Nou Hilko, weer een leuk onverwacht klusje…
Dat met die schakelstangen is trouwens wel een probleem…
Waarschijnlijk is alleen de nylon kogelzitting versleten, maar die zijn ook niet los te krijgen voor zover ik weet.
Het enige wat ik heb gevonden is dit http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=33060&products_id=4955
van CX, dus ik denk niet dat het gaat passen…
Misschien een laagje teflon tape op de kogel om de ruimte op te vullen?
Als je een goede van een sloper vindt ben je natuurlijk ook spekkoper!
Mocht je een oplossing vinden dan horen wij dat graag!
Zit je nieuwe motor er trouwens al in?
Schakelstangen gaan geen enkel probleem worden in de toekomst.
Kwestie van een paar universele kommetjes kopen en er een stukje draadeind tussen zetten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dat klinkt hoopvol!
Maar passen die dan wel op de kogeltjes op de schakelbediening?
En heb je een adres voor die dingen?
Eigenlijk zouden ze die zittingen gewoon los moeten verkopen!
Zoiets krijg je dan:
https://www.trackdayparts.nl/index.php?module=producten&action=show&id=38&cpath=35_30&cat=30
Alleen is het een stuk goedkoper als je zelf de kopjes zoekt en de draadeind gewoon in de bouwmarkt haalt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
H@ns schreef:Zit je nieuwe motor er trouwens al in?
Dan zou ik al geen startproblemen meer hebben, denk je ook niet
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BasisBIX schreef:Zoiets krijg je dan:
https://www.trackdayparts.nl/index.php?module=producten&action=show&id=38&cpath=35_30&cat=30
Alleen is het een stuk goedkoper als je zelf de kopjes zoekt en de draadeind gewoon in de bouwmarkt haalt.
Het “kopje” lijkt op draad te zitten. Zo lastig kan het dan toch niet zijn om daar wat vervangends voor te vinden?
Hilko16TZI schreef:H@ns schreef:Zit je nieuwe motor er trouwens al in?
Dan zou ik al geen startproblemen meer hebben, denk je ook niet
Een kennis van me had ook startproblemen, volkomen willekeurig, heeft uiteindelijk een andere motor ingebouwd.
Probleem bleef, pas later kwam hij erachter dat het de bobine was…
Maar ik wil je niet ontmoedigen hoor!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Onverwachte meevaller: de benodigde schakelstang blijkt nog nieuw leverbaar
Duur?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Iets meer dan 3 tientjes. Inclusief BTW.
nou, dat is redelijk.
Gewoon bij de dealer?
Want mijn ervaring is dat het soms nog wel in de lijst staat, maar dat het toch niet meer te leveren is.
Jij hebt toch een BE3?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
#%$@!&*%$@!
Zo, dat moest er even uit. Startmotor van een DKZ demonteren met handicaps. Zoals een ratel die het begeeft omdat de onderste imbus die de starter op z’n plek houdt niet los wil… En ik heb wel eerder een starter van een XU vervangen, maar nog nooit de koppelingshevel hoeven lossen. Wat een $%#@#$ constructie weer.
Enfin, morgen maar een nieuwe ratel en een grotere imbusdop maatje 8 kopen en dan met gepast geweld verder…
$t€®kt€ en $u©©€$ bij de volgende poging…
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ja, bedankt.
Overigens heb ik het inlaatspruitstuk ook gelost voor betere bereikbaarheid. Viel me op dat er zeker aan de buitenste inlaatkanalen nogal wat zwarte smurrie zit. Niet doorlopend tot aan de klepstelen. In hoeverre is dat “normaal” te noemen?