje, klein staalborsteltje en een tandenborstel. Duidelijker dan dit wordt het niet. Resultaat: een paar tekens min of meer leesbaar…
Ik heb in dit plaatje erboven gezet wat het zou moeten zijn.
De erosie is duidelijk niet van de laatste maanden. Toch maar ‘ns kijken of ik wat meer aantoonbare geschiedenis tevoorschijn kan halen. Dat scheelt altijd weer bij een eventueel identiteitsonderzoek.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik zou met een scherpe kraspen de letters een beejte “helpen”
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
precies, en als dat niet wil met een graveer pen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ze staat intussen mooi droog in de stalling. Voordat ze wegspoelt in een van de stortbuien…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30