Hallo,
Ik sta op het punt om een DS5 Hybrid4 (blanc nacre) te bestellen. Ik twijfel echter over de optie Bi-Xenon verlichting, om deze wel of niet toe te voegen.
Kijkend naar het prijskaartje, heeft dit een meerwaarde? Ik ben namelijk wel benieuwd of het uiterlijk van de auto anders is met deze verlichting.
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Xenon zou ik niet kiezen vanwege het uitzien, maar vanwege de functionaliteit. Met name bij slechte weersomstandigheden zoals sterke regen zie je duidelijk meer.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Ja, ik zou deze optie als één van de eerste aanvinken. Is echt een must!! Mijn vorige wagens (C4 / C5) hadden het ook mijn huidige Ds3 heeft ze niet omdat ze niet beschikbaar zijn (shame on you Citroën ) en het verschil is gewoon enorm. Wel vond ik ze soms te sterk licht geven met name in zeer zware regenval dan gaan de regendruppels het licht reflecteren en dan wordt jezelf ietwat verblind, beetje zoals je in de mist je grootlichten aan zou zetten dan krijg je een witte muur en zie je geen sikkepit meer. Dus ik ben het hier met RensKorevaar niet echt eens wat regenweer aangaat.
Maar in 95% van de gevallen ga je heel veel beter zicht hebben dus echt DOEN!!!
Ik heb uitgebreide ervaring met zowel Xenon als gele koplampen. Aansluitend bij hierboven: als ik op een donker polderweggetje rijd bij droog weer dan ben ik hartstikke blij met Xenon.
Maar: bij flinke regenval of mist ben ik erg blij met de gele koplampen in -nu nog- de C3, dat reflecteert een stuk minder.
Ik ga nu in de ‘aanstaande’ DS5 H4 een aftermarket Xenon kit inbouwen met 3000K licht, oftewel zacht geel. Eens kijken of die het beste van twee werelden weet te benaderen.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012
- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
NeufegliseThierry schreef:Ik ga nu in de ‘aanstaande’ DS5 H4 een aftermarket Xenon kit inbouwen met 3000K licht, oftewel zacht geel. Eens kijken of die het beste van twee werelden weet te benaderen.
Dat mag je doen onder één voorwaarde:
dat je hier uitgebreid verslag doet van de inbouw met foto’s en de gebruikservaringen.
“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety Spritmonitor verbruik plaatje
Afgesproken!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
en als je nu toch al bezig bent met aanvinken dan zou ik ook meteen maar lederen bekleding “Claudia” nemen. Daar krijg je substantieel beter zittende stoelen bij die beter zijn te verstellen dan de standaard stoelen (en bovendien electrisch).
Ik heb ook de Xenon, maar als ik zou moeten kiezen tussen die twee, zou ik voor de betere stoelen gaan, maar uiteraard nog prettiger is allebei .
hallo
als je dan toch bezig bent kun je misschien beter meteen een sport chic bestellen, dan is het niet nodig iets aan te vinken
persooonlijk vind ik xenon geen echt voordeel, misschien iets scherper maar gewone verlichting geeft prima zicht , maar misschien ligt het aan mijn bril ?
groet rob ik wacht op mijn ds 5 sport chic (volgende week geleverd)
Voor mij was de Business Exclusive fiscaal aantrekkelijker. Korting zit in de prijs verwerkt en dat geeft een lagere fiscale catalogusprijs. En dat is weer gunstig voor de bijtelling.
dan zou ik niet kiezen voor xenon maar iets anders uit de lijst leren bekleding ziet er echt heel mooi uit , mooi afgewerkt en zit inderdaad beter dat ben volledig met je eens dus
dat met dat horlogebandje ziet er inderdaad nog gelikter uit. en ook passagierstoel kent dan uitgebreidere verstelmogelijkheden. Maar je, ‘t ging uit de lengte of uit de breedte. Xenon had ik nodig i.v.m. kippigheid in het donker .
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012
- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
NeufegliseThierry schreef:Afgesproken!
Enne?
Heb je het licht al gezien?
“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety Spritmonitor verbruik plaatje
Krijg morgen van garage uitleg hoe koplamp te demonteren, ik kreeg ‘m d’r niet uit. Zodra ik dat weet gaat de Xenon erin
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Hi JST01,
Ik heb wel voor de Xenon optie gekozen. Mocht voor mijn uiteindelijke auto een paar voorlopers afrijden, en daarbij waren er twee met Xenon, en het zicht wat je hebt snachts is stukken beter.
Tevens krijg je met de Xenon optie ook meesturende koplampen, dat belicht de binnenbochten stukken beter.
(de mistlampen schakelen ook mee in de bochten, maar die schijnen niet zo ver).
Hallo,
Sinds kort ook in het bezit van DS5 Hybrid4 ,heb deze helaas niet kunnen bestellen met xenon omdat ik deze anders niet meer voor het eind van het jaar binnen kreeg.
Nu wil ik toch eigenlijk wel xenon in laten bouwen door een Citroen dealer, weet iemand een adres hiervoor?
Ook omdat ie nieuw is wil ik niet zomaar iedereen aan de auto laten werken.
Misschien inkopper: maar heb je het al je eigen dealer gevraagd? Het zou zo maar kunnen dat fabrieksnieuw niet/moeizaam mogelijk is vanwege leidingwerk onder de motorkap/dashboard. Dan weet je in ieder geval of je voor origineel moet gaan of voor aftermarket. Dat laatste kun je zelf doen.
Ik heb ‘t pakketje liggen, is erg simpel, wacht alleen nog steeds op garagetekening opdat ik weet hoe ik de koplamp er netjes uit kan krijgen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.