




















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Lijkt me stug, het zijn ifhs bollen van augustus 2012 productie
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Zijn je bollen allebei gelijk van druk? O, is al behandeld zie ik.
Ik weet niet of een CX dezelfde voorpootconstructie heeft als een BX…
En dat gas geven in de bocht, zou dat ook nog een losse motorsteun kunnen zijn waardoor de motor kantelt en zo de gaskabel wat strakker trekt?
Dat zou misschien ook het vreemde veergedrag kunnen verklaren…
Of misschien iets anders wat los zit en aan de gaskabel trekt?
Mijn CX kennis is nogal beperkt…
























Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Twan238 schreef:Lijkt me stug, het zijn ifhs bollen van augustus 2012 productie
effe eraf draaien dan weet je het Twan..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nummers zijn gecheckt en gelijk bevonden dat van die gaskabel zou ik eens bekijken, maar het lijkt me dat je dit ook in het pedaal moet kunnen voelen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
GWHENDRIKS2 schreef:Twan238 schreef:Lijkt me stug, het zijn ifhs bollen van augustus 2012 productie
effe eraf draaien dan weet je het Twan..
Met een kapot membraan heb je toch helemaal geen vering meer? Hij veert nog wel prima alleen ietsjes minder dan de rest, lijkt het
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus je hebt twee rechtse of linkse veerbollen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Twan238 schreef:GWHENDRIKS2 schreef:Twan238 schreef:Lijkt me stug, het zijn ifhs bollen van augustus 2012 productie
effe eraf draaien dan weet je het Twan..
Met een kapot membraan heb je toch helemaal geen vering meer? Hij veert nog wel prima alleen ietsjes minder dan de rest, lijkt het
Hij veert nog wel,alleen ipv stikstof wordt er nu LHM samen gedrukt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
We gaan er zaterdagmiddag even naar kijken bedankt voor de reacties heren!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
F.SvM schreef:Dus je hebt twee rechtse of linkse veerbollen
Zit daar verschil in?
Ik heb de veerbollen set in het voorjaar besteld bij iddstechnique, die zullen er toch wel verstand van hebben
Alleen de diravi bol is van 2009 en in 2011 hervuld (daarna nog 8000km gebruikt)
Tja, alles beter dan de 11 jaar oude ongevulde stuiter BX bollen die er op zaten, mijn kinderen vonden elke drempel een kermis attractie
Op een rotonde 3 kwart rond heb ik ook wel eens een “vermogenssprongetje” gehad maar dat was er een week en dan weken weer niet
Advies was toen van mijn garage om de dieselpomp af te stellen (na 30 jaar) maar niet perse nodig zolang het niet op de snelweg oid gebeurde, als het alleen in de bocht was dan was het waarschijnlijk de afstelling van de gaskabel
De motorsteunen zijn vorig jaar vervangen door van gompel
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Natuurlijk niet
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dat had ik ook al gevonden ja verder doet ie het al een paar duizend kilometer prima
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
De 16v zit inmiddels ook al richting 230.000
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Net zo goed als er geen L en R veerbollen zijn kun je lhm ook niet samendrukken
De alleen de leidingen zullen iets groter worden door de druk, maar verder veert het niet hoor.
Dus ik denk of een membraan geklapt of draagarm lagers ernstig op.
Voor dat vermogen in de bochten lijkt me de lengte van de gaskabel ook niet erg aannemelijk, tenzij die ergens klem zit.
Lucht lijkt me waarschijnlijker, of anders misschien de pomp (maar dan zou die wel meer kuren hebben denk ik)
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb ook wel eens een gescheurd membraam in één van mijn bollen gehad, maar dan veert die toch gewoon helemaal niet meer?! (stuiter de stuiter). Bij Twan veert die nog wel, maar gewoon wat minder als de rest van de bollen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Daarom dacht ik ook aan 1 veerpoot die wat stroever is ( bij BX’en is dat vaak zo)
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en